Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Perinteinen perusmopilisti tuli ja tuli luettuakkin jo kun minun makuuni oli vähän huono numero kun en tuosta Meksikon monisivuisesta matkakertomuksesta välitä enkä oikein loppuunkulutetusta aiheesta missä miljoonaluokan autoja huutokaupataan keräilijöille,linja-autojen kirjaesittelyistä enkä varsinkaan akateemisista automiehestä oleva pitkää tarinaa tai Dyna Panhardistakaan oikein kiinnostunut...

    Tuo 600 Mersujuttu on aina edellisen jutun toistoa kun "vakioautosta" kyse ilman minkään julkimon tilaamia outoja erikoisvarusteita ja moblan tasoon liian "tavallinen"auto nykysuomessa eli mahdottoman kallis ostaa&huoltaa&korjauttaa ja vissiin haluttukin(?)laatuauto, mutta tylsä on ulkokuori saatu aikaiseksi moiseen ja aika monta lie uitettu jo jälkituontina.

    Eriäviä mielipiteitä saa olla ja hyvä niin että jotkut tykkää juuri noista edellisistä stooreista,kokonaisuutena huippulehti tuo Mobilisti aina :lol:

    Jenkkilotjapaskoista kiinnostuneena ,toki monista muistakin härpäkkeistä, joten Dodge Van ja Lincoln Mark jutut tuli heti hotkittua.Vespajuttu oiva ja tuo aavelaivasto oli minulle ihan uutta tietoa.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ihan sika hyvä numero jälleen! Paras lehti mitä olen tilannut tämä mobilisti.
     
  3. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Seniori oli laatikossa litimärkänä, muu posti kuivana, jakaja varmaan pyyhkiny
    tietä sillä.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä jään kyllä kaipaamaan Mobilisti 2000:a, vaikka kakstonnisesta ei saatu ihan Mobilistin veroista lukupakettia niin turhan aikaisin loppui. 2000 oli mielestäni hyvä keino osoittaa tuoreemmankin kaluston harrastepotentiaali, ainakin itselläni on silmät auennut montaa eri automallia kohtaan sen jälkeen kun on lukenut Moblasta jutun. Miksi ei tuollaisella Park Avenuella voisi ajella... Toivotaan että 2000 palaa joskus jossain muodossa!

    Uusinta Mobilistia lukiessa hämmästyin että noita 600 Mersuja on Suomessa kaksikin, hieno vaunu! Itse artikkeliin kaipasin taas vähän enemmän "lihaa luiden ympärille", kuten edellisen numeron Kupla-juttuunkin. Meksikon retki jäi minultakin lukematta, Dodge Van-juttu sitävastoin oli hyvinkin mielenkiintonen ja aavelaivat oli uutta tietoa. Seuraavaa lehteä odotellessa!
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    2000 oli hyvä lehti, siinä oli hyviä harrastevaihtoehtoja joiden hinnat ei ole vielä karanneet älyttömän korkeelle ja jotka tarjoaa vielä monelle käyttöautonakin potentiaalia esimerkiksi se 140 koppanen mese.
     
  6. wege

    wege Gearhead

    Heräsi ajatus, josko toimitus korvaisi ns. tilaajasivujen mexico-retki sepustukset yms. kakstonnisen aihepiirin jutuilla...
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kannatettava ajatus.
     
  8. karra

    karra Double Gearhead

    Noita kuussatasia on reilu 10 kpl suomessa, ainakin. Tuo Mustakallion autohan oli "melkein tänne uutena ostettu" :lol: . Yksi näistä myytiin hiljattain Saksaan:

    http://www.klassik-auto.fi/myynnissa/mercedes-benz-600
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Juu ja minun puolesta myös sotalaiva- ja -konejutut tai oikeastaan kokolailla kaikki lentokone- ja laivajutut. Tuleehan ne kyllä luettua, mutta monesti huomaa että on puoli sivua lukenut eikä riviäkään ole jäänyt mieleen.
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tästäkin olen kokolailla samaa mieltä. No on sotakoneista mielenkiintoisiakin juttuja ollut, esim panssarivaunujen koeajot. Kiinnostavaa tekniikkaa sotakoneissa kyllä olisi esiteltäväksi, mutta viimeaikoina esiintyneet enemmän sotahistoriaa kuin tekniikkaa käsittelevät jutut jäävät kyllä lukematta.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin tarkoitin sotalentokoneita. Esim. telavehkeet kiinnostaa kovasti kyllä.
     
  12. 63S88

    63S88 Gearhead

    Tsot, tsot. Kaikki sotakonejututhan on aivan parasta!!
     
  13. mie

    mie Gearhead

    Joululahjapaketista moinen kuoriutui, jotenkin mitäänsanomaton numero, en tiedä ei tuoli kääntynyt :rotfl: .Ale-ryysiksen yhteydessä kaupasta tuli lohdutukseksi hankittua Mobilisti-2000, Halmeenmäen höpötykset 230CE:stä taisi vaihteeksi olla parasta antia, vaikka muuten Jussin jorinoista ole koskaan perustanut. Alkaa olla Klassikot melkein enää ostamisen arvoisia lehtiä, onneksi kirjastosta löytyy muut mobilistia myöten.
     
  14. palotila

    palotila Gearhead

    Mielestäni sivulla 23 on tiivistetty erinomaisesti katsastustoiminnan nykytila. Lainaus:" Katsastaminen on kalliimpaa kuin koskaan, ketjujen voitot menee kanaalisaarille ja viulut maksaa suomalainen autoilija".
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    nyt vasta tajusin tuon jutun myötä että tuo 600:sen hankinta olikin ollut iso juttu kekkoslovakia aikaan. ihmettelin natiaisena että mitä ihmettä ny tommosta tylsää vanhaa taksimesee joulukorttiin menee laittamaan... kun ei siinä näkynyt kuin keula, ei ollut aavistustakaan laitteen erinomaisuudesta. omistajan perhe-talviautona ollut wagoneer oli paaljon hianompi
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mun lehti oli selästä taitettu kaksinkerroin, oisko mersu kannessa provosoinu liikaa iskurityöläistä :rotfl:
     
  17. 1320

    1320 Gearhead

    Mä en kauheasti ihmettele tuon Mobilisti 2000:n loppumista. Multa ainakin jäi kaikki kakstonniset hankkimatta, kun siinä esiteltävät autot oli käyttöautoikäisiä eivätkä sen ikäiset Euro ja Japsiautot kiinnosta juuri yhtään ja niitä kiinnostavia autoja oli esittelyssä ihan muutama (Kuten esimerkiksi SS454 Pickup). Eipä yhden jutun takia viitsinyt koko lehteä ostaa...

    Varmasti juttujen taso oli ihan hyvä niinkuin tuossa "tavallisessa" Mobilistissakin, mutta eipä siitäkään ole paljoa iloa, jos esiteltävä auto ei kiinnosta yhtään. Tavallisen Mobilistin irtonumeroita tulee aina sillointällöin hankittua ja lehteä itsessään ei voi moittia. Ainoa vika oikeastaan tässäkin on se, että kaikki esiteltävistä kulkuneuvoista ei kiinnosta ihan yhtäpaljoa kuin esimerkiksi V8:ssa esiteltävät autot. Silti koko lehti tulee aina luettua ja toki joukossa on paljon niitä hyvin mielenkiintoisiakin esittelyjä.

    Ja itseasiassa noi sotahärvelit on yllättävänkin mielenkiintoista luettavaa, vaikka yleensä ne ei kauheasti kiinnosta. Ehkä niitä jaksaa lukea sitten siksi, ettei niitä tunne ollenkaan.
     
  18. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Van olipahan Seniorissa niin tymäkkä kansi, jotta ihan sen takia taidan käydä ostamassa. 8)
     
  19. spinout

    spinout Gearhead

    Mobla kulkee aihevalinnoillaan eurooppalaisessa virrassa ihan omia polkujaan. MB 600 juttu oli kiintoisa, mutta heti sen perään tuhlataan 8 sivua 40-luvun lopun Dyna Panhard latolöytöön ja kaikki niin maan perusteellisesti historiaa tonkien. Siis sellaisista oudoista rakkineista, joista varmaan 96%:lle lukijoista ne eivät ole merkanneet ennestään paljon mitään. Pari kolme sivua riittäisi mielestäni siihen, korkeintaan neljä.

    En nyt tarkoita, että Moblan pitäisi olla sellainen kuin joku ulkomaan lehti, jossa suurin jännitysmomentti olisi arvuuttelu onko seuraavan numeron kannessa E-type vai 911, mutta mieluummin lukisin laajempia multi- monisivuisia artikkeleita vähän halutuimmista automalleista, joita suomalaiset harrastavat tai joista unelmoivat.

    Nyt olen päässyt Dodge Vaniin.. Hieno yksilö ja esittelyn arvoinen eikä mitään sitä vastaan ole, mutta taas lohkeaa vähemmän kuolatusta autosta jopa 8 sivua ja yli puolet kuivakkaa mallihistoriaa, jota ei enää muista luettuaan! Olisiko aika vähän tiivistää juttuja, että mahtuisi enemmän muitakin ajoneuvoja lehteen.

    Silti tulee luettua lehti lähes kannesta kanteen aiheesta riippumatta, vaikka esim edellisten numeroiden Illoisen juttujen pituus rallikuskimiesten menemisistä ja sanomisista tuntui ihan hengästyttävältä maratoonilta.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä tunnistan itseni aika hyvin nuorempana tästä 1320:n kirjoituksesta, ei itseänikään kiinnostanut kuin amerikanhuussit nuorena, mutta varmasti Mobilisti on yhtenä tekijänä laajentanut omaa harrasteauto-maailmankuvaa juurikin esittelemällä mitä kummallisimpia häristimiä ja kulkimia! Voisikin sanoa että Mobla on yleissivistävä harrasteautolehti, kuten Spinout tossa totesikin niin joku E-type tai 911 ei ole kenellekään uus juttu mutta Moblassa on tullut ainakin itselle aika monta uutta tuttavuutta vastaan! Sama juttu pätee käänteisesti vaikkapa Veekasiin, ei ole vähään aikaan tullut Mustang tai Corvette-artikkelia vastaan jonka viitsisi lukea, mieluummin lukisi vaikka Pintosta tai Chevettestä artikkelin (Mobilisti hoitikin jälkimmäisen...). Moblan toimittajat on ilmoittanut esittelevänsä sellaisia autoja jotka heitä kiinnostaa, ja linja on ollut mulle aika sopiva!
     

Kerro tästä muillekin!