Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Tänään gemsussa 6.5td ilmeni mielenkiintoinen ongelma.
    Plop plop plop ääni ilmanputsarin kotelosta. Aikasemmin tuolla joku viittasi venttiilinnostajaan/jouseen.

    Kaks kertaa tuli plop plop ääni käynnistyksien jälkeen. Sitten ääni häipyi.
    Eikä ajossa tullut ääntä.

    Onko vaarallista vai suosiolla kopat auki?
     
  2. ip

    ip 3rd gear

    GMC Van Sherod tuli tollanen vikakoodi P0155 02 sensor heater circuit ( Bank2 Sensori1). Mitä toi olis niinkun härmäksi jos jollain olis tietoo niin kiitos!
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Surkun ploplotus loppui nokka-akselin ja nostajan vaihdolla.. Yhdestä nostajasta oli laakeri pettänyt ja yksi nokka meni sileäksi kun jatkoin ajelua ploplotuksen kanssa.. En ajele toiste..
     
  4. ip

    ip 3rd gear

    help
     
  5. ViLU

    ViLU Gearhead

    Netti kertoo, että lambdassa vika tai sen piuhoissa tms...
     
  6. ip

    ip 3rd gear

    Joo niin kertoo siellä on 4 niitä mutta jos joku osais sanoo kumpi puoli ja etumainen vai takimainen
     
  7. Gummisti

    Gummisti Gearhead


    Googlella alta minuutin selailun löyty tällänen ....

    Positions are as follows:
    Bank 1 - the bank which contains the cylinder # 1 (drivers side)
    Bank 2 - the bank which contains the cylinder # 2 (passenger side)
    Sensor 1 - the 1st sensor in the particular bank
    Sensor 2 - the 2nd sensor in the particular bank
    If the vehicle has a y-pipe, like the Astro/Safari (2 banks into 1 cat convertor) you would just have 1 # 2 sensor & would be classed as Bank 1, sensor 2.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa joku nostaja jumissa. Tolleen käy nostajalle jossa sammuttamisen jälkeen jää nosto päälle. Ööli karkaa nostajasta pikkuhiljaa ja sitten se jää hetkeksi "pohjaan" jumiin.
     
  9. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Mitähän tuon kanssa sit tekis? Isompi remontti vai?
     
  10. Roju

    Roju 3rd gear

    Minkälainen homma toi nokan vaihto oli? Mä vaihdoin tohon omaani just yhden kiinni leiponeen nostajan, eikä se enää auttanut. Tiedä sitten paljonko sillä oli noin ajettu, kun se projektina mulle tuli.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kone palasiksi lohkoon asti..
    Eli;
    Maski pois, rojut pois motin päältä, kannet pöydälle, syyläri nurkkaan, ilmastoinnin kennoa käännettävä sivuun, jakopää auki, nostajat pois ja nokka pihalle. :mad:

    Nyt joku kehuu vaihtavansa nokan kannet paikallaan. :poff:
    Ihan vapaasti, en ala sellaseen pelleilyyn nostimien kanssa, eikä siitä haittaa ole vaikka koneen sisikuntaan vilkaiseekin.
    Ja tuleepahan tuoreet pahvit/venat voi hioa, jne..

    Iso savotta kyllä. :wc:

    Jatkoa vielä:

    Seuraavan plopplottavan myllyn taidan nostaa suosiolla pukkiin ja tehdä rempan koneen vieressä istuen, kalja/tallipullon kanssa, RAUHASSA. 8) Tuo ison dieselikasin konehuoneessa remppaaminen on ihmisarvoisten työolojen suhteen Amnestyn mustalla listalla. Puhumattakaan ergonomiasta..

    Tuossa etukehikon päällä akrobatiaa harrastaen kun itekseen kansia koittaa nostella ees-taas konehuoneeseen, munat tai mahanahka jossain konepellin lukon välissä jumissa. :eek: :eek: :eek: :wc: Ekaksi kannattaa ottaa se lukko ainakin pois siitä. :poff:

    Säästää omaa terveyttä ja naapuruston korvia/ mielenterveyttä. Puhumattakaan lisääntymiskyvyn/lihallisten ilojen säilymisestä.
     
  12. Roju

    Roju 3rd gear

    :rotfl: Just näin. Mä taidan vaihtaa koko pannun kun innostun. Kun semmonenkin tossa ylimääräsenä lojuu. Pelkästään toi nostajien onkiminen mahallaan sai pallit nousemaan navan yläpuolelle.

    Mutta Sierra96, kyllä se nostajien tarkistus/vaihto onnistuu kansia irrottamattakin.
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jees.. been there, done that. Ei vaan ole herkkua se nostimien vaihto koneeseen, kun kannet on kiinni. :eek: Vaatii vähän gynekologin taitoja.
     
  14. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Ei oikein innosta isommat remontit ku auto myynnissä muutenkin. Ja kaks kertaa teki sen ploplotuksen. Sen jälkeen ei oo ilmennyt ääntä. Voimakas ääni ja ilmanputsarinkotelosta kuulu voimakkaasti ääni. K&N levymallinfiltteri viel paikallaan.
    Oisko mahollista että venttiilin välissä käyny joku mato? 2012 kuitenkin vaihdettu uudet täydelliset kannet. Ei kehtais ruveta repimään niitä irti.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Saa ne nostajat pois jos vaan haluaa päästä helpolla. Jos ei niin sitten vaan kansia vääntämään pois :rotfl: . Nostaja voi olla myös niin rikki että nenuun ei ole tullut mitään vammaa!!
     
  16. Juxska

    Juxska 1st gear

    Toi mun subbe on ylös ja alas aukeavalla peräluukulla.
    Mikähän tuos on, kun aina välillä ei lukitse lasia? Koitan tj
    Uskaisesti paukutella sitä kiinni, ennenkuin joku teiniporukka tajuaa aukiolevan lasin ja lastaa kontin täyteen väriä ja pauketta...
    Onko tossa salvassa joku säätö? Tuntuu ettei se koukku työnny tarpeeks pitkälle tonne kielen päälle, vai olisko moottori jumituntu auki asentoon?
     
  17. Evolution

    Evolution 1st gear

    Olikos jollakin se Kojon puhelinnumero kun ei jostakin syystä anna lähettää yksityisviestiä.
     
  18. jar

    jar Gearhead

    No helpolla ja helpolla :eek:

    Vaihdoin just katkenneen venttiilijousen, 7 pytyn taaempi venttiili tietysti - ja kyllä siinäkin ihan kohtuullisesti romua lähti edestä ensin. (ja ne uudet nostajat on yhä tallin hyllyllä)

    Jos vertaa Chevyn pikkulohkoon, niin kyllä tuo turbo ja suuttimien painelinjat hidastaa vähän enempi kuin tulpanjohdot, toki kun suuttimia aika-ajoin vaihtelee, niin rutiini kehittyy :poff:
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Onkos kellään kokemusta/ tietoa electrical advantage merkkisistä vaihteiston solenoidi sarjoista??
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo itekkin jonkun kerran ruisku sbc:n purkaneena voin sanoo että jos nosturi käytössä niin nopeemmin irrottaa sbc:stä laatikon ja myllyn mitä subbarista apparin puolen venakopan... ei ainakaan kovin kauas heitä,riippuu tietysti vähä kumpaan on tottunu.
     

Kerro tästä muillekin!