Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. smgt

    smgt 3rd gear

    Isoimmasta verrokki renkaasta 77mm saa suurentaa.

    Eli 37" ei pitäs onnistua millää ilveellä.
     
  2. simu_l

    simu_l Gearhead


    Jos ajoneuvoluokka G niin 77mm tai 10%, suuremman arvon ollessa määräävä. Ilman G:tä 55mm/10%.
     
  3. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Kulmien säätö arvoja? Auraukset nollaan ja caster joku 4-5 astetta?
     
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ohje sanoo caster lyhyt lavaseen 3.10' ja pitkään 3.25'
    auraus: Preferred Total Toe-in 0.25' > ( + / - 0.25
     
  5. persus

    persus 3rd gear

    jos noita holleyn blue siirtopumppuja käyttää näissä niin kannattaa tiivistää ne jollain.niissä ei ole minkään laista vedeneristystä moottorissa.itellä kesti muutaman kuukauden.
     
  6. kvt

    kvt Gearhead

    Eikö näissä ole sähköisen nelivedon nappulassa valaistusta, vai onko mulla joku polttimo kojelaudasta pimeänä.
     
  7. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Värkkäilikö joku täälä vielä niitä mopar hinauslenkkejä?
     
  8. Ck

    Ck Gearhead

    Mää niitä tein muutaman mutta en muista että onko enää jäljellä. Täytyy tarkistaa.
     
  9. leadsled

    leadsled Gearhead

    Mistä olette tilanneet korottavia jousisarjoja 1 gen w250 Ramiin? Paljonko täytyy korottaa, että 35" mahtuu alle? Riittääkö neljän tuuman korotus? Alkuperäisissä jousissa 15 milliä joustovaraa vastinkumiin edessä. Onko noita orkkiksia järkeä enää takoa?
     
  10. mav1

    mav1 1st gear

    Joutu käyttäjä tunnuksen vaihtamaan kun salasana unohtunu mutta masa v oli aiemmin. Mistähän tuo löytysi cummins oem öljynpaine anturi 96 dodgeen, tarvikkeen vaihdoin aiemmin ja 2 viikkoa kesti...
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Taas muistutan: tarkistaa ne jakolaatikonöljyt joskus, mulla on taas yksi jakis työnalla, jossa ei paljoa ehjää ole, kun on ajettu ilman öljyä!!!
     
  12. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Onkos kellään muulla vastaavanlaista ominaisuutta ramissaan?

    Eli kun tossa käyttelin tyhjäkäynnillä (webaston lämpöisellä koneella), niin muutaman minuutin päästä tyhjäkäynti nousee johonkin 1000rpm paikkeille, eikä laske ennenkuin käy hipasemassa kaasupoljinta. Sen jälkeen käy taas muutaman minuutin normaalisti (vähän alta 800rpm), kunnes taas yhtäkkiä nousee tuohon 1000rpm:ään.

    Lämpösellä koneella en ole huomannut että tekis samaa...harvoin tulee lämpösenä käyteltyä pidempiä aikoja.


    Toinen juttu on toi lämpeneminen..tunti webastoa, niin eipä lasit juurikaan sulanut ja moottorin lämpötilamittari ei juurikaan liikahtanut.nyt kun oli -17, niin kolmen vartin ajamisella lämpes johonki 170-180F...uus termari (190F) tuloillaan....paraneekohan yhtään sillä.
     
  13. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Se on ominaisuus tuo kierrosten nousu ja tekee sen myös lämpösenä. Eli vehkeet toimii juuri niinkun kuulukin. Ei siis syytä huoleen.
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Joo sen kuuluu nostaa kierroksia. Pitää lämmöt paremmin kylmällä kelillä. Pahvia keulaan niin auttaa kummasti, ei se silti mitenkään heti lämpiä mutta paremmin kuitenkin. Se korotettu tyhjäkäynti tulee muistaakseni -5c ja kylmemmässä.

    Siinä on myös sellainen ominaisuus että kun vääntää kylmästä käyntiin niin se nostaa kierrokset suoraan 1000rpm. Omassa ainakin tekee jos ei oo lohkolämppärissä ja pakkasta on toistakymmentä.
     
  15. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Onkos 3genuissakin ollut sisäkennoissa ongelmia? Moottorin lämmöt kyllä nousee kuormalla, tyhjäkäynnillä lähtee vajoamaan mutta sisälle ei tule ku lehmän hönkäys..
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead


    Yhtälailla ne menee kennot tukkoon, olletikki jos jotain paikkausmönjää on tungettu, niitä ei pitäs mennä käyttämään ku äärinmäisessä hädässä.

    Voithan kokeilla huuhdella kennon, letkut irti ja jatkat niitä, sitten esim. porakonepumpulla kierrätät kennossa kiehuvan kuumaa vettä jossa pyykkipulveria, välillä suuntaa vaihtaen niin kauan kunnes shittiä ei enään tule, voi joutua vaihtamaan veden useampaan kertaan... sitten huuhtelet puhtaalla kuumalla vedellä lopuksi pesuaineet pois ja kytket kennon takas käyttöön.

    Varmempi konsti on ostaa uusi kenno, mutta tuolla on moni pelastunu kennon vaihdolta.
     
  17. Panze

    Panze 3rd gear

  18. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Saattaa olla myös läppävikaa.
    Eli läppä, joka säätelee ilman virtausta kennon läpi/ohi.
    Pari videota 3gen ramin kojelaudan purkamisesta ja ilmaboksin korjaamisesta:
    Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=WDw_AxX7e3c
    Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=6rN112hjAOU
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Joo tosiaan aika harvoin on kenno sökö, paljon yleisempi on läppävika. Heatertreater läpät kun vaihtaa niin ei tarvitse toista kertaa vaihtaa
     
  20. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Kiitoksia taas nopeista vinkeistä! On tää kyllä aika toimiva kanava neuvojen huuteluun! Täytyy tutustua läppävikoihin, saako noita mekaanisesti käännettyä jotta voisi vian todentaa?
     

Kerro tästä muillekin!