Syöttöpumpun huoltoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rahikainen2, 28.12.2015.

  1. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Tietääkö kukaan halpaa ja hyvää tekijää boschin ve37 pumpulle? Tiivisteiden vaihto olisi aiheena. Mieluummin maksan kanssaharrastajalle kuin dieselhuollolle.
     
  2. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Terve,

    Uskaltaisin arvata välikannen tiivisteen vuotavan. Tiivistesarjan saat esim. tammerdieselistä hyllytavarana ja maksaa n.20eur, se on bosch alkuperäinen.

    Päälimmäisen kannen uskaltaa avata huoletta, mutta sen alla olevan kannen asento pitää saada justiinsa samaan kohtaan mitä ennenkin, se onnistuu hienosti esimerkiksi pakkelia muottina käyttämällä. Tietysti pumppu pitää puhdistaa ensiksi kokonaan.

    Pari tuntia saa tuohon menemään aikaa ja käy sitten vaimon kanssa taksilla ravintolassa syömässä.

    Tyhjää minun mielestä vaihtaa niitä tiivisteitä mitkä ei vuoda.
     
  3. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Noniin. Taas unohtui pohjustaa kertomusta. Juurikin nuo kyseiset tiivisteet vaihdoin reilu vuosi ja 30tkm takaperin. Ekana hyökkäsin niitä tarkastamaan. Ei vuoda kummastakaan.

    Ei varmaan pahaa tekis ihan läpikäynti tuolle kun ikää on reilu 20-v ja kilometrejä 550000 + poisruuvatut. Eikä oo enää rouvaakaan jota helliä säästyneillä rahoilla.. :D
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Missä päin pumppu majailee?
    Ja onko pumppu irti?
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Mistäs autosta tämä pumppu on peräisin?...
     
  6. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Pumppu toistaiseksi autossa kiinni. Auto Audi A6 -95 2.5tdi. Auton sijainti Kaavi,pohjois-savo. Voi kai sen kauemmas lähettääkin. Itse osaan kyllä naplata irti.
     
  7. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    No hei! Onko tämä nyt vääränmerkkisestä autosta? :rotfl: No jos minä huijaan ja sanon, että Volovosta nappasin..
     
  8. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ei se varmaan väärän merkkisestä autosta ole,mutta tilanne voip olla se,että täällä ei monikaan tuolaisesta/yleensäkkään Dieselin syöttöpumpusta ole niin perillä,että osais neuvoa täydellisen perusteellisesti koko homman :wink: ....Minäkin vein vuosi sitten Hiacen pumpun paikalliseen Diesel korjaamoon täydelliseen remppaan,kun alkoi vuotamaan Dieseliä sen verran reilusti,että näkyi jo polttoainemittarin neulan liikehdinnässä :odroll: :mad: ...ja en tosiaan itse alkanut purkamaan pumppua,kun ei itsellä ollut täällä kotitallissa edes uusia osiakaan pumppuun....Ja tuolla Dieselkorjaamolla oli kaikki tarvittavat osat ja tiivisteet,sekä myös he testasivat pumpun penkissä,ennenkuin minä sen sieltä hain pois,ja asensin takaisin Hiaceen 8)
     
  9. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    Juu, en minä valmiita ohjeita odottanutkaan. Olen kyllä ihan varma, että joku harrastaja näitäkin rassaa.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Audin sähköpumppua ei oo tullut avattua ennen, Bemarien ja muiden pumppuja enemmänkin.
    Toi kaiketi on kuitenkin hieman erilainen niihin verraten.
     
  11. rahikainen2

    rahikainen2 2nd gear

    No tästä harjoituskappale innostuneille.
     

Kerro tästä muillekin!