Laturin kytkennästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja josu, 30.12.2015.

  1. josu

    josu Gearhead

    Pikkasen kinkkiseksi meni tuo juttu,tuosta kyllä vitsailtiin autosähkön poikien kanssa jospa olisi valmiiksi rikki,pitänee tutkia asiaa lisää
     
  2. josu

    josu Gearhead

    Maksoin tuosta alle 120e ilman vaihtolaturia.
     
  3. makaro

    makaro 1st gear

    luulin että tuolta linkistä tilasit
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Minkä tehoinen se mittarin valo

    Tuttu sanoi et nyky laturit alkaa olla sellaisia, et jos liian isolla lampulla kokeilee penkissä voi lamppu sammua normaalisti muttei lataa ja kuulemma koestuskynäkin voi olla liian isolamppuinen

    Eli mittaristosta valoa siihen tarkistus lampuksi ja uudestaan penkkiin
     
  5. josu

    josu Gearhead

    muistaakseni tuo lamppu oli tyyliin led valo,pojat tutkii myös tuolla autosähköfirmassa asiaa,voin toki mainita tuosta asiasta.
     
  6. 80 crew cab

    80 crew cab 2nd gear

    voi olla et laturi olis tehty intiassa sonovat et ei kestää parhaimatkaan kovin kauaa
    ja takuuta ei pysty antaa
     
  7. josu

    josu Gearhead

    heko heko tuota pelkoo ei olé etteikö takuu toimisi.onhan tuo kestänyt sen verran että kannoin laturin kotia ja koepenkkiin,se on jo hyvin laturilta jossa on takuu
     
  8. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    En tiedä onko näissä nykyään jotain digilatureita, ei nyt ainakaan perinteisiin lataussysteemeihin saa laittaa lediä latausvaloksi. Yleensähän laturi saa herätteen merkkilampun kautta eli siellä pitää olla hehkulanka vastuksena.
     
  9. makaro

    makaro 1st gear

    Ei ole digilatureita mutta ei myöskään voi nykyvehkeisiin soveltaa laturia mikä sopis paikalleen mutta ei ole auton oma.Tämän ketjun laturi ei ole sellanen mutta monissa uudenpään vehkeissä on Esim .Lin1 ymym hienouksia ja jännite ym pitää olla just eikä melkein ..muuten autot herjaa Ja hylkii laturia...vaikka latais niin auto luulee että joku pielessä
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    OT, yhdessä uudenkarheassa Nissan/Rellussa laturi sanoi työsopparin irti,, sen jälkeen siihen vaihdettiin tarvikelaturi ja ABS-valo alkoi palamaan.
     
  11. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Tutulla oli kans ongelmia laturin kytkennän kanssa, ja alkoi pelaamaan vasta muistaakseni 3w merkkivalon kanssa.
     
  12. aesvi

    aesvi Gearhead

    Yksi tapa todeta "herätteen" eli magnetoinnin toimivuus on ottaa laturin hihna irti. Laturin hihnapyörästä käsin kokeilemalla se pyörii kevyesti kun virta pois. Kun laittaa virrat päälle ja pyörittää hihnapyörästä, niin tuntuu selvä vastus, jos roottorissa on magnetointi päällä normaalisti, jos ei ole, niin jossain vikaa.

    Aikanaan ihmettelin Passatin latausta, kun sähkö loppui pariin otteeseen ajon aikana - no merkkilampun toiminnasta ei ollut tarkkaa kuvaa, kun auto oli vaimon käytössä ;). Kotona mittailin ja purin ja tarkistin laturinkin - kaikki vaikutti normaalille. Lopulta päättelin, että jossain vaiheessa "heräte katoaa". Purin mittariston ja tarkastin piirilevyltä latauksen merkkivalon johdotusta, ei sieltä mitään selvää puutetta näkynyt, mutta suurennuslasilla olin näkevinäni että liittimen (jolla piirilevy liitettiin johtosarjaan) nastassa saattaisi olla katkos. Juotin liittimen kaikki nastat uudelleen - no sen jälkeen vika ei enää toistunut.
     
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Näin se on. Kaiken on mentävä mykäksi kun tuota katkaisijaa kääntää auton ulkopuolelta. Nykyisen on joku asentanut niin että lataus jää päälle, eli latausjohto on katkaisijan väärällä puolella. Silloin katkaisija ei vaikuta mitenkään, auto jää käyntiin laturin voimalla.
     

Kerro tästä muillekin!