SBM 408??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja martti-66, 10.11.2012.

  1. Fury

    Fury Gearhead

    Mites se oli, riittääkö RPM kansien vakio venajouset XE285HL nokalle ja jos niin paljonkohan uskaltaa kierrättää niillä? Mulla on kylläkin vajaa (vakio) iskuinen moottori..
     
  2. mopster

    mopster Gearhead

    Ei riitä.
     
  3. 69

    69 Gearhead

    Hiukan lurumpi xe284h on ainakin mulla toiminut vakio rpm pitkä iskuses ja vaan jtn.5500rpm
     
  4. SBM

    SBM 2nd gear

    Tuon 284H kepin kanssa vakio jouset riittää juuri ja juuri. Ovat aukipaineiltaan liian pienet. Ja ne on tuplajouset+dampperijouset jotka tuo XE285HL vaatii. Teoriassa noissa rpm kansissa pitäis olla ~110-120/300??Lbs jouset. Ja tuo 285Hl vaatii ~130/370lbs
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Isolohkossa tuolle samalle nokalle ja myös rajummalle 295HL nokalle kerrotaan riittävän 112/355lbs jouset, niin mahtaako pikkulohko välttämättä tarvita ihan niinkään kovia ellei nyt aivan hulluna ole tarkoitus kierrättää?

    Jousisuosituksissa yleensäkin mennään sen mukaan mitä kyseiseen koneeseen sopivaa sattuu olemaan tuotannossa ja mitä voi turvallisesti käyttää. Ei ne ilmoitetut painearvot ole juuri se ainut ja oikea mitä voi käyttää.

    Mutta tietysti parempi hieman ylikovat kuin helvetisti liian vetelät.
     
  6. mopster

    mopster Gearhead

    Noi edelien vakiojouset antaa 300 lbs maksimi eli .550" nostolla, ja yhtään ei pysty shimmaamaan kun sitte menee coil bindiin.
     
  7. SBM

    SBM 2nd gear

    No tuli tohon nyt laitettua toi sana "vaatii",se on liian tiukka ilmaisu. Mutta laitoin siihen myös tuollaisen aaltoviivan joka osoittaisi sen että"ollaan siellä päin".
    Ja nuo arvotkin heitin hatusta, mutta aika hyvä muisti mulla kuitenkin on koska comp ilmoittaa 127/369. Ja en minäkään ihan pienestä heitostä säikähdä, mutta jos lähtökohtasesti arvot on useamman kymmenen libsiä pielessä niin kyllä mä ne korjaan sinne lähemmäksi ilmoitettua. Koittanu ite pitää toleranssin siellä +-10-15 libsiä riippuen mitä jousia on tarjolla. Mutta pidän itse mielummin kovemmista jousista kuin löysistä. Ja omalla mittarilla katon uudetkin jouset, ja kyllä, aina on heittoa hiukan. Ja ei nuo onneksi kovin kalliita nuo jouset ole noihin laahureihin.
    Ja perustelisin myös kunnon jousien käyttöö tollasen nokan kanssa, eihän tuo nokka mikään cruising käyttöön tehty ole, vaikkei mikään iso nokka olekkaan. Joka tollasen nokan laittaa koneeseen kuin koneeseen niin kyllä sitä on tarkoitus rääkätä myös korkeilla kierroksilla vai???Oli stroker tai ei. Niin, ja compillahan on monelle nokalle eri jousisuosituksiakin, kuten tuolle sun mainitsemalle 295 nokalle, "beeheivit".
     
  8. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Taitaa noi vakiojouset olla .575 nostolle riittävät jos oikein muistan kun niitä kanssa joskus tuumailin.

    Alkuperäistä asiaa riittävyydestä se ei kyllä muuta oikeastaan mihinkään
     
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Kysellääs nokka guruilta vinkkejä tohon omaan tulevaan 408 mottiin

    Kannet on edelin rpm:ät jotka Jenkki Joen puheiden mukaan pitäs olla Imm enginessin porttaamat, mitään virtauslappua ei ollut mut pitäs kuulemma yli 280/600 virrata..
    Männät Diamondin flattopit. Ruttuu en oo laskenu mut vissii 11 vai päällekin tulee...
    Auto painaa ilman kuskii n.1200kg ja turbiini tulee oleen 4000stallilla,lootana 904...Peräruuvvi 4.11 ...

    Nokaksi siis laahuria,mut et millä arvoilla? Kansien palotila pitäs olla 63.. Auto on katuauto,mut enempi ehk tota varttia tullaa ajaan. Lohkokin nyt puoleenväliin betonoidaan..

    Tuollasta kärsää kattonu http://www.hughesengines.com/Index/prod ... rtid=30272
     
  10. mopster

    mopster Gearhead

  11. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Jaahas... saako jottai perusteluja?
     
  12. mopster

    mopster Gearhead

    Niistä kansistahan tuo riippuu että kuinka suureks kanavat on portattu, eikä pelkkä huippuvirtaus lukema sitä kerro. Noi kannet virtaa sen 280cfm miedollakin porttauksella, mutta kanavakoko jää ahdistamaan ja teho sekä kierrosalue jää alemmas. Epäilen että nuo kannet ei ole ihan loppuun asti portatut, ja silloin toi sun kaavailema nokka olis jo ihan överi. Toi pykälää miedompi toimis paremmin, ja toimis hyvin sittenkin vaikka olis enemmän portatut ne kannet.
     
  13. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Okay tattis neuvoista... Mä aattelin et jos tolla Jenkki Joella oli ollut 390cid motti ja nokkana sillon 260/266@.050 and .660 lift niin nyt kun mulla vähän enempi tilavuutta ni ois tota mun ehdottamaa kärsää voinu koittaa....
     
  14. mopster

    mopster Gearhead

    Iskua lisätessä tarvitaan lisää asteita nokkaan, mutta porauksen kasvattamisella ei ole samaa vaikutusta.
     
  15. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    selvä...mää tilaan tai tilasin jo ton pykälän miedomman kärsän...
     
  16. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja aina kannattaa muistaa että ei sillä edelliselläkään nokka välttämättä ole ollut oikea. Eli ne unohtaisin jos en voi olla varma että ne on taatusti valittu oikeilla perusteilla.

    Minulla on omassa koneessa tuo Mopsterin suosittelema nokka.
     
  17. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    niin no oli tuo jenkki joe ajanu 10.75/123mph ..
     
  18. martti-66

    martti-66 3rd gear

    Puristus kysymys,408 kasattu wisecon pt060h3 männillä ja edelin vakio kansilla.
    Wisecon taulukon mukaan noilla männillä tulis ruttuu +11,onkohan ihan noin?
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vanha pieru muistelee. Joskus 8 vuotta sitten Imatralla olin kyydissä 66 Dartissa missä stroukattu pikkulohko. Se lähti tosi hyvin. Nopeampi kuin mun Hemi. En ole tuollaista kyytiä pikkulohkolta vieläkään saanut. 2 ovinen mattavärinen tolppa. Kaverin nimeä en muista, varmaan joku täällä tietää kenestä kyse. Sitä kyytiä en unohda ikinä.
     
  20. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere
    Mittaa edelin palo till+kansipahvi tilavuuden(Usein merkattu paketiin mun arvio n~9cc )
    Sitten selvität männän .tilavuuden ylensä taskut -4.5cc ja sitten vielä kuinka paljon
    mäntä on kansitason alapuolella nämä tiedot kun saat niin jaat ne syl tilavuuden ka niin
    tästä löytyy vastaus.ei kannata arvailla
    Deckikorkeus on just se mikä usein hämää ja aiheuttaa vääriä laskelmia
    Yst.terv
    Nixxon
     

Kerro tästä muillekin!