ford pick up -37 ratrod projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja ths, 11.3.2016.

  1. ths

    ths 1st gear

    [​IMG]
    Tervehdys
    Tuli hankittua tuollanen fordin pick up modell 77 vuodelta 1937 tai ainakin paperit kertoo sen olevan kyseinen kampe. Istutettu oldsin custom cruiserista 5litran 8 nokalle. Runko käyty läpi ja jarrutehostin pistetty. Tarkoitus pitää mahdollisimman karussa kunnossa ulkoa mutta silti leima pitääs saada. Sitten pari tyhmää kysymystä heti alkuun mistähän tähän saisi hankittua levyjarrulliset navat eteen. Taka akseli on vaihdettu ja eteen pitäisi saada sama pulttijako. En näitä oo ennemmin harrastellut joten tää jenkki maailma hiukka vierasta mulle. Mutta aina oon rakentelus lähteny liikkeelle siitä että alle pistetty silmää miellyttävä setti vanteita ja kokonaisuus rakentuu niiden ympärille niin olis tarkoitus tässäkin tapauksessa tehdä. Eli kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Kuvia lisään pian kun saan ensin upattua johonkin
     
    Muokattu: 11.3.2016
  2. ths

    ths 1st gear

    [​IMG][​IMG][​IMG] [​IMG]
     
    Muokattu: 11.3.2016
  3. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Toi sun etuakseli on '39 ford. Ihan bolt on sarjaa saa Us-Partsilta ainakin. Eli navat levyineen, laakerit, satulat, valetut satulan kiinnikkeet... Pulttijakoja on ainakin 5x4.5" sekä 5x4.75" voi olla 5x5.5", mikä tuolla taka akselillakin kaiketi on? Vai onko? Maksaa muistaakseni jotai viishunttii?
    Tai voihan niitä itekkin rakentaa. Levy/napa ja satulat on 70 luvun mid size letukan, eli camino camaro ym. Olka akseliin tarvii jonkun näkönen holkki, ettei napa mene "liian syvälle" ja muistaakseni ainakin toinen laakeri oli mitoiltaan ford, eikä letukka. Satulalle joutuu tekee sitte omanlaisesa kiinnikkeen.
    En nyt jostain syystä saa avattua speedwaymotors.com sivua, josta oisin linkannut kyseisen sarjan...


    Viesti on kirjoitettu pienessä maistissa, et kaikkea ei voi muistaa, tai muistaa väärin...
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  5. ths

    ths 1st gear

    Kiitoksia nyt pitää vielä selvittää tuo taka akselin pulttijako. Mitä nyt äkkiä rullamitalla kävin tuola mittaamassa sain pulttien etäisyydeksi 108mm eli olisko sitte 5x4.25 jakona. Täytyy tarkastus mitata huomenna
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

  7. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Mä en myöskään tajunnu tota Dartin tapa mitata.....
    Tässä vähän selkeempi [​IMG]
     
  8. BBC

    BBC Guest

  9. ths

    ths 1st gear

    [​IMG]

    Mittaalin jako aikani ja totesin että helpompi sovitella eri vanteita alle 5x112 meni mutta mutteria ei saa kiinni eli kyllä se on se 5x114.3 joka sitte vastaa kaiketi 5x4.5
     
  10. ths

    ths 1st gear

    [​IMG]

    Pääsiäinen meni jotta heilahti. Sain vihdoinviimeinen ajjalliseksi siivota pajaa niin että sai aarteen sisälle. Tarkemmin ku kerkis perehtyä niin monta pientä juttua saa muuttaa. Aulizille laitoin kyselyn jarruista eteen ja selvittää onko hyllyssä. Vanteet ja kummit tilattu saapuu varmaan ens viikolla. Lavan purkasin niittauksista irti ja lyhensin pikkusen vielä pitäisi etu ja takalaita kavennella ja lyödä takasi nippuun. Konetta vähän herättelin ja kyllä se lähti käymään pitäisi syyläri hommata että kehtais käyttää enemmän. Tuossa mietiskelly että mitenkähän onko näihin porukka asennellu kynätolppia kuinka. Suht iisisti sais noin äkkiseltään vilkaistuna sarjan alle. Tiedä sitte mitä konttorilla moisesta tuumaisivat.
     
  11. lahikainen

    lahikainen 3rd gear

    Perä on -75 Dartin ja etu -39 Mercuryn ja motti pitäis olla 350. Ratti jos paikallaan -37 Ford, maski thamessistä taka vanteet -60 dodgen..
     
  12. ths

    ths 1st gear

    Onko kenties sieltä lähtösin vai ihan kuvista pääteltyä. Kiitos tiedoista kumminkin
     
  13. lahikainen

    lahikainen 3rd gear

    Pelkästä kopista on lähdetty liikkeelle syksyllä 2003. Kuvan laittaisin jos osaisin.
     
  14. ths

    ths 1st gear

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tollanen säädettävä takapää. En tiä mitä sanoo konttorilla. Korkeutta saa säädettyä kahteen asentoon nyt. Mutta pari reikää lisää niin jo on vaihtoehtoja
     
  15. Bukero

    Bukero Gearhead

    konttuurin kannanotto on heidän mielipide, mutta tuosta voisi sanoa että joopa joo. joskus kannattaa aina miettiä että rakentaako autoa vai hevoskärryä ;)
     
  16. ths

    ths 1st gear

    Totta puhutaan niin ei tuo sieltä loistavimmasta päästä ollu tämä visio. Taidan palata alkuperäiseen suunnitelmaan ja tilata ne gazin tolpat tonne taakse:)
     
  17. ths

    ths 1st gear

    Hyvin nukutun yön jälkeen heräsin uusin miettein. Meinasin vähän oikoa että saisi nopeesti ajoon mutta eihän siinä lopulta mitään voita eli otetaan vähä iisimmin ja tehään ajatuksella. Toki jokainen kai tekee näitä ihan oman mielen mukaan ja sillä budjetilla kun parhaaksi näkee.mutta sitte takasi asiaan Ilmajousisetti tänään pistetty tilaukseen. Seuraavaksi saa nostaa varmaan koneen pois ja kopin veks ja tehä alusta kerralla tikkiin. Tiedä vielä mitä muutoksia eteen joutuu tekeen että saa palkeet sopimaan. Vanteet renkaineen pitäs olla lähetys tunnuksen mukaan huomenna täälä.
     
  18. ths

    ths 1st gear

    Pikkuhiljaa pikkuhiljaa. jouset tuli ja vanteet. takapää pikkuhiljaa nipus. iskarikiinnikkeet vielä tehdä loppuun ja panhardi sovitella.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. ths

    ths 1st gear

    Etupää suunnittelun alla. Mitenkähän on kestääköhän etuakseli kuinka kierteistä vääntöä jos laitan jousipussit kuvien mukaisesti. Mitä materiaalia noi akselit on valuterästä?
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!