Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Incidious

    Incidious 3rd gear

    Ilmoittelehan sit korjaantuiko sinulla ongelmat.
     
  2. MarHe

    MarHe 1st gear

    No niin. Alkoi rakkine näyttämään suutinrempan oireita. Tyhjäkäynti puistaa ku piru kerjäläistä. Ja tasakierroksilla voi kuulla selvän sivuäänen koneesta. Joten kysyn mitä tehdä? Vienkö dieselpajalle hoitoon vai etinkö suoraan uusia. Kertokaa ihmeessä mielipiteitä.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Millanen sivuääni ja mistä kohtaa kuuluu, edestä sivulta päältä?
    Millai tyhjäkäynti puistaa?

    Jos tarvii viedä huoltoo niin ainakin sellaselle pajalle joka osaa ne korjata, näin perstuntumalta voisin sanoo että häkkinen tai tammer diesel.

    Jos oikeasti uusia ostaa niin varmaan Exergyltä tai Engineered Dieseliltä. UUDET ajamattomat on varmaan 500e kpl.
     
  4. MarHe

    MarHe 1st gear

    Hieman hankala kuvaillla, ehkä eräänlainen vaimea papatus muuten puhtaan koneen käyntiäänen seasta. ohjastajan satulasta kuuneltuna.
    Täristää kun hieromakone, kaikki resonoi sisätiloissa. Tuntee kädelläkin ihan pellistä.

    Turbaanin löystyminenkin tietysti voi tehä samaa mutta en oikeen siihe nyt kallistu. Vaiva alko toissapäivänä.

    Meinasin olla nuuka ja vaihtaa vaa rikkonaisen. Ilman tiisselipajaa se ei taida kuitenkaa selvitä?
     
  5. [Henkka]

    [Henkka] Gearhead

    Siihen hommaan tarvii vissiin jotain erikoistyökaluja, joista joudut maksamaan ittes kipeeks. Toisaalta eiköhän täältä löydy joku, jolla on työkalut sekä taitoa hommaan..?

    Edit: tosta voi kattella aiheeseen liittyvän videon:
    http://youtu.be/b0PrboPiYOI
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    superR voi tietää jotain asiasta.
     
  7. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kyllä ihan perus työkaluilla pärjää jos on tarkkana. Mutta rikkinäisen tunnistamiseen melkein tarttee joko irroittaa kaikki ja penkkiin jos ei sit vastukset mittaamalla selviä. Jos löytyy laitteet niin pystyy shutdown testillä paikallistaa viallisen suuttimen.

    Noitten suutinvikojen kans ei kannata pelleillä tai pian on männässä reikä. Ite pidin tarkimpana paikkana syöttöputkien asennusta suutinten kylkeen. Jää herkästi vuotamaan.
     
  8. konty

    konty 3rd gear

    Oon muutaman kerran vaihtanut suuttimet tuommoseen. Joutuuhan siinä aika paljon purkamaan että saa suuttimet esille, takimmaiset on kaukana siellä tulipellin alla. Venttiilikopan alta joutuu myös välikannen ottamaan pois.
    Puhtaus on tärkeää eli pitää olla varattu puhdistus spraytä paljon ja mielellään konehuonekkin sais olla pesty, ettei hiekat ropise moottoriin. Sopiva vääntötyökalu että saa suuttimet ylös, ovat joskus aika tiukassa.
    Oikeat kiristysarvot momenttiavaimella ja kasaus uusilla tiivisteillä niin hyvä siitä tulee. Suosittelen kyllä vaihtamaan kaikki suuttimet, ei mene kauaa kun jo toinen alkaa rykimään... Itse tehtynä uusilla suuttimilla, tiivisteet yms tuli maksamaan mulle 1800€ kaikki 6kpl ja mulle tuli 6.7 koneen suuttimet.
    Tuskin ihan halpaa on vaihdattaa liikkeessä se 1.
     
  9. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Mikäs mahtaa olla kierre P7100:n AFC-kannen painelinjan tulolla, siis se mikä tulee imusarjast (ahtopaine)? Imusarjassa lienee ihan 1/8 NPT silmämääräisesti päätellen mutta se AFC-kannen kierre näyttää isommalta? Tietää ostaa oikeanlaiset nipat, kun nyt on tommoiset helmiliitoksella olevat jotka eivät oikein vakuuta tällä hetkellä tiiveydellään..
     
  10. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Oisko jollaki täsmä ohjeitä miten tehdä se turpiinilukon pakko-ohjaus nappi? Autohan on 98 24v laatikko on 48re. Eli mikä johto haaroitetaan katkaisijan kautta maihin?
     
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Ainakin -95 siinä T-kappaleessa on 1/8 Npt kierre. Jos hukkaportin ohjaus on vielä t-kappaleessa niin se kannattaa siirtää muualle. Esim. turbon painekoteloon tai imusarjaan. Tulee mukavasti voimaa lisää, kun ahtopaine tulee suoraan Afc-koteloon.
     
  12. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Mulla ei ole T-kappaletta, hukkaportille menee ohjaus muualta eli AFC-kotelosta menee suora putki imusarjaan. Tosiaan se AFC-kotelon pään kierre näyttää isommalta kuin ⅛, olis kätevä jos selviäis mikä se on niin sais oikean nipan siihen suoraan. Toki irroittamalla vanhan saa mallin kanssa.
     
  13. Incidious

    Incidious 3rd gear

    commonrail suuttimen pystyy aika pitkälti testaamaan että laittaa toisen paluuputken tukkoon ja toisen vaikka kertakäyttö mukiin, siis kaikki yhtäaikaa. se suutin joka lurttaa selvästi eniten pottoainetta mukiin, on rikki. tai toinen vaihtoehto läpinäkyvä putki ylöäspäin kaikkiin ni näkee mistä eniten tulee läpi. Jos kaikki on tasasia ni suosittelen vaihtamaan FCA:n. Eli määränsäätimen korkeapainepumpun kyljestä. Muoks: Selvennystä, Eli jokaiselle suuttimelle oma muki niin näkee kunnolla.
     
  14. MKultala

    MKultala 3rd gear

    Oletko testannut oman Dodgesi suuttimet ohjeesi mukaan?
     
  15. Incidious

    Incidious 3rd gear

    En vielä kun kävin koko kapineen vasta viikko sitten hakemassa mutta muuten commonrail vekottimet suhteelisen tuttuja on. kuin?
     
  16. konty

    konty 3rd gear

    Sen minäkin haluan tietää miten noihin virittelet ne letkut. Minun mielestä noita ei voi testata kun omassa penkissä mut kiva kun saatiin tietäjä palstalle.
     
  17. Incidious

    Incidious 3rd gear

    https://lh6.googleusercontent.com/-ZpUh ... akenne.gif linkin kuvassa näkyy suuttimen rakenne ja jokaisessa commonrail suuttimessa on yläpäässä paluulinjat johon letkut laitetaan kiinni jotka sitten mukeihin tai ne läpinäkyvät letkut ja sitten hetki käyttää käynnissä. ymmärretty? Tosin en tiedä vielä dodgesta että onko suuttimet jotenkin niin haistapaska paikassa ettei ole mahdollista letkuja saada kiini mutta muuten viallisen commonrail suuttimen löytää helposti noin.
     
  18. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Mä en kyllä ois uskaltanu ihan suoraan huudela että jokaisen cr-suuttimen yläpäässä on tuo paluulinja, googlaappa vaikka dodge cr suutin ni avautuu Varmasti tuo dodgenkin rakenne.

    Dodge ohje sanoo että paluupuolen pikaliitin irti ja kaikista 6 jos tulee olikohan yli 160ml minuutissa niin kaikki suuttimet uusiksi. Jos joku haluaa alkaa mittailemaan ni voin etsiä sen tarkemman ohjeen kyllä, tämä oli muistiperustainen ohje.
     
  19. Incidious

    Incidious 3rd gear

    Okkei. Yhteismittauksessa vain huono puoli se kun monta CR vehettä tutkinu niin yksikin suutin voi työntää läpi aika reilusti niin ei saa tietoa että mikä niistä paskana on :/
     
  20. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    En omista (ykköskoppa ikuisesti 8) ) CR-Cumminsia, mutta kiinnostaa, että mitä reittiä näissä se polttoaineen paluu tapahtuu kun suuttimista ei letkuja lähde. Onko kannessa paluukanava?
     

Kerro tästä muillekin!