Ihme touhua kun ei raha kelpaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Valsumies, 12.1.2016.

  1. Valsumies

    Valsumies 3rd gear

    Olen ajatellut hankkia väsähtäneen T5-vaihdelaatikon tilalle Tremecin tko 600:sen sb Mopariin. Onko jollakin tiedossa sellaista firmaa jolta tämä onnistuisi luotettavasti ja kaupan teko kiinnostaisi sopuhintaan? Olin pari kuukautta sitten yhteydessä virallisena Tremec-kauppiaana itseään mainostaneeseen yritykseen ja sieltä minua neuvottiin laittamaan sähköpostilla tarjouspyyntö aiheeseen liittyen. Sähköpostin lähettämisestä on nyt kulunut noin kuukausi ja eipä ole tullut vastausta, eikä myöskään firman facebook-sivustolle kirjoittamaani kyselyyn ole vastattu.
    Minua ihmetyttää suuresti tällaisten firmojen toiminta. Miten moinen touhu voi kannattaa ellei kaupan teko kiinnosta näinä tiukkoina aikoina. Vai onko kaikki mahdollinen saavutettu kun oma auto on saatu esille harrastelehteen.

    Olen kiinnostunut myös käytetystä laatikosta, joten tarjotkaa jos jollakin on joutilaana ehjä loota.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jospa ois viesti hävinnyt bittihelvettiin?,minua ihmetyttää kummasti jos ei viitti uudestaan kysyä tai soittaa k.o puljuun.
     
  3. plagu

    plagu Gearhead

    En minäkään ala perään huutelemaan jossei asiakaspalvelu pätkääkään kiinnosta niin ei meikäläistäkään kiinnostsa kyseisen firman toimintaa rahoittaa, onneks voi aina valita yrityksen jossa asiakaspalvelu kiinnostaa.
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mikset tilaa suoraan Ameriikasta? Se on kait helpoin tie, vaikka ei ehkä halvin. Itselläni on sama projekti menossa myöskin moparin pikkulohkoon ja olen keräillyt osat erikseen. Näin sain kulut pienemmäksi mutta puuhaa siinä kyllä on.
     
  5. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Täysin tyypillistä toimintaa nyky suomessa!Mainostetaan palvelua jota ei sitten saa kun toimii palveluntarjoajan ohjeistusten mukaan.Tämä kyseinen tapaus ei varmaan ole ainoa?Jos yrityksellä ei ole kiinnostusta palveluun ei sellaista yritystä tarvi sitten tukeakkaan omilla euroilla.
    Tuttuni osti Caddyn aikanaan keskilännestä ja valitteli josko alla olevat renkaat kestävät siirto ajoa.Myyjällä ei sillä hetkellä ollut renkaita saatavilla mutta soitti kaverin firmaan ja kehoitti menemään sinne.No uudet renkaat alle ja kun tuli maksun aika tokaisi kyseisen yrityksen kaveri että auto lähtee tehtaalta renkaat alla ja niin myös täältä joten hyvää matkaa?No jätti sentään muutaman taalan kun ei kehdannut olla antamatta jotain?Suomessa ei osata eikä näköjään halutakkaan palvella mutta eurot kyllä nyhdetään mistä vaan saa?
     
  6. Karck

    Karck 3rd gear

    Jenkeistä vaan tilaa, laivalla sitten suomeen. Lentämällä ei kannata maksaa hunajaa.

    Niin mä oon tilaillu tavaraa kun ei kiire oo eika rahaa juurikaan.
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Racersplace
    Tuumacid

    Varsinkin jälkimmäisen asiakaspalvelusta hyvät kokemukset, tosin kyllä yleensä RP:nkin

    Ps. Missä hinnoissa nykyään liikkuu TKO600 kytkinkoppineen tänne rahdattuna, 2.5-3k€

    Bemarin ZF, 5 tai 6-vaihteinen on myös ihan katsomisen arvoinen aski. Kestää aika hyvin ja on halpoja, noita on joku foorumeille mainostanut muokkaavansakin avaimet käteen periaatteella ja hinnat kuitenkin satasissa.
    http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=11009.0

    Multakin löytyy Sb moparin kytkinkopan pätkä jos tarvetta.
     
  8. Karck

    Karck 3rd gear

    Laskeskelin nopeesti halmarin laskurilla meritse että noin 50 - 90e Riippuen paketin koosta tulee meritse. 2.500e jos ois hinta + 24Alv ni jotaa 3200e tulis hinnaks.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kärryä olin tarpeessa niin kolmesta suomessa itse kärrynsä tekevästä firmasta kotisivujensa lomakkeella kysyin, et onnistuuko tälläinen kärry tehdä ja olisi ollut heidän normaaliin malliin 7cm leveempi eli oikeestaan mitään ei ois tarvinnut muuttaa ja kaikissa näissä firmoissa tekevät akselit itse niin haluttaessa
    Kaikissa firmoissa hitsasivat kärryt jig;in puolikkaassa eli mitään ongelmaa ei ois olut levittämisessä ja kaikki mainostivat, et kylkien pellit tehdään käsityönä ja kuviakin oli

    Tuttu aikanaan soitti samoihin firmoihin ja kyseli kärryjä, mutta ei oikeen ollut kuulemma innostusta asiaan palata tai ees vastailla, niin soitti sit viroon ja kysyi, et kärryjä tartteis useemman. Poika tehtaalta kysyi millaisia ja monta
    Tuttu siihen, et tälläsiä ja 30 kpl, viron poika vaan puhelimeen tuumasi, ettei pysty luvatussa kuukaudessa kaikkia toimittamaan :poff:

    Hintaa tuli kärryille rekalla tuotuna 30-50% vähemmän kuin suomesta ja kärryt oli mitä haluttu ja mittojen mukaan, osa suomalaisista ei kyennyt ees haluttuja mittoja täyttämään


    Sit kärryn EU-aisat alkaen 58e
    Laitoin kyselyä, et kärry ois 2x3m ja tartteis aisan siihen pelkät aisaputket ja A-poikki tanko 158+alv :eek: hyväksytty vetopää sovite vielä niin hintaa oli päälle 250e, et joo varmasti
     
  10. plagu

    plagu Gearhead

    Mikä mahtaa olla tuo viron firma?
    Paljonhan maksais tyyppihyväksytyt tupla-akselistot aisoineen ja vetopäineen? Suomesta noita ei oikein kannata hommata kun melkein saa sen trailerin samaan rahaan. Asuntovaunusta ei oo mitään mieltä askarrella kun kantavuudet on naurettavia.
     
  11. Valsumies

    Valsumies 3rd gear


    Juu mutta firman Facebook sivustoilla näkyy laittamani viesti, että saattaapa johtua vastaamattomuus muustakin seikasta. Seuraavaksi varmaan joku sanoo että mitä sinä sinne Facebookiin kirjoitat. Työssäni olen paljon yhteydessä asiakkaisiin sähköpostilla ja varsin luotettavana olen sähköpostia pitänyt. Pikaisella Googlettelulla selviää että muillakin on ollut samoja ongelmia kyseisen yrityksen kanssa, kuten varmaan monen muunkin kanssa.
    On toki tarkoitus tehdä soittokierros eri firmoihin mutta hieman luotto meni tuohon ensimmäiseen. Sain kyllä kyseisestä firmasta muuten puhelimessa asiallista palvelua. Tämä on nyt vain minun henkilökohtainen mielipiteeni.

    Niin on ollut mielessä tilata Jenkeistä suoraan mutta saamani hinta-arvio osui niin lähelle että ei paljon kannata jos joku muu hoitaa sen ja hyötyy siitä vielä. Näillä kursseilla se taisi maksaa vähintään sen 3000 €.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    http://www.respo.ee/fi
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    No sitten.
     
  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Onko tuo 3000€ kytkinkopan kanssa, ja minkälaisen?

    Ihan mielenkiinnosta kyselen, itse päädyin pitkällisen pohdinnan jälkeen laittamaan tuon vähän uudemman pikkulohkomopsin perään GM T56 askin, quicktimen kytkinkopalla.

    Itse en TKO600 laittaisi tuollaisia rahoja, ei mielestäni ole hintansa väärti. Noita oli aikanaan jokusia oman kilpaharrastetouhun laitteissa, ja muistaakseni saatiin rikki yllättävän pienitehoisissa laitteissa, siis luokkaa 500hp.

    Kannattaa ainakin katsoa mitä maksaa vaikkapa uudehkoista Challengereistä löytyvä Tremec TR6060, eli T56 magnumin tehdasvariaatio. Tuosta GM versio on nimittäin melkoisen edukkaaksi hinnoiteltu, jenkkihintaa en muista mutta esim briteissä 2100£, tuoon kuitenkin kestoltaan ihan eri luokkaa TKO600 kanssa.

    Ja siis uudempien Hemien askit käy ristiin A/LA koneiden kanssa.
     
  15. fmila

    fmila Gearhead

    Joko on uusi laatikko tulossa? Laitoin Sulle YV:tä, josko se vanha T5;n olis kaupan??

    t. AM
     
  16. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Täytyy sanoa, että äärimmäisen harvoin bittihelvettiin mulla on ainakaan s-posteja kadonnut. On niitä toki joskus jääny matkalle tai "kadonnu", mutta ei oo tarttenu paljoa pintaa raapaista, kun todellisuus onkin ollut joku seuraavista :

    - asia unohdettu hoitaa, eikä huvita pahoitella --> sanotaan että se s-posti varmaan katos.
    - asiaa ei kiinnosta hoitaa ajallaan, eikä huvita pahoitella --> sanotaan että se s-posti varmaan katos.
    - spostia ei oo tullu inboxiin --> filtterit päin vi**tua, eikä kiinnosta fiksata asiaa, saati vilkaista joskus roskakansioita.

    Noi kaksi ensimmäistä on sellaisia, mihin etenkin länsi-naapurissa koitettiin jatkuvasti vedota. Oisin nielly selityksen, jos oltais eletty vaikka vuotta 1995, mutta kun vuosi oli jo 201x ja tiukatessa vähän enemmän, aina paljastui ettei vaan ollu jaksettu asiaa hoitaa kunnolla...

    -JJ-
     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vara osien saanti tuntuu olevan vaikeaa. Kukahan myy Cadillacin osaa.?

    Siis semmonen joka oikeesti viittii lähettää osat liikenteeseen........

    Startin huolto osat. Ja vaihteiston kumityynyt tarttis.
    Uudet.
     

Kerro tästä muillekin!