Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Ei ollut paha homma laittaa perään uusia ulkolaakereita stefoineen. Tietysti sen pikkurattaiden akselin lukkopultti on oltava ehjä tai ei ole kivaa ollenkaan. Mulla on toisessa perässä poikki niin että kierrettä on vähän jäljellä eikä sitä taida saada sieltä pois kunnialla.
     
  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Perässä suurin vika on itteasias välitys. 3:73 sinne pitäs saada ;)

    Muttamutta, rahatilanne jnejne. Jos tuohon alkuperäiseen vaihtais sen välityksen samalla kun auto olis ajossa. Varaosa auto olis paras idea, niin saisi auton kasaan helposti kohtuubudjetilla.

    Tai, 6.2 dieseli olisi ihan jees jenkkifarkun keulalla...Riippuu minkälaisen varaosaauton löytää.

    Kulki ainakin paremmin kun 307, ja vei 9l satkulle.
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kiinnostaiskos ketään -84 Chevyfarmari? Laite on ollut meidän taloudessa aika kauan, varmaan lähemmäs kymmenen vuotta? Jäi aikanaan tekniikkamurheiden takia seisomaan, ja seisoo yhä. Paljon on laitettu vuosien varrella, kone vaihdettiin rengastettuun ja laakeroituun 305:een, samalla kunnostettiin alkuperäinen kaasutin ja jotain antureita tuli vaihdettua, eli computer command control on yhä käytössä. Kaikkea muutakin kulutusosaa tuohon on laitettu, esim iskarit/jouset, jäähdytin, lämppärin moottori, tuulilasi, lattiamatto, kattoverhous, pakoputki, takajarrut, ja paljon mitä en edes muista. Lattiat ja toinen takapyöränkaivo hitsattu ja ruostesuojattu, ovet on huonot... Leimalle varmasti jotain herkistelyä, ja takapenkki pitäisi rakentaa, heitin vanerirakennelman roskiin ja ostin purkuautosta alkuperäisen selkänojan sekä verhouksen valmiiksi. Ei vaan tunnu itsellä aika tai motivaatio riittävän Letukan kunnostamiseen, joten joutaisi jollekin innokkaalle. Mielestäni liian hyvä purettavaksikin...
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Jonkunlaisilla välineillä lämpimässä hallissa auto montun päällä ja siltikin aika vittumainen homma. Näet, ei oo mitään ulosvetäjää helalle ja missään tapauksessa ei halunnut tyrkätä sitä helaa vahingossakaan sinne lootan sisälle. Perseestä oli se homma itseasiassa, mutta onnistui lopulta
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Vuosi sitten hankin Estaten joka oli seissyt monta vuotta (kilvissä viimeksi 2009?). Ruostetta ja muuta perus tekniikan karsintaa oli suoritettu mutta ainakin kertaalleen oli joskus rakennettu uudelleen. Kiva projekti. Ei liian työläs. Saa nähdä pääseekö ensi kesänä kokeilemaan leimaan (pakuna).
     
  6. fairlane 66

    fairlane 66 3rd gear

    Kokeillaas täältä.....ei kellään sattuis olemaan joutilaana Ford ltd/country squire/mercury stw takaluukun ulkopuolista kahvaa,oma kun jäi käteen luukkua avatessa :oops:
     
  7. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    Ei saatana ei tuu lämmintä kabiiniin vieläkään! Kenno vaihdettu ja vesiventtiili ohitettu... alkaa ideat loppumaan!
     
  8. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Lämmityslaitteen sisällä on varmaan jotain ilmanohjausläppiä niin jos ne vaikka on juuttunu kiinni eikä tule lämmintä ilmaa läpi? Vai eikö tuu lämmintä vettä kennolle?
     
  9. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Itellä oli samaa ongelmaa(ei kylläkää jenkkifarkku).
    Mutta termostaattia ei ollu ollenkaan, laitoin sellasen.
    Kone lämpis hyvin, mutta lämmönsäätö oli jumittunut "viileälle"
    Huomasin että ei puhaltanut tuulilasille, läppä jumissa.
    Sen kun korjasi, niin sitten meni vesiproppu koneesta paskaks(ja koneen joutu irrottaan keulilta)
    Noh, sitten hajosi syyläri.
    olen nyt 2000e köyhempi, koneen vesiproppu hajos kaukaa kotoa ja pakko tyytyä korjaamoon...
    Etsin kovasti corvairia kun alko tulla jo pelkotiloja jäähdytysnestettä kohtaan.
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko lämppärin letkut ees lämpösiä? Kylmä-kuuma läppä oli vissiin työntötangolla, olisko se irronnu?
     
  11. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    Lämppärille menevä letku lämmin toinen ei. Ite epäilen että olisko joku tukos jossain. Vai kuinka kova virtaus pitäis käydä kennon kautta? Ja ainakin säätövivusto liikkuu normaalisti kojetaulussa
     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onkohan uusikin kenno tukkeessa sitten.
     
  13. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear

    sen verran sain tutkittua että imusarjasta(vesiventtiililtä)tulevasta letkun kun otti irti kennon päästä, auton käydessä niin ei ihan kovin kova virtaus käyny?
     
  14. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Bärkkele kuuskekkosen startti irtisanoi sopimuksen :rotfl: . Hiilet vissiin kaputt kun lämpösenä just ja just pyörii senverran että hörähtää tulille. Samalla pitää ihmetellä miksi lämppäri puhaltaa lehmänhönkää eikä kuumaa. Niin ja lämpömittari ei tietenkään toimi :rotfl: .
     
  16. Dewpoint

    Dewpoint 3rd gear

    tuli Buick Roadmaster Wagon vm.1996 hommattua. Pärjäis sitä eronnu pienemmälläki autolla mutta ku tuli ruvettua seurustelemaan :D
     
  17. LPV

    LPV 3rd gear

    Mulla oli -94 Buikc:issa sama vika kun sen aikoinaan ostin, pirun kylmä talvella. Paikallinen korjaamo, työpaikan naapurina silloin, laittoi pesuaineet jäähdytysjärjestelmään sisäle. Sen jälkeen ne huuhteli järjestelmän niin että lykkäs vettä "vastavirtaan" niin kovaa kuin vesijohdosta tulee. Korjaaja sanoi, että tuli melkoiset määrät pa$kaa putkesta huuhdottaessa. Tuon pesun ja huuhtelun jälkeen Buicki on ollut lämmin. Meillä oli perheessä -90 Caprice STW uudesta asti, se oli lämpöisin auto mitä meillä on koskaan ollut. Joten sulla on varmasti siellä joko tukos, tai ohjausläppä "kesä-asennossa", jos ei kuumaa tule.
     
  18. Juhizz_

    Juhizz_ 3rd gear


    no jotain tällästä mäkin epäilen. missäs tollanen ohjausläppä sijaitsee ja miten sitä fiksaillaan? Ja tämä vikahan oli jo syksyllä ettei se nyt pakkasilla ole ilmenny...
     
  19. G20

    G20 Gearhead

    Hanskalokeron pohjan kun purkaa niin näkyy käyttötanko jonka säätö oli luistanut siun exässäkin. Siellä tarkeni kyllä uudella kennolla.
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    tarkenee edelleen :wink: pitkula porskuttaa kun muut on hyytyny pihaan :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!