Liikaa pakkasta.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 0rs0n, 7.1.2016.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    No onhan niitä akkuja ihmisillä kuollut siten, et illasta kotiin ja seuraavana päivänä kauppaan pari kilsaa ja kaupan pihalla ei mitään ei edes valot syty
    Akku laturiin eikä ota virtaa vastaan, uus akku paikalleen ja kerrasta käyntiin kaikki normaalisti toimien


    Huomiselle kun lupasi sen 30 pakkasta, niin kieroilimpas, laitoin vara-akun lataukseen, et jossei jaksa herätä aamulla niin toista akkua tilalle :poff:
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Huomenna pitäs olla vähemmän pakkasta ku tänään oli. Ainaki täällä päin :)
     
  3. wili

    wili 3rd gear

    Mondeosta hyytyi polttoainesuodatin, saatiin heräteltyä ja pihaan mutta ei oikein nappaa ruveta vaihtamaan -30C mittarissa. Ja Passatin Webasto tilttasi myös. Lähtee tulille kun säteilylämmitin öljypohjassa mutta sisälle ei tule lämmintä ilmaa. Oli eukko melko jäässä kun tuolla töistä tänään tuli. Alkaisi riittää jo.
     
  4. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Kovilla pakkasillahan etenkin dieselauto kannattaa jättää käyntiin vaikka koko yöksi,tosin ei ehkä kerrostalon pihalla...mutta omakotitalon pihalla,jos nyt ei ihan keskustassa satu talo sijaitsemaan :wink:
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja jättää siihen ja mennä lämpimällä bensavehkeellä eteenpäin :D
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eipä paljo pakkanen ahdista, kun Crown Victorialla ajelee. Hyvin toimii ja on lämmin... 8)
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joku joskus valitti täällä että se 90- luvun lincoln town car olisi kylmä auto, mutta eikö se ole lähes sama auto ton crown vikin kanssa?


    Noi dieselit on kyllä eri-ongelmapesiä kylmänä. Minäkin muistan sen naftasuodatinrumban kun olin korjaamolla kovilla pakkasilla töissä ja sitten vielä noi lämpenemis ongelmat...Että värjötelkää vaan ja ravatkaa laseja mitä värjöttelyltänne kerkeette, itse olette polttoaineenne ja automerkkinne valinneet :poff: :rotfl:
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tänään ei bensa opel herännyt kuin vasta vetämällä :mad:

    Akkukin oli yön latauksessa sisällä


    Jos huomenna tekee saman, niin kokeilen dieseleistä opittua kuumailmapuhaltimella imuilman lämmittämistä
    Se auttaa silloin kun on karvoillaan lähteä ja jos on turbollista niin cooleri kuumaksi ja sekin helpottaa
    paitti transitissa jossa on varmaan toista metriä putkea coolerilta plenumille

    Mersu vito joka piti olla lohkossa jo -5°C lähti käyntiin kylmiltään yhellä hehkutuksella -25°C pakkasessa kun lumien putsauksen ajaksi tökkäsi puskurin aukkoon kuumailmapuhaltimen lämmittämään cooleria
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Noissa on tyyppivikana lämppärin läppien saranoiden rikkoontuminen. Jos ne menee poikki, niin läpät ei toimi ja autoon tulee raitista suoraan ulkoa.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No se selittääkin sitten ton
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Huurteenpoisto voi olla heikkoa mutta vaikee uskoo että mikään bensakasi ois kovin kylmä jos ei sitten oo jotain välijääähdytintä kennon letkujen välissä :lol:


    V6 camry oli puolvillanen mutta tais olla kenno tukossa kun oli joku paikkasoosia laittanut. Ei se varmasti kennoltaan toimiva 2.2 versiokaan mikään sauna ollut. Siis kunnon pakkasilla.


    Älyttömä ero tulee - 30 monella autolla vs - 20-10ast.
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Mun vanha -91 Camry, 2.0 bensamotti, oli kyllä likelle -40 pakkasellaki melkoinen sauna. Ei siellä pitkällä matkalla ikinä takkia tarvinnu talvella, porukka aina ihmetteli miten vitussa joku vanha paska camry voi olla niin lämmin. :D

    Termarina mulla oli joku reilu +90 asteinen, muistelen jopa +92 tai +94asteiseksi. Ei kai enää tommosia mistään saakkaan. Kesät ja talvet aina sama termari ja ei ollu ikinä mitään onkelmia lämpöjen kans. Tuli sillon 15v sitten niitä useampi ostettua varalle ni riitti auton tarinan loppuun asti. Joku 3-4v ja aina termari uusiksi.

    Kyllähän se lämppärikennon kunto tuossa paljon ratkaisee, ja onko mitään mömmöjä laiteltu ikinä systeemiin paikkoja tukkimaan.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla oli 85 mallin carina2 ja oli kylmä 20 asteen pakkasilla...vitosella kone viileni maantieajossa jollon oli pakko ajaa nelosella koko ajan että sai lämmöt pysymään koneessa.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    moottorin käyntilämpötila vaikuttaa aivan helvetisti lämppärin tehoon.

    kun koneen ja ulkolämpötilan välinen lämpötilaero tuplaantuu niin lämppärin antama teho taitaa nousta aina 16 kertaiseksi?, niin parinkolmenkin asteen lämpötilan nousu patissa vaikuttaa aikas paljon.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sitikassa ja lämpimäksi kehutussa passatissa (ei sitikkakaan viileä ole vaan hyvin tarkenee) niin koneen lämmöt 70 ast huonolla termarilla vs 90 ast ei eroa vaikka pakkasta - 30. Kulutukseenkaan en huomannut vaikutusta.


    Kaveri ajo pulla-mallin passatilla koko talven 70ast kun termari kako ja ei siinäkään vaihtamalla koppi lämmennyt enempää.

    Toki koneelle tekee hyvää.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    olen vakuuttunut, että citikkakin noudattaa luonnonlakeja vaikka jotkin mallit aika utopistisia ovatkin,
    joten oikeammin voisi sanoa ettet huomannut eroa, syystä tai toisesta.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tai sitten se sitikka ei vaan ilmaantunut kunnolla? Noi kun ei osaa tehdä vieläkään ittestään ilmaantuvia systeemeitä
     
  18. kippis

    kippis Gearhead

    viheliäistä kun vermeet ei hehkuta parin tunnin tolpassa olon jälkeen.
    luulee mokoma paskarakkine et on kesäkelit...
    et olisko se ny parempi sitten että unohtas tolppahommat ja sais kunnon hehkun aikaseks ennen kun alkaa startteilee. (vekkuli 2.2 dti)
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No en jaksanu tuohon erikseen laittaa että sitikassa lämpö korjaantu pahvilla. Eli sem avulla aina 90ast.

    Passattin vaihdoin termarin.


    Voi olla etten oo huomannu vaikka oiskin kuumempi mutta sanotaan ettei ainakaan huomattavaa vaikutusta oo ollu vaikka 20ast nousi lämpö. Pakkaset ollu kokoajan yli - 20.
     
  20. starcraft

    starcraft Gearhead

    Chryslerissä on termostaatti temppuillut myös ja talvella lämmöt noussut hitaasti. Vaihdoin syksyllä uuden ja ihan selkeä ero on kuinka nopeasti rupeaa lämmintä tulemaan. Nyt on mukavan lämmintä kovemmillakin pakkasilla.
     

Kerro tästä muillekin!