Mopar SB stressilevy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja santero70, 15.1.2016.

  1. santero70

    santero70 1st gear

    Löytyskö joltakulta stressilevy ton 318 lohkon poraukseen?

    Missä Pirkanmaan läheisyydessä edullisimmat poraushinnat ja oisko jossain koneistamossa valmiina stressilevy?
     
  2. leadsled

    leadsled Gearhead

    Kiteen Moottorikoneistamo, Juha Pykäläinen. Löytyy small block moparin levyt 2 kpl, n. 40 mm paksut teräksestä.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Onkohan 40mm liian paksu? Ku uloin pulttirivi kuitenkin on vaan tuumanen?
    Tota itseasiassa josksu kyselin kun oli jotain tietyn paksusta matskua josta levy oli tarkotus tehdä, ja se tuntu hiukka ohuelta. Vastaus oli et kyl riittää, ei sil paksuudella ole niin suurta merkitystä. Kierresyvyydellä on ja sillä että niihn tulee se momentti.
     
  4. leadsled

    leadsled Gearhead

    Aikanaan nuo levyt tuli tehtyä. Yritin katsella valmiista mittoja. Noissa on upotetut kuusiokoloruuvit, joissa kierrepituus lohkoon alkuperäisen pultin luokkaa. Muutama kone noilla on tehty ja yksi odottaa omassa tallissa käynnistystä. Tuon sylinterin pyöreyttä voisi mitata alakerran puolelta momenttiin vedettynä, niin olisi vertailukohtaa, kuinka se vaikuttaa. Taitaa näitä koulukuntia olla niitäkin, jotka ei käytä levyjä ollenkaan.
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    Kyselin keväällä yheltä moottorikoneistamolta mikä ois sopiva paksuus. Meinas että 20mm riittää. Teetätin 30mm Itelle levyt. Passaapi isompaan mopsiin.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Myös levyn porauksella on merkitystä, tietty niin et hyvä olla vähintään porauksen kokoinen, mut ei mielettömästi suurempi. Näin ovat ameriikansedät valistaneet. Ja kyl noit on mittailtu levyjen ja kansien kanssa ja ilman, ja ainakin mä käytän levyjä. Tulee mieleen tapaus kun eräässä "kirjainkoneistamossa" hoonautin lohkon levyillä. Heidän mielestään niitä ei siinä tapauksessa tavinnut eikä heillä sopivia ollut, mut sanoin et haluan sen hoonattavaks levyillä ja toimitin levyt. Sit myöhemmin ku yhen koneistajaässän kanssa mittailtiin ku heti suli mäntä, ni heitti siinä legendaarisen lausahduksen, "...ihan hyvä motti..., jos ajaa ilman kansii".
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Heh!

    Aavistuksen koneistutin pyttyjen reijät isommaksi. En nyt muista Paljon.
     
  8. santero70

    santero70 1st gear

    Kiitos vastauksista, eli saisko niitä kohtuullista korvausta vastaan lainaan? Mites se kannentiiviste, oletteko laittanut sen väliin?
     

Kerro tästä muillekin!