Outo runkonumero mopossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja JJ, 26.6.2015.

  1. JJ

    JJ Gearhead

    Pari Hondan Monkey-mopoa jemmassa ja toisessa varsin kummallinen runkonumero meistettynä. Normaali olisi AB02-5055228, mutta tässä YKAL-. Kenelläkään tietoa moisesta?
     
    Muokattu: 10.6.2016
  2. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Onko varmasti Honda? Ettei olisi joku näistä klooneista Skyteam tms?
     
  3. JJ

    JJ Gearhead

    Aito Honda, on ollut yli 20 vuotta jemmassa. Tämä YKAL- on meistetty jälkikäteen runkoputkeen ja tangon alla oleva alkuperäinen on selvästi hiottu pois.
     
  4. Raven

    Raven 1st gear

  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    YK-alku viittaa kotimaiseen ajoneuvohallintoon, joten ko. Monkey on syystä tai toisesta saanut Suomessa uuden identiteetin. Trafistahan tuon saa selville, miksi...
     
  6. street and race

    street and race Gearhead

    Mulla oli aikoinaan Pv suzukiin merkattu otteeseen koneen-numero runko-numeroksi :eek: Annoin asian olla, tiiä minkälainen todistusten jako ja inttäminen olisi ollut että olisi saanut oikean numeron otteeseen. Se koneen numeroki on PV:ssä paljon lyhempi mitä runkonumero.....
     
  7. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Varmaan satoja mopoja rekisteröitiin väärillä numeroilla silloin olikohan se vuonna 1995, kun mopot piti rekisteröidä. Fiksut 15-vuotiaat pojat meni konttorille yleensä sen numeron kanssa, jonka mopostaan ensimmäiseksi löysi. Ja useimmiten se oli tyyppikilvessä oleva tyypitysnumero. Joten eipä ihme, jos jotain Helkama Raisua saattoi olla rekisterissä useita kymmeniä samalla "valmistenumerolla". Mopon rekisteröinti kun ei edellyttänyt konttorilla käyntiä, eli katsastusmies ei tarkastanut rekisteröitävää mopoa, eikä konttorin akat ymmärtäneet ettei tarjotut numerot voi mitenkään olla valmistenumeroita.

    Itsellänikin oli kauan sitten Tunturi, jonka rekisteriotteessa valmistenumeron kohdalla oli tyyppikilven numero. Minäkään en yrittänytkään oikaista tuota asiaa, koska väärän tiedon oikaisu Trafin kanssa olisi ollut varmaan yhtä helppo tehtävä, kuin saada järjestettyä ikuinen rauha lähi-itään.
     
  8. Mutku

    Mutku Gearhead

    Omaan PV-syylään tuli runko vaihdettua teini-iän aamuhämärissä. Vahva ja lihaksikas kun olin jo tuolloin, niin juuri ja juuri jaksoin muljauttaa moottorin vääntyneitten vanhojen runkoaisojen sylistä uuden rungon kehtoon. Melkein piti kyllä äiti hakea yläkerrasta apuun! Sitten vaan tyyppikilpi poppareilla uuteen runkoon kiinni ja vanha vääntynyt runko rautasahalla pätkiks ja roskiin. Rikos lie jo vanhentunut. Kuusankosken rikospoliisin oranssin Ladan rekkari oli KRC-637.
     
    Muokattu: 31.3.2016

Kerro tästä muillekin!