Mercury Cyclone Spoiler 2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja hake, 28.1.2016.

  1. hake

    hake 1st gear

    Hei,

    Olen vääntämässä kauppaa linkin autosta.

    [nettiauto]4756340[/nettiauto]

    Onko täällä Ford-miehiä joilla olisi mielipiteitä auton arvostukseen, harvinaisuuteen jne liittyen? Auto olisi samalla myös sijoitus eläkekassaan ja siksi mahdollinen arvonkehitys kiinnostaa.

    Mukana seuraa moottori joka on hyvin todennäköisesti auton alkuperäinen mylly. Nythän tuo on rakennettu ratahenkiseksi ja alkuperäiseen asuun muuttaminen vaatii jumppaa. Myös osia joutunee hankkimaan aika nipun jos museokamppeen haluaa. Auto on kuitenkin aika harvinainen ja siksi tuo kiinnostaa.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hieno ja harvinainen on kyllä.Tuo on ollut myynnissä jo samalla myyjällä vuosia..
     
  3. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Terve !

    Tunnen ed. auton omistajan jonka toimesta auto tuotiin USA:sta Suomeen ja muutettiin voimapuolelta yms. nykyiseen kuosiinsa rahaa ja vaivaa säästämättä.
    Auto on todellakin aito Spoiler II ja se moottori "oheisena mukana kaupassa" on sen alkuperäinen 290HP 351W !
    Auto ei varmasti arvoansa koskaan laske, koska noita ei ole tehty kuin 503 kappaletta, eikä tuosta määrästä kaikki edes ole enää jäljellä. Se, että mikä sen rahallinen arvo todellisuudessa on, onkin sitten eri asia?
    Joka tapauksessa kyseessä on ainutlaatuinen kappale täälläpäin maailmaa !
    Jos ko. auto olisi omistuksessani, en vaihtaisi paikallaan olevaa tekniikkaa pois, vaan fiilistelisin sillä hi-performance-kylläisyydellä kesäkaudet hymy korvissa !!!
     
  4. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    NADA guide antaa orkkis 351W koneiselle high retail arvoksi 51tuhatta taalaa. Mun mielestä sijoitusauton pitää olla joko täysin orkkis tai sitten esim. oikeaa kisahistoriaa omaava rakenneltu. Toi suomessa oleva on varmasti maksanut paperirahaa tehdä, mutta itse olen sitä mieltä, että jos maksat siitä yli 50 tonnia niin sitä tuottoa sijoitukselle saa paremmin vaikka Nordean nordic small capista :D.


    http://www.cars-on-line.com/70156.html

    Tommonen meni jenkeissä alle 40 tuhatta taalaa.

    Parasta aikaa Ebay:ssa.

    http://www.ebay.com/itm/Mercury-Other-s ... 4#viTabs_0
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä oon samaa mieltä.
     
  6. hake

    hake 1st gear

    Kiitoksia kommenteista. Auto kuumottaa kovasti, mutta täytyy vielä tuumailla. Rajulla tekniikallahan tuo on, mutta mieltä rauhoittaisi tieto että kärrystä saa tarvittaessa omansa pois. Linkit antoi hyvin suuntaa arvostuksesta rapakon takana.
     
  7. BBC

    BBC Guest

    Härski auto on. Viimekevättalvella kävin asioilla samassa rakennuksessa missä liike on.

    Ihmetytti kun auto oli koko talven lumihangessa ja aika karun näköisenä. Äijillä liikaa rahaa kun eivät näköjään kunnioita ostostaan tai eivät ainakaan ole kuulleet sanonnasta "protect You investment".
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    No autokauppiaille autot on raaka-ainetta jolla tehdään rahaa.
    Jos tohon merkuriin on sidottu vaikkapa 35k autoliilkkeen pääomaa, niin liikkeelle on sama seisooko hangessa 50 vuotias merkuri vai viimevuotinen aa-mersu
    Todennäköisesti merkuri joutuu hankeen kun sen kiertonopeus on 3 vuotta ja aamersuja myydään yhtäpaljon kolmessa vuodessa kuin pirkka-piparkakkuja.
    Ja jos auto sattuu oleen myyntitilissä niin heitteillejättö on varmaa , tästä on omakohtaistakin kokemusta. :(
     
  9. starcraft

    starcraft Gearhead

    Joskus pari vuotta sitten kyseinen auto seisoi nurmikolla vesisateessa liikkeen edessä. Huomiotahan se kivasti herättää ja vetää ehkä mahdollisia asiakkaita liikkeen pihaan pyörimään mutta en itse olis valmis laittamaan tuollaista summaa autoon, jota kohdellaan noin.

    Läheltä auton nähneenä ei viimeistelytaso ollut hirveän korkealla. En tiedä sitten kuuluuko sen olla tuollainen vähän karu laite?
     
  10. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Vaasan näyttelyssä 2014



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Buickadin kuvat

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. lincci

    lincci Gearhead

    Jos eläkekassaan tai jälkipolville itse ostaisin auton niin ostaisin ehdottomasti jonkun ehdottoman alkuperäiskuntoisen harvinaisen -high-performance- auton.
    Vaikka 427 Fairlanen tai 427 Galaxien.
    Esim: http://www.ebay.com/itm/Ford-Galaxie-GA ... 1696354796

    Ainahan nuo orkkis-kuntoiset ja matchin numberit, varsinkin isokoneiset, pitävät arvonsa. Ja usein arvo vielä nousee ajan kuluessa.

    Itse en kyllä ole lämmennyt tuohon Mercuryyn juuri sen muutosten takia, vaikkakin on eksoottista palikkaa laitettu isolla rahalla... Voi sissussaatana tuota kojelautaa, se lentäisi kyllä romukoppaan ihan ensimmäiseksi ja orkkislautaa tilalle, mittarit vois myydä vaikka johonkin rodiin,johonka ne sopis paremmin...

    Tietty tosiaan voihan tuon entisöidä mutta hintaa sillekkin tulee. Toisaalta saahan tuosta 427-tekniikasta sitä entisöinti rahaa kun sen myy ekaks pois.

    Noh, nämä on vaan mun mielipiteitä,miten itse tekisin.
     
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Jaa-a,jos isot rahat pitäisi turvaan laittaa tai jopa tuottamaan niin eiköhän autot,vaikka harraste&keräilypelit ole tyystin vääriä kohteita kuten autot yleensäkkin...

    Kukaan ei voi tietää miten maailma muuttuu,mielenkiinnot vaihtuu harrasteissa mutta mihin suuntaan ja millaiseen kalustoon?
    Saako tulevaisuudessa näillä enää edes ajaa monissakaan maissa ja kuka uskaltaakaan nykyliikenteen välipitämättömyyteen?
    Nykyajan nuorempi polvi ei miellä autoja enää kuin me,ajat ja kiinnostusten kohteet muuttuneet tyystin.

    Siihen ei voi jälkikäteen tuijottaa että muskelit kuin siipiautot kasvattivat arvoaan kuin raketti,siis kasvatti, mutta onko hinnat nyt jo tapissa ja seuraavaksi syöksykierre?
    Amerikan hinnat siellä,ei täällä ja hinnat ovat noissa oppaissa hienosti entisöidyille tai kuluneille orkkis yksilöille joissa dokumentit kunnossa aukottomasti,muuten mennään heti klooni-feikki linjalle hinnoissakin kuin myös teknisesti ym epäaidoissa yksilöissä.

    Sitä en tiedä onko tästä aukottomat dokumentit alkuperäisyydestä ja onko esim VIN numerot tms näissä eri kuin tavallisemmissa Cycloneissa?

    Moisten harvinaisuuksien,merkki kuin merkki,kanssa tarvii ehdottomasti tietää mitä ostaa ettei tule paha mieli jos osoittautuukin joksikin muuksi..

    Tämäkin ala hyvin herkkä tuulilla ja taloustilanteille ,mutta eiköhän paras sijoitus ole aina alkuperäiskuntoinen yksilö,vaikka kulunutkin mutta pitää tietää paljonko on oikea hinta,siis minkä siitä voi myös myydessä saada.

    Tietysti jos asialla ei ole niin väliä ja tahtoo jonkin välttämättä niin se on silloin just sen arvoinen kuin itsestä tuntuu :lol:

    Jos autoaan haluaa tuunata,viritellä tai muutella niin vaatimattomat perusmallit tai hyvin puutteelliset+huonot yksilöt "muskeli"ym malleista siihen ok mielestäni.

    Tämän auton hintaa,kuntoon ym en ota kantaa,hieno on korimalli mutta orkkiksena olisi minun juttu,makuasia siis, eikä tuo itsetehdyn näköinen kolho kojetaulu(onko se?) oikein iske... :eek:,makuasia sekin.
     
  13. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    On totta, että Suomessa on HYVIN VAIKEA tehdä autoistaan sijoituskohteita, tämä maa kun ei ole mikään USA.
    Jos tuota Spoileria lähtee sijoituskohteena hankkimaan, niin ostohinta pitäisi saada jotenkin "käypäseen haarukkaan" silmällä pitäen USA:n markkinoiden kriteerejä, kuinka se hintalappu siellä autolle muodostuu, eli hankalaa olisi ns. netota ko. autolla ko. myyntihintaan (siis ilmoituksessa ilmi käyvä)?
    Toki kuten jo aiemmin totesin, noita ko. historiallisia malleja ei vaan ole enää kovin montaa kapppaletta ehjänä, joten ne säilyttävät aina jonkinmoisen arvon silti.
    Tämä ko. auto on ed. omistajan taholta tehty OMAA KÄYTTÖÄ VARTEN vaivoja ja rahaa säästämättä, joten tuloksessa ei ole haluttu "kusettaa ketään" !!! Siksi itse näen autolle suuremman arvon kuin mitä se avoimilla markkinoilla on !
    Tekniikka itsessään on rahanarvoista täyttä hi-performancea, jota jokainen vakavamielinen harrastaja osaa arvostaa, kallista ostaa ja tehdä !
    Siksi olisikin toivottavaa, että tämä yksilö löytäisi sitä arvostavan "pilttuun" ihan harrastepohjalta vaikkapa.
    Tuosta mittaripaneelilookista piti vielä sanomani: Se noudattelee sitä pelkistettyä NASCAR-lookia, jota niissä todellisissa kilpa-autoyksilöissä käytettiin, eli kaikki tarvittu oli helposti näkyvillä ja käsillä. Siksi minun mielestäni tuo look sopii hyvin ko. autoon, mutta nämä ovat makuasioita !
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kyllä tuollaisen auton ostaja haluaa sen olevan alkuperäinen ja/tai pilaamaton. Nyt tuo on vain tuollainen tököstys, eikä siitä kukaan tule tuollaista hintaa maksamaan. On kai se jonkinlainen aihio, mutta silloin sillä pitää olla aihion hinta.
     
  15. Weijari

    Weijari Gearhead

    Vaimolle tuon voi vielä perustella sijoituksenakin, mutta itselle kannattaa olla rehellinen. :D

    Jos itselläni perstaskussa olisi ns. pitoa sen verran että kannattaisi tuollaisesta lähteä edes neuvottelemaan, tulisi tuo nimenomaan harrasteajoon ja -käyttöön. Kyllä nämä ns. arvonnousun kokeneet autot ovat yleensä kovalla työllä ruostekasasta elvytettyjä tai sitten jo uutena kalliita ja sitä kautta harvinaisia. Parhaimpina esimerkkeinä ajoneuvoista, joiden arvo on noussut Suomessa lienevät yks mersu ja yks ferrari. Molemmat sen hintaisia uutena, että palkkatyöläinen ei sellaista siihen aikaan pystynyt ostamaan kuin perintörahoilla.

    Eihän sitä tiedä jos vaikka 20 vuoden päästä ei saa enää bensaakaan tai kaikille ajoneuvoille on määrätty joku jumalaton päästövero :) Mitäs noilla rautamalmikasoilla sitten tehdään ja mihin arvoon niitä myydään?
     
  16. hake

    hake 1st gear

    Tuli tuosta sitten kauppa väännettyä. Hinta jääköön mainitsematta. Nyt pitää miettiä mitä auton kanssa tekee. Sisustan voisi muuttaa alkuperäiseen kuosiinsa, mutta tekniikka jääköön tuollaiseksi.

    Näyttäisi tosiaan siltä että ei nämä jostain syystä ole USA:ssakaan kovin korkealle reitattuja. Valmistusmäärien takia potentiaalia kuitenkin löytynee, joten jääköön alkuperäiset palikat talteen mahdollista entisöintiä varten. Ylimaalauksen tuo ehkä vaatii. Onko suositella maalareita Etelä-Pohjanmaan seudulla? Ovien verhoilut menee myös vaihtoon. Onko tietoa löytyisikö jostain valmiita ovipahveja? Nopea googletus ei tuottanut tulosta.
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Samaa suosittelen,siellä olen maalauttanut sportsroof mussen ja upea tuli.Ja onnittelut hankinnasta,ei muuta kun ainakin kojetaulun hankitaan panostusta.
     
  19. tapio.t

    tapio.t 3rd gear

    Onneksi olkoon hankinnan johdosta! Tossa sijoitushommassa on sellainenkin juttu että on aika vitun tylsää seurata jotain osakekurssien kehitystä,mutta.... entäs kun kääntää avainta ja antaa isolohkon laulaa! Sen tunteen määrää on vaikeaa rahalla määritellä! Pidä vaan alumiinimoottori keulilla mutta myös matching tekniikka tallessa niin eiköhän sulla aika hyvin ole rahat tallessa!
     
  20. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    HIENO HOMMA, että Cyclone löysi itselleen kodin !!!
     

Kerro tästä muillekin!