Chevy 6.2 dieselin koneen laatu ja kestävyys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jertsy, 25.1.2016.

  1. Jertsy

    Jertsy 1st gear

    Olen suunnittelmassa chevyn sportsiden ostoa, niin haluasin tietää tyyppivikoja ja kestävyydeltään on -89 vuosimallin 6.2 diesel kone on?

    Ja kestääkö kevyttä ahtamista (~1bar) ja mistä alkaa loppumaan paineen sieto. Tarkoituksena ei ole tehdä mitään ohjusta. :)

    ja tietysti kiinnostais myös TH700 laatikon kestävyys.

    PS. Jos tämä on väärässä paikassa niin siirtäkee jos voitte. Ja nämä varmaan ois löytyny jostain tuolta foorumilta mutta en osaa käyttää tuota hakua niin että löytäisin. :oops:
     
  2. ursus2

    ursus2 Gearhead

  3. Sputnik70

    Sputnik70 1st gear

    Yhdysvaltain armeijan ja monen NATO-maan käytössä ollut vuosia. Huolletaanhan armeijoissa joo, mutta toisaalta kaikki muistaa intistä miten surutta kalustoa kanssa voidaan käsitellä, eiks je? Pointtini: sotilaskäyttö todistanee jotain kestävyydestä. TH-700 en osaa sanoa kun itsellä kokemusta TH-400 lootasta ja se ainakin on kestänyt hyvin. 6,2 oikein huollettuna hyvä, riittävän vahva ja taloudellinen moottori.
     
  4. monster

    monster Gearhead

    Ton ikänen 62 jos lähtee viel avaimesta käyntiin niin on varmaan laadullisesti hyvä ,kun eletään kumminkin 2016 v :rotfl:
     
  5. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    6.2 ei ole sporttimoottori, siks varmaan sellaista ei ole tehtaalla laitettu Sportsideen.
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tääkin kone on niin kinattu että varmasti löytyy puolesta ja vastaan sanojia. Varmaan ne paskimmat lohkot on jo haljenneet ja nyt on vaan pathaimmat yksilöt enää ajossa
     
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Yleisesti ottaen hyvä moottori, ja kuten jo sanottu niin huollettuna kestää varmaan ikuisesti. Itsellä on noin 600k rullailtu vani, ja siinä on motti menny suunnilleen öljynvaihdoilla ainakin viimeset 10 vuotta, mitä sen historiaa tunnen. Suuttimet vaihdoin peruskorjattuihin jotka hyllyssä lojui, ja hehkut myös joskus 5 vuotta sitten. Lähtee aina samantien tulille, oli keli mikä tahansa.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kerran törmänny rieselöityyn urheilukylkeen, siinä oli jopa 5v manuaaliploota :rotfl: . Tällä koneella olevia käyttiksiä on ollut 25v eikä juuri pahaa sanottavaa löydy ja kestää miedon ahtamisenkin ihan hyvin. Kaikki vammat mitä tulee on yleensä itse aiheutettuja.
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin Turussa tehtiin diesel urheilukylki bensa- autosta, tummanpunainen. Ja fakta 2. Luultavasti tällä hetkellä kaikki kuuskekkoset on halki jostain.

    Hantta
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nykyseen käyttikseen kun tein koneen parikol vuotta sitten niin lohko eikä kannet ollu halki mistään :poff: . Lohko oli ollut venekäytössä joinkinaikaa ja pytyt tietenkin ruosteessa, sen takia lohko ei maksanu mitään. Hoonilla vaan ruosteet pois ja uusilla renkaila nippuun vaikka pytyt oli täynnä pikku syöpymiä. Ei syö ööliä normaalia enemmän, ei huohota ja kohtuu puhtikin on kun jaksaa 3tonnin traikkuakin vetää :rotfl: .
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Oli ainakin aikoinaan hyvä kone, laitettiin ekat kuuskakkoset veneeseen -90 luvun alkupuolella, sen jälkeen kymmeniä, ja kun lopetin aktiiviuran niiden kanssa v. -06- 07, ei yhtään räjähtänyttä noista tullut vastaan. Pari turboprojektia poiki, mutta menivät kokeilujen piikkiin. Kilon ahtopaine on hiukan paljon 25 vuotta vanhalle koneelle.

    Hantta
     
  12. Trallaa

    Trallaa 1st gear

    Ei liity 6.2 dieseliin, mutta vanhan dieselin antamiseen kylläkin.
    Miten mahtaisi 1.9 TD (aaz kulkine) kärsiä lisätä ahtoa/syöttöä?
    Koneella n.310 tuhatta ajettu ja hihnat ym säännöllisesti vaihdettu
     
  13. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Omaan 450 tkm ajettuun pasaatiin laitoin 1.0 bar ja syöttöjä sopivasti. Olikohan se niin että alkuperäinen cooleri ei kestä paljon 1.3 bar isompia paineita? Viisaammat kertokoot,noillakin paineilla tuli vetoja kyllä ihan ok. 8)
     
  14. mie

    mie Gearhead

    lainaus...
     
  15. mie

    mie Gearhead

    Yhtä tyhjän kanssa pelleillä 1,9 TD:n kanssa. Se 75hp ei paljoa yli 90hp mene ja laillisesti et tuohon saa laittaa edes välijäähyä, ellet vaihda TDi:n isompia jarruja eteen ja taakse. Osta ennemmin TDi tai kypsytä moottorisi ilman välijäähyä nostetulla syötöllä & ahdoilla. Voi kestää pitkäänkin, ei ikinä tiedä, mutta kauas se jää kuitenkin TDi:stä ja ei ole muuta kuin tie mustana savua ja kuluttaa helvetisti alkuperäiseen.
     

Kerro tästä muillekin!