volvo 850&v70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Mulla ollut 98 2.0T jo 6 vuotta, kaikki talvet olen pärjännyt aivan mainiosti eikä ole mitään lohkolämppäreitä. Käsijarrukin on aina toiminut moitteetta. Normi kuuluvien osien ja huoltojen lisäksi ainoa oikea vika on ollut ilmamassa-anturi. Parempaa käyttöautoa saa hakea.
     
  2. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Ennen joulua tuli taloon tommonen 01 mallinen V70. Vajaa 5000 km kerkes tulla mittariin ennen ku automaattiloora porsi. 277000 km takana. Ei muuta ku toosa reeraamoon. Nyt tuli "kakkosautoks" niinikään V70 mutta 97 mallinen manuaalilla. 2 litranen turpo T5. Tais käydä niin jotta tästä tuli se ykkösauto. Sopii jotenki paremmin perseen alle tämä malli?
     
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Mikä laatikosta porsi? Hävisikö vaihteet yhtäkkiä?
     
  4. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Kytkinpakat loppu. Öljy tumman ruskiaa ja haisi palaneelta. Vikakoodi oli TCM-002C 5th gear. Incorrect gear ratio. Ei kulkenut etiäppäin alta 4000 rpm ja kyyti äänimaailman kanssa oli mieleenpainuvaa. Niin ja kyllähän tuo loppui kyyti silleen parinpäivän sisällä...
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ok, minulla kävi pari vuotta sitten saabissa niin että tuntui pientä luistoa ja 25km jälkeen veto hävisi kokonaan. Sama Aisinin 5-vaihteinen tietääkseni molemmissa.
     
  6. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Sama toosahan tuo lienee. Monessa värkissä sama.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nii et ei ol kukka joutunu polttimoit näihi vaihtama?
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko tuosta mitään apua?En katsonut ja on siellä tuubissa muitakin

     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No eipä ole tuollasta systeemiä 2005 V70:ssä.:(
     
  10. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Tuossa Rustylle. Saa repiä puskurin nahan irki ennen ku umpion saa irki.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Voi :eek:ittu. Luulin ettei Volvo alentuisi noin typerään systeemiin.. Samalla voisi kyllä irrottaa sitten molemmat umpiot ja kiillottaa ne.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos kukaan joutunut vaihtamaan kaasuläppäkoteloa?Ootteko tilanneet ulkomailta ja mistä silloin?
     
  13. valpas

    valpas Gearhead

    Varmasti Volvojen omistajat ovat joutuneet etuiskariremonttiin? Se yläpään kumi on kyllä ratkaisuna susi! Asfalttiteillä hiljaa ajellessa varmaan kestää, mutta huonoilla teillä kumeja saa vaihtaa jatkuvasti, ainakin hyvillä iskareilla.
    Se metalliholkki on ainoa, joka ottaa iskarin varresta voimia vastaan, ja holkki irtoaa siitä kumista aika äkkiä. Alkaa kuluttamaan sivusuunnassa niin, että pyöränkulmat muuttuu.
    Se laakeri ei ole ongelma, jos siitä ottaa sen keskiholkin irti, ja täyttää kunnon rasvalla.
    Jotain tukiprikkojakin ovat laittaneet, että kaikki pysty voimat ei menis siihen holkkiin.
    Helppo tarkistaa. Jos yläpään prikka ei ole laakerin kanssa samassa keskiössä, niin silloin kumi on rikki.
     
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on toinen v70 vanhakoppanen menossa, täs on ne kumit vielä ehjät 235tkm) ja niin oli edellisessä 350tkm ajetussa dieselissäkin josta tosin hajosi iskarit totaalisesti edestä. V70:stä pahempi on nykyinen käyttis S80 jossa etujouset jouset pitää ihan älytöntä mekkalaa (pitäs kuulemma puutarhaletkulla pinnottaa) ja missä samaan kumiseen ylätukeen kohdistuu vieläkin voimakkaampaa rasitusta. Ostaessa oli kumpikin yläkumi revennyt hajalle ja lisäksi koneen ylätuki samallalailla revennyt keskiholkistaan. En ole nimim. valpaan tavoin kovin vakuuttunut tästä Volvon valitsemasta suunnittelulinjasta :).
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Noissa 1koppaisissa riisseleissä noita koneen ylätukia on kuulemma mennyt.Ei mulla ole mennyt 1 eikä 2koppaisissa kumpiakaan kumeja.
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    S80 on bensa, 280tkm ajettu, motin ylätuen kumi on täysin morjens. Se joka kiinnittyy siihen poikittaistukeen.
     
  17. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Vastataan "sinisen miehenä"... Ostakaa alkuperäisosia,kyllä ne maksaa ,mutta niillä pääsee pidempään. Muunkin kuin sen perinteisen 25tkm.. Ne motonetin yms kumit on meidän keskuudessa legendaarisen huonoiksi äänestetty. Kun jouset kolisee: yläpään kumit tarkasteluun,vääntää raudalla vaan siitä yläpään lautasesta ja katselee kuinka muljuaa, ns.mk2 (v70 00->,s80)malleissa sen ottaa irti ja katselee kuinka huonona on kumi. LISÄKSI monesta vehkeestä uupuu sellainen kumi(kuin pätkä puutarhaletkua joka halkaistu) joka olisi hyvä olla siellä jousen alavarvissa kiinni.(<-tähän varmistus nippusiteillä päihin.)Ei maksa juuri mitään..Edes "sinisellä"... Omassa hiljeni hyvin niillä.
    Meinaan välillä tuo lompakon aukaisu tuntuu olevan ihan ylitsepääsemätön juttu monella vaikka niitä halpoja kilometrejä kerrytetään sillä vanhalla
    tdi-koneisella..
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Olen kanssa kuunnellut kolinaa 2005 V70 etupäästä. Ajattelin ensin että koiranluut lonksuu tai iskarit, mutta ne onkin sitten jouset??

    Mites muuten tuo moottorin kiinnikekumi, aiheuttaako se kuluneena jotain käytännön ongelmaa?
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    No, aika nopeesti noista volvoista on noita kumeja mennyt ihan tehtaan kumeilla joten samaa skeidaa niissäkin,hintaan on vaan lisätty marmoritiski lisä.
     
  20. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Jo mulla siis S80 ne yläpään kumit on uudet ja jousissakin ne hemmetin kumirämmäleet toiseksi alimmaisessa kiepissä vielä kiinni, iskarit on uudet Saschit. Oli kumpikin puoli pöydällä ja vääntelin ja kääntelin ne siinä läpi, helppo homma irroittaa koko joustintuki. Ylätukikumien vaihdolla poistui semmonen "kopotus"kolina pelkääjänpuolelta mutta tilalle tulivat jousiäänet.
    Jouset kolisee kääntyessä epätasaisella pinnalla, millon miltäkin puolelta edestä. Huomaa kun jouseen tulee semmoinen ylösalas-liike jostain heitosta niin perään tulee semmonen jännä rusahdus. =)
    Se moottorin yläkumi sallii rikkinäisenä koneen tehdä isompaa liikettä joka voi tuntua töksähtelynä ajossa kun kone liikkuu vedon mukaan. Ja kai ne loputkin tukikumit sieltä hajoaa kun aikansa se moottori siinä vatkaa. Osa maksaa kokonaisena joku 70 euroa ja se pelkkä kumi muutaman kympin. Sinisen hintoja en tiedä mutta tuskin halvemmat. Lakkasin käymästä Porin Palinilla kun äijä yritti myydä nappuloiden taustavalopolttimoja, pieniä lasipolttimoita, 1,2w, hintaan 7e kappale...joku raja kusetuksessakin.
     

Kerro tästä muillekin!