Opel Omega B2 tyhjäkäynnin säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 20.2.2016.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    2000vm 2.2 bentsa.


    850 tyhjäkäynti nyt. Ongelmana on uskoo ken tahtoo niin 95okt bensalla alaväännöttömyys ja vittumainen lähtö. Kytkin ei vanha ole ja rauhallisesti lähdettäessä ei ongelmia. Ei vaan jaksa aina niin rauhallisesti vetää kun automaatteihin tottunut. 98 bensalla ongelmaa ei ollut.

    Venäjän bensaa joten 98 ei vaihtoehto.


    Opcomilla säätö ei onnistu. Onnistuuko tech2? Sähkönen poljin ym joten miköän kotikikka ei onnistu. Ryyppy päällä lähtee hyvin kun kierroksia se 1000 mikä mulle riittäis.


    Osaako joku auttaa? Enkä nyt vielä myy autoa pois.
     
  2. eldorado1973

    eldorado1973 Gearhead

    Onko jakohihna vaihdettu lähiaikoina, onko jako kohillaan?
     
  3. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Taitaa olla ketjukone...

    Olikohan niin että tekkikakkosella onnistui ainakin V6 malliin.
    Ei kannata pitää absoluuttisena totuutena kun nyt on sen verran vanhaa muistijälkeä.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Remmikone. Vectrassa oli ketju.

    Auto hyvin huollettu ja remmikin kymppi sitten vaihdettu. Ei vikakoodeja tai mitään häiriöitä. Heti kun isken 98 tankkiin niin kaikki pelaa hyvin.
     
  5. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Taitaa Putiinin litku todellisuudessa olla alle 95-oktaanista, mikä saa ECUn säätämään syttyä myöhemmälle aiheuttaen väännön ja tehon laskun. Mistä olet löytänyt ryypyn, itse kun en ole omasta -03 Ompusta sellaista löytänyt(enkä tosin kaasariakaan) ?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin se varmaan syynä. Jossain muuallakin haukuttiin huonoa käytöstä tyhjäkäynnillä jos ei käytä 98.

    Niinno ryyppy oli vanhanaikainen termi mutta korotettu tyhjäkäynti kylmänä. Onhan siellä joku suutin tai lisäys tälläisiin tilanteisiin.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Minkäköhän takia sinne ei voi tankata 98:a jos se kerran sillä toimii ? :eek:

    Kannattaako särkeä se kone ehdoin tahdoin, loppupelissä siitä ei tule mitään säästöä.

    Ainakaan kotimaan 95E10:lla ei toimi edes ruohonleikkuri, ihan puhdasta kuraa, ryssän bensoista ei ole mitään kokemusta, ehkä se on parempaa jos ei sisällä etanolia.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käsittääkseni nakutus on pahaa koneelle. Sitä se ei aiheuta koska kehittynyt moottorinohjaus toimii. Myös kaikki muu ajo sujuu ongelmitta.


    En mä nytkään tota rytkytä pilalle, annan vaan pappakaasua reilummin mutta eihän se kovin kiva oo niin lähteä varsinkin liukkaalla.


    Jos 98 maksaa sen 1.35-1.40€ litra ja 95 ruski missä ei muuten etanolia ole, maksaa sen 0.45€ litra niin ei tartte mun miettiä kumpaa tankkaan.

    Lähinnä kyselin miten tyhjäkäynnin saa muutettua. Opelissa ihan ysikasillakin notkahtaa tyhjäkäynti niinkuin jokaisessa autossa kun kytkimellä nostaa. Ja on senverran ärhäkkä tuo sähkökaasu että saa tarkkaan lähteä. Kaverin omegassa sama notkahdus mutta rytyytystä ei tule kun 98 vääntöä löytyy.
     
  9. Ranex

    Ranex 3rd gear

    95Geellä ooppeli pelaa kuin Buikki. 92 ja 95 laiska, mutta 95G on tankissa, ei mitään ongelmaa. Värtsilän eka-asema sitä myy, tosin joutuu vähän aina jonottamaan vuoroaa. Silloin tällöin oon laittanna puhdistusainetta pensan sekaan, se ei ole ainakaan huonontanna mänöä tai toimivuutta.2 litranen ecotekki omppu on ja venäläisillä ajaessa kannattaa myös kulutusmittaria katella, etenkin jos ajaa matkaa, huomaan aineitten välisen eron.
     
  10. roku65

    roku65 Gearhead

    Tech2 onnistuu joutokäynnin säätö. Muistaakseni säätömahdollisuus myös joutokäynnille ajoasennossa l. vapaalla rullaten/vaihteen vaihdoissa tyhjäk. voi säätää eri lukemaan, kuin auton ollessa paikallaan.

    Parannettu softakin noihin tuli tehtaalta aikoinaan. Ainakin vaikutti happitunnistimien virheelliseen vikakoodin liipaisuun, muistelisin jonkinlaisen kohennuksen tulleen myös sähköisen kaasupolkimen/läpän yhteispeliin tuossa softakorjauksessa. Olivathan ensimmäisiä sähkökaasulla olevia malleja Opelilta.

    Muuta varmistettavaa on huohotinkanavan tarkistus kaasuläpässä. Ohuempi putki venttiilikopalta menee kaasuläpälle, josta kanava usein karstasta tukossa=avaa. Samalla puhdista kaasuläppä pikeentymästä niin läppä sulkeutuu täysin. Ilmamassamittarikin vikaantuu vanhemmiten. Menee laihalle kuormittaessa, kun signaali liian pieni. Voit tarkastaa happitunnistimen avulla. Jos epämääräisyyttä vedossa WOT tilanteessa alhaisilta kierroksilta, vaikka syttäkassu ehjä, vaihda MAF

    Käytä 98 bensiini, niin täysi sytytysennakko käytössä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos vinkeistä. Tuo 95g unohtunut ihan täysin! Lopetin jonojen ja ahdistelevan tankkauspojan takia käynnin gazpromilla :rotfl:
     
  12. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Joiakinvuosia sitten kattelin omasta B1:stä(16v) tota sytytysennakkoa,tyhjäkäynnillä on ihan nollassa,mahtaisko olla tekemistä ton hengettömyydenkanssa paikalta lähdettäessä?
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja varsinkin kun kytkintä nostamalla lähtökierrokset 500rpm luokkaa.
     

Kerro tästä muillekin!