Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Ota rengas, jarrusatula ja levy pois niin pääset käsiksi ABS anturiin (jos rakenne samanlainen kuin 2000-2006 malleissa).
    Irrota ABS anturi ja hio ruosteet pois navan pinnasta ja laita anturi takaisin paikalleen vaseliinin kera.

    Ruoste nostaa anturia juuri sen verran, että alkaa tulemaan häiriöitä hitaissa nopeuksissa. Ns. tyyppivika.
     
  2. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Juu pitää purkaa tutkia, kiitos.
    Olikos noiden anturien mittaamiseen jotain ohjetta?
     
  3. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Kylläpä niihin tais olla helppojakin ohjeita, mutta omastani tarkkailin toimintaa Tech 2 lukijalla. ;)
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Oliskin tollaisia hienoja lukijoita millä tarkastella asioita. :D tohon obd1:seen ei ihan helpolla/halvalla löydy ja toi tech2 maksaa aika suolasesti.
     
  5. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear


    Niin tähän liittyen omaan tapaukseni lisäys, kyseessä siis -98 auto eli obd2.
    Tästäkö saa ABS-koodit vain tech2:lla?
    Onko sellaista Tampereella jollain joka haluaa jeesata?
     
  6. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    En tiedä saako koodeja muillakin laitteilla, mutta Techillä näkee jokaisen anturin reaaliaikaisen nopeustiedon käyränä niin voi hitaassa nopeudessa katsoa toimiiko anturit oikein.
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Olisko kellään tietoa onko toi vaihteistoon menevä johtosarja kuinka suuri kokonaisuus -94:sessa subessa?
     
  8. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Kysymys siitä tonnikalapurkista. 450tkm ajettu 6.5td huohottaa kohtalaisesti. Turbo öljyssä ja imuventtiilit oli aivan karstassa.
    Tuli mieleen että Voiko/kannattaako poistaa se purkki pois ja ohjata huohotus erilliseen purkkiin eikä imupuolelle.

    Vaiko suosiolla uusi cdr? Ja missä hinnoissa se purkki pyörii??

    Nimittäin kannet irroittettu, pesty, venttiilit putsattu ja hiottu.
     
  9. Evolution

    Evolution 1st gear

    Saattaa ruveta kampiakselin stefat vuotamaan jos menet tuon cdr:n poistamaan, moottori, kun on suunniteltu toimimaan tuon cdr venttiilin kanssa tai näin olen ymmärtänyt. Oletko katsonut sen purkin sisään, että onko jousi ehyt ja liikkuuko se venttiili esteettömästi? Koskisella taisi purkin hinta olla jotain 70€ luokkaa ja toissa viikolla kyselin purkkia A1 väristä hinta oli 170€ Ja olisi mennyt Ruotsin tilaukseen....hinta haitari melko suuri täällä kurjalassa :D
     
  10. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Tuohon OBD2 testaamiseen ei taija muuta konstia olla kun skanneri.

    Oireet viittaisi kyllä oikealle puolelle eteen.
    Ainakin omassa ysivitosessa on tuollanen absin valon herjaaminen melkein laidastaan johtanut navan vaihtoon.
    Tosin 96 mallista eteenpäin taitaa tuo napa olla hiukan erilainen.
     
  11. savoa

    savoa Gearhead

    mulla kanssa samat hommat abs valo sytty välillä putsasin antureita ja pelas välillä nyt vaihdettu napa ja anturin johto toiselle puolelle pitåis pelata..??? laatikko temppuilee ensin ei vaihtanut vaihteita sen sain pelamaan öljyt vaihtamalla pariinkertaan muuten mutta nyt hävis sit pakki onko jotain kotikonstia mitä vois kokeilla..?? öljypohjan otin auki ei näy mitään ihmeellistä..rikkonaista..vinkkejä otetaan vastaan.
     
  12. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Mikäs virka tuolla mustalla "kammella" on tuossa jäähdytysneste säiliön lähellä?
     
  13. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Irrotettava valo jonka voi siittä kammesta kelata takasin
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eli siinä lampun sivulla on lukitusvipu jonka kääntämällä saa lampun irti ja siinä on johtoa joku pari metriä.Näppärä lamppu ja kunhan ei laita liian tehokasta polttimoa niin ei kupu sula.
     
  15. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Huoh lakkas takavilkku vilkuttamasta, hain uuden polttimon ja avasin umpion niin kyllähän oli sellanen viritys tehty että voi video. Polttimot silikoonilla kiinni umpiossa ja johdot kolvattu polttimoon. Noh polttimohan ei ollut edes rikki vaan johto oli irronnut kolvauksesta ja roikkui pohjasta, johtona käytetty jotain lampunjohtoa. Saapi kesällä uusia näköjää hieman sähköjä.

    Btw auto koki tänään Kojon päivityksen. Vastaa kaasuun aivan eri tahdilla ja vääntöä tuntuu olevan roimasti lisää. Jahka alkuinnostus on ohi niin eiköhän huomaa kulutuksessakin.
     
    Muokattu: 26.2.2016
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Väännönkestoa pikkasen lisätty.
     
    jake81 tykkää tästä.
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Miulta muistaakseni löytys yks pari uusia ledi takavaloja.

    Käy suoraan pistokkeisiin. Ei tarvia kolvailla ja temppuilla.
     
  18. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Oli tämä sähköinsinööri viskannu ne liittimet meneen, ei ollut jäljellä kuin ne isot liittimet.
     
  19. ssi

    ssi 2nd gear

    Vaihelaatikko suoritti moottorin ruostesuojauksen eli pukkas öljyt tikunreijästä pihalle.
    Pukkaanko vehkeen paalaimeen vai onko tuohon joku simppeli syy?
    Mites onko siellä jossain joku huohotin putki joka vois olla tukossa?
    Vaihteet toimi muuten mutta tais lukko heittää toimimasta..

    Suburban 6.5 -95
     
  20. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Gemsun paukuttelukin loppui. Tarkkaa vikaa ei löytynyt mut nyt uudet nostajat ja venat hiottu ja putsattu. Käyntiäänikin muuttui hieman.
     

Kerro tästä muillekin!