Liikaa pakkasta.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 0rs0n, 7.1.2016.

  1. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vani oli roikassa. Ei muuten tarttis yrittää ennen heinäkuun puol väliä :)

    Astro ei ollu ku johto liitos kohdasta irti. Miettiny josko laittas sen kiinni ni toimia kyllä lämmitin.

    Käkkylä ja rebel lähti käymään. Kummassakaan ei ole lämmitintä.... Enään ei ole onneks kylmä. Noussu -34 - 28:aan :)
     
  2. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Tänään oli tossa 90 vuoden 250D marsussa, alias "Hagertissa" pieniä vaihteisto-ongelmia. Kone tärähti hyvin käymään roikasta, mutta tomaatti ei oikein jaksanu liikuttaa kötöstystä eteenpäin, tuntu, niinkuin pakat vaan luistais :D No kohta lämpes ja alko vaihteet vaihtumaan, hitaasti, mutta varmasti. Iltapäivällä työpaikan pihasta kylmänä tärähti helposti tulille ja käy kyllä tasaseen, oikeastaan mitään eroa käyntiäänessä en kylmänäkään huomannut.
     
  3. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Kiinteä laturi säästää paljolta kiroamiselta. 20 minuutin tyhjäkäynti ei vielä riitä vaihteiston notkistamiseksi, tosin jähmeys voi olla muusta voimansiirrosta mutta eipähän tarvitse koskea jarrupolkimeen.
    Jokin lämmityslaitteen läpän ohjaustieto katosi ja siitä seuraa koko lopputalven kestävä vikatila. Palikat vaativat melkein koko auton purkamisen ympäriltä.
     
  4. wili

    wili 3rd gear

    Mondeossa aamulla nesteet hyhmässä ja akku hyytyi toisella starttauksella (oli 2 tuntia roikassa). Päivän akku lämpimässä + laturissa ja tuoretta nestettä paisariin -> lähti laakista käyntiin ja lämmintäkin alkoi tulla puolen tunnin ajon jälkeen. Akan Passatissa webasto suhisi aamulla ½ tuntia ja töihin ongelmitta. Aamuksi luvattu taas -30C katsotaan lähteekö taivaspaikan lunastaja tulille vai onko asiaa akkukauppaan.
     
  5. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Ihan normaalia talvikeliähän tämmöset alle kolmenkympin pakkaset on. Sen verran tuo 28-vuotias Lancia kiukutteli, että apukuskin ovi ei heti aamusta lukittunut kiinni asti, vaan jäi raolleen, mutta sekin korjaantui muutaman kilometrin jälkeen, kun sai lämpöä sisältä. Ohjaustehostimen pumppu piti pahaa ääntä hetken aikaa, pitäisi varmaan joskus öljyjä vaihdella.
     
  6. jan13

    jan13 2nd gear

    454 käynnisty hyvin maattuaan pari päivää pihalla, tosin laitoin konehuoneeseen 10kw sähköpuhaltimen lämmittämään tunniks kun ei tuota lohkolämmitintä ole. Käyttö audi lähtenyt joka aamu ilman roikkaa käyntiin.
     
  7. Kapteenikosmos

    Kapteenikosmos Gearhead

    Velipojan 190 riisseli marsu, joka on sijaisparkissa meidän pihassa, tuumas ilman lämmityksiä vapisevalla äänellä "ke-vääm-mäl-lä" pari kertaa Jonka jälkeen 55Ahn Fullmen akku oli samaa mieltä. Pakkasta tais olla näillä leveyspiireillä 27 luokkaa.

    Olin ihan varma että saksalainen ei petä, mutta saatto kyllä mennä enemmän akun piikkiin.
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    Ensimmäisen kerran pakkasen takia jäi mosset käynnistymättä eilen,toinen seissyt kolme päivää ei lähtenyt tunnin lämmityksellä.
    Toinen seissyt 1 1/2 viikkoa eikä lähtenyt kylmiltään,molemmissa virran puute.
     
  9. onre

    onre 3rd gear

    Joo ei niin pitäiskään olla, olen ihan tosissani tämän vika-asian kanssa. Lada on '90 2104 eli Combi 1500-koneella. Epäilen itse niitä tulppia, kurkkasin niin aika karun näköiset olivat. Bensaa saa kyllä, mutta ei tahdo sytyttää. Venttiilivälykset ovat kohdallaan ja akku jaksaa kyllä pyörittää, joten tuo nyt on aika helppo kokeilla. Jos varaosaputkassa on myös puola, ostan sellaisenkin varalle.

    Samat kelit oli täällä. Just mietittiin kaverin kanssa eilen että alkaa olla maailmankirjat sekaisin kun Lada ei käynnisty pakkasella.
     
  10. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Rami seiso pari päivää ulkokatoksessa ja eilen (-30) piti kylmiltään laittaa käyntiin ku eberi ei suostunu käynnistyyn..vaikeesti jo pyöritti mut lähti kuitenki,syräntä oikeen kouras raakana laittaa tulille.. :)
     
  11. reynolds

    reynolds 3rd gear


    No meillähän on sitten Onre:n kanssa samanlaiset talviautot,minulla on tosin 1700i moottorilla oleva GM:n ruiskulla varustettu...-97 mallinen 2104 Combi :wink:

    Vaihda tulpat ja mielummin muutkin sytkäosat samalla...Ei siin iso juttu ole käyntiin saamiseksi :wink:
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Eilen ei lähdetty töihin, ny akku lämpösessä yön ollu ja auto toimivammassa roikka pistokkseessa, kattoo lähteekö vai mennäänkö sit kävellen
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    eilen aamulla -27c vivaro jäi lähtemättä käymään, nakkasin siinä kotipihalla sit työkalut pelit ja vehkeet ooppelista capriseen ja tienpäälle... tänä aamuna -29c en käyny etes kokeilemassa vivaroo :odroll: auto on kolmevuotta vanha alkuperäisellä akulla joka ollut kovassa eberi käytössä... ois varmaan ollu hyvä vaihtaa uusi akku jo syksyllä, muttakun virma säästää? kyl se maanantai aamuna sit lähtee käymään kun lauhtuu? uutta akkua ei luvattu :mad: nyt sit tankkaan virman kortilla -98 pensaa :rotfl:
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eilen aamulla -27 ja vastoin :pinup: odotuksia "Romanian-Hummeri" lähti nakuttamaan, tosin vaati jo tuplahehkun 8)
     
  15. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Rommeli (mersu w123) on lähtenyt ainaskin vielä nöyrästi käyntiin ja olen sitä pyörittänyt aina vartin pihassa ennen ajoa. Mulla on aina yli 20 asteen pakkasella periaate että autot joko pyörii tai on roikassa. (jos niitä on tarkoitus käyttää)
     
  16. karra

    karra Double Gearhead

    Eilen aamulla 1996 MB 1.8 bensa-automaatti oli ollut 2,5 h roikassa. Käytin sitä 10 min ennen kun uskalsin lähteä ajamaan (suoraan eteenpäin). Töistä lähdettäessä oli 1,5 h piuhassa ja käytin 3 min kun vedin vaihteiston R asentoon, ei tapahtunut mitään! Sitten kun käytin P:llä ja taas R:lle niin otti vasta vaihteen sisään.

    Talvella kylmiltään pitäis päästä aina lähtemään eteenpäin ensiks kun noista kuulemma antautuu helpommin se pakin männän tiiviste, ainakin vanhoista 722-laatikoista. Tämä sähköohjattu 722.5 (muistaakseni) saattaa olla erilainen...

    Tärisee tyhjäkäynnillä ihan eri lailla auto kun on se 27 pakkasta.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Buikki ei lähteny loppiasen jälkene, pätkäajo tyhjentäny akun. Tunti latausta pikku c-tekillä ja nasahti käymään kuin palmun alta. Tehostin kyl mölisee aikansa. Kaikki pelaa, mut kylmähän siinä on alkumatkasta. Blazeriakin koitin, mut virtalukko tai lukon pohja halvaantunu, ei käänny starttiasentoon. Muuten ois pelannu varmuudella, ni sit saataana ei pääse ees yrittää!
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tuhtien käynnistyskaapeleiden omistajalla on ollut viime päivinä kavereita...
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Molemmin puolin meidän firmaa on autokorjaamo ja kovasti on ollut hinausautoa liikkeellä tuossa naapurustossa.

    Kaikennäköistä jäistä kalikkaa, osa puhaltanut nesteet pihalle ja osa muuten vaan hyytynyttä.

    Naapurustossa on myös akku-kauppa ja sen omistaja totesi, että viikon aikana on saanut myydä miltei saman määrän tietyn tyyppisiä henkilöauton akkuja mitä viimevuonna yhteensä...

    EDIT:

    Nyt tulee taivaan täydeltä lunta, joten kohta peltisepillekin alkaa olla hommia...
     
  20. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.Huoltaa kaluston säännöllisesti ja pitää tarvittavat talviautoiluvarusteet messissä niin pärjää vallan mainiosti.Eikä sekaannu liian uusiin kikottimiin.
     

Kerro tästä muillekin!