Liikaa pakkasta.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 0rs0n, 7.1.2016.

  1. G20

    G20 Gearhead

    Onneksi sulla on yks luottopeli pihassa niin pääset töihin! 8)

    Täällä Omega toiminu ilman ongelmia vasta kurkkasin pellin alle niin akussa silmä vihreä niinkuin pitääkin.

    Työn puolesta jäätyneitä tiisseleitä piha täynnä akut huonona, suodattimet jäässä ja osassa vielä AdBlue kusisäiliöt umpijäässä jolloin ei puhdista hiukkasloukkua. :rotfl:
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    paitti että on eukon auto :rotfl: oli tää viikko onneks sillä yövuoroo muuten ois pitäny nakata tikkaat olalle ja männä pussilla :wink:
     
  3. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    -29 oli liikaa oldsille. Vielä -27 hujakoilla läks ilman mitään esivalmisteluja tai apuja
     
  4. G20

    G20 Gearhead

    Voipi olla ettei lähde maanantainakaan jos akku on tyhjä/heikolla varauksella. Tuppaa noi nyky patterit olemaan laakista vainaita jos tyhjänä näkee pakkasta.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    Lähti jo :D tosin annoin pitkulasta apuja ku kerkesin ajoissa töistä kotio ja naapurin mulkun vetra ei seissy vieressä? Mittaristo kuvitteli hetken olevan joulukuusi mutta näkkyyhän tuo jo rauhottuneen :odroll: on vaa suht vmäi en homma kaivaa ton akun nastat tuolta kuskinjalkatilasta jäätyneen torksipellin alta :mad: meinas tulla lihavalle hiki?
     
  6. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sen uskon. Eilen motonetissa käymässä, niin joka toisella oli akku kainalossa :lol:
    No, mitäpä mekään siellä muuta kuin hakemassa kauppakassiin (206 pökötti) nesteitä jotka kestää pakkasta. Onneksi emäntä sai suunsa auki että lämppäristä ei tule kuin kylmää vaikka lämpömittari on punaisella. Ajot jäi siihen ja auto sulamaan. Ehkä säästyi kansipahvi... Käyntiin se kyllä lähtee ihmeen hienosti tonnin pommiksi.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Lähdettiin opelilla sit töihin aamusta
    ehjästä kali pistokkeesta, eteisen lämmin akku pellin alla

    Sit uskalsi lähteä liikkeelle kun tehostin lopetti kidutetun laulunsa, ihme kyllä kävi ensikertaa mun omistus aikana kaikilla tyhjäkäyntiä :eek:


    Aamusta käydä rouskutti pari tuntia ja sit suoraan pistokkeeseen koko päiväksi :poff:
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Diesel vani ei ole lähtenyt muutamaan päivään käymään. Ei ole kyllä ihmekään yhdellä paskalla akulla. Kesällä lähti silläkin.
    Myös De Ville hyytyi. En tiedä oisko lähtenyt apuvirralla, kun ei vani lähe käymään antamaan virtaa. :rotfl:
     
  9. 3964

    3964 3rd gear

    Ilmankos tuo toinen oli huono lähtemään,v8 kahdella säteiliällä toinen palanut ja toisesta johto irti. :D
     
  10. JukkaS

    JukkaS 1st gear

    e39 Pemari lähti käyntiin mutta keitti kun kävi pihassa ja lykkäs nesteet pihalle.
     
  11. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    LT1 Roadmasteri on lähteny joka päivä käymään ja toiminutkin ihan ilman mitään naamanvääntelyjä :poff: Bensaa kyllä menee pari desii satkua kohden nollakelejä enemmän...
     
  12. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kyl hävetti ostaa nyt Motonetista uusi akku jäärata-autoon, mutta kun ei saanut kesällä aikaiseksi. Luulivat kumminkin että siinä on taas yksi pakkasten uhri, vaikka omat laitteet toimii.
     
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Perjantai-iltapäivänä piti piruuttaan kokeilla Talvitintti-Tulilintua käyntiin oli sunnuntaista (3.1.) asti seissyt pressutallissa talviloman takia.
    Kaksi tuntia lohkolämppäri kiinni ja avaimesta käyntiin, tosin silloin ei enää ollut kuin -18.
    Hiukan vajailta ne muuten näytti Lohjankin Motonetin hyllyt akkujen osalta, kun ohi niistä tänään kävelin.
     
  14. wili

    wili 3rd gear

    Hain eilen uuden akun kun taas tarvittiin kaapeleita. Tänä aamuna lähti laakista käyntiin ilman lohkolämmitintä -23C näytti mittari. Jospa tuolla taas töihin pääsisi.
     
  15. Hellfirebird

    Hellfirebird Gearhead

    huolellinen valmistautuminen ei ole liiottelua... itsellä eka talvi diesel-veekasin kanssa(6.5td) ja pelasin varmanpäälle varautumalla uuden pa-suodattimen, nestemittauksen ja diesel-100:sen kera... akut tulikin uusittua jo pienempien pakkasten aikaan. Ja hyvin lähteny rallattamaan päälle -30 C:ssäkin.
     
  16. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jos ei sulan aikaa viitti laittaa autoaan kuntoon niin miten -30 asteen pakkasessa viittii ropata akkuja ja nesteitä,ja vielä autoharrastaja sakissa.no syyhän on nykyään aina muualla.
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei se aina ihan niin mene.

    Mulla astrossa oli aika uus akku (hankook). Se lauantaina ajoin ja normaalisti parkkiin. Maanantaina ei yhtään virtaa.

    Ja vanissa vajaa vuoden ikänen laturi, se ei enään lataa.
     
  18. onre

    onre 3rd gear

    Joo, olisi hirveän mukavaa jos olisi kristallipallo, josta voisi katsoa miten osat päättävät äkkiarvaamatta hajota. Esimerkiksi kaksi viimeksi hajonnutta laturia menivät laakista ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Toisen ikä ei ollut tiedossa, toinen oli vielä takuun piirissä.

    Vai onko se todellisen autoharrastajan merkki, että polven kolotuksesta tietää lähteä laturikauppaan?
     
  19. darpen

    darpen Gearhead

    Tota kuulee usein, että ei niillä uusilla mitään tee kun eivät toimi...
    Eilen -20° ja kaksi viikkoa kestäneen loman aikana käyttämättömänä ollut 2,5v vanha bensakoneinen Ford lähti napista painaen käyntiin ilman ongelmia.

    Uudemmissa autoissa tulee ongelmaksi ihmisten vajaa ymmärrys siitä, kuinka paljon sitä sähköä vievää laitetta niissä nykyään on. Auton pitäis myös ehtiä lataamaan sitä akkua ja siihen ei riitä että ajaa kolme kilsaa kotoa töihin ja takas.
    Huoltosetä sanoi joskus kun ihmettelin sprinterin huonoa akun kestoa, että tunti eberillä lämmitystä kuitataan sellasella 40km ajolla. Tuohan pätee muihinkin löpökulkineisiin merkistä ja iästä riippumatta.
     
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ja kun sen kolme kilsaa vielä ajetaan penkinlämmittimet ja takalasin lämmitin päällä ja puhallin täysillä, niin ihmekös tuo että virta loppuu...
     

Kerro tästä muillekin!