Cadillac Seville Sts

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja calkemp, 30.12.2015.

  1. calkemp

    calkemp Gearhead

    Viimeinkin tuli hankittua kyseinen auto talvikäyttikseksi. Mun auto on vm -99 ja olen enemmän kuin tyytyväinen siihen. Yksi asia kyllä ärsyttää ja se on onnettomat lähivalot. Miten olette parantaneet omienne valotehoa?
     
  2. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Mulla oli entisessä 2002:ssa xenonit ja valoteho oli erinomainen.
    Onko umpiot naarmuiset? Jos, niin ne vois kiillottaa
     
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Omassa STS:ssä Xenonit, umpiot naarmuilla ja sameat. Millä paras kiillottaa?
     
  4. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Mistä ja mihin hintaan löytyy hyväksytyt Xenonit? STS -99
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Siihen en osaa sanoa, Hollannin tuonti ja xenonit oli tuodessa. Kun katsastaja hyväksyi en oo enempiä miettinyt asiaa.
     
  6. calkemp

    calkemp Gearhead

    Mulla on ainoastaan pitkissä xenonit, käyköhän tuohon umpioon sit lähivaloihin myös xenonit? Nyt polttimona on hb4
     
  7. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Täytyy kuukauden kuluttua konttorilta kysellä noita Xenon pykäliä kun katsastusaika on käsillä.
     
  8. north

    north Gearhead

    Tommosia merkintöjä siittä ajovaloumpiosta tulis löytyä.
    "Xenon- eli kaasupurkausvalot on mahdollista asentaa laillisesti useisiin automerkkeihin. Edellytyksenä on, että automalliin löytyy E-hyväksytyt xenon-valoille tarkotetut umpiot, jotka on vaihdettu alkuperäisten tilalle. Tällaisista umpioista löytyy merkintä DC (lähi), DR (kauko) tai DCR (lähi- ja kaukovalaisin).

    Lisäksi ajovaloille on oltava pesulaite ja käsikäyttöinen tai tietystä vuosimallista lähtien automaattinen valojen korkeudensäätö."

    DOT valoihin en löytöny mikä merkintä niissä pitää olla.
     
  9. calkemp

    calkemp Gearhead

    Onko porukoilla lohkolämmittimiä laiteltu, siis sätelylämmitin vai letkulämppäri? Olis kiva kovemmilla pakkasilla vähän esilämmittää, mistähän löytyy northstariin lämmitysvastuksia?
     
  10. flw-65

    flw-65 3rd gear

  11. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Tulipa testattua kylmäkäynnistyvyys. -27 ja yön ulkona, ei lämmitintä ja käynnistyi kuin olisi seisonut palmun alla. Seville -99.
     
  12. calkemp

    calkemp Gearhead

    Kyllä täälläkin on Cadillacin talviominaisuudet ollu testissä. -29 pakkasyön jälkeen vähän raskaammin starttaa mut joka kerta on käyntiin lähteny ja lämmintäkin on kabiinisssa riittänyt
     
  13. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Oma -02 STS on varmasti paras (talvi)auto mitä minulla on ikinään ollut.
    Käyntiinlähtö on ollut sataprosenttinen riippumatta lämpötilasta. Moottorin
    säästämisen vuoksi olen antanut letkulämmittimen lämmittää parituntia
    yli 10 asteen pakkasella. Muuten ko.autosta ei ole kuin hyvää sanottavaa, esim talvikelin ajo ominaisuudet ovat todella hyvät, STS kulkee kuin juna
    suoraan. STS;n myötä olen oppinut käyttämään kitkarenkaita talvella, ne on juuri sopivat tällaiseen luxus-luokan kulkineeseen, hiljaiset ja pehmeät ajaa. Jos nyt jostain pitää tillittää, niin kovilla pakkasilla
    varoitusvalot herjaa milloin mitäkin, service-stabilation system, speed limited to 145, tai milloin mitäkin. Auton lämmettyä varoitusvalot toimivat taas normaaliin tapaan.
     
  14. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Minkälaisen letkulämmittimen on flw-65 asentanut omaansa?
     
  15. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Tämmöisen tilasin saksan Ebaysta, taisi olla 1100 W teholtaan. Sisältää
    kiertovesipumpun.
    [​IMG]
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kerrohan tostakin mallista kokemuksia tuolla letkulämppäritopicissa?

    Muovikuori ei varmaan niin lämpene kuin metalli ja vaakalähdöt helpottaa asentamista.
     

Kerro tästä muillekin!