Cadillac de Ville(:t) 1968–1976

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 16.5.2015.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näille en löytänyt omaa kuppikuntaa.

    Tuli 74' hankittua.

    Vielä ei ihmeempiä ole tullut eteen, kunhan automaatti-ilmastoinnin alipainehässäkän korjaa kun siellä sihisee ja puhisee.

    Yllätti kardaanin tuplaristikot molemmin puolin.. :eek:




    Mitäs muilla?


    E: air cushion merkkivalo löytyy mittaristosta, oliko se joka mallissa kuitenkin vaikkei bägiä oliskaan?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Eikö täällä ole käkkylöitä?
     
  3. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Mä möin jo omani :) tosin se oli -70


    Tai on mulla vielä toi -63
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Joko joko?
     
  5. kerma

    kerma 1st gear

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Joo ihan mielen kiinnosta kysyn että onko sillä 472 motilla? Jos niin onko miten suoritus kykyinen laitos kun on painoa mutta myös voimaa? Ja kuulemma jäätävä kulutus? Kuhan haaveilen tollasesta avosta :D
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Tuo 74 mulla 472. 0-100 gps mittauksella 8.8-9s. 120 kiihtyy ok sitten puhti vähenee mutta ottaa mittarin tappiin. Eli musta on ihan kyvykäs kokoonsa nähden. Jenkkilän sivujen mukaan 69-75 välillä ei kovin isoja suorituskyky eroja, tästä en tiiä. 472 ja 500 välillä ei ihme eroja.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Kait tuollainen merkkivalonpaikka voi löytyä kaikista mittareista, vaikkei sitä valoa olisikaan.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Joo niin se on kuten muutkin. Kulutuksesta senverran että 17 alle ei ole juuri kukaan päässyt maantiellä. Mulla meni päälle 20 mut ei säädöt olleet tikissä.

    Kaupungissa kuullut 25 tuntumaan kulutuksia.


    Että onhan siinä eroa maantiellä vrt joku pienempi peli.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Ei näitä taida vieläkään olla ruuhkaksi asti? Perkele kun sais plyyssipenkit.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1971–1976

    Rajaat just mun Cadillacin pois tosta kun mulla on -69. Olen tosin törkeä ja tungeksin silti häiritsemään kuumana käyvää 1971-1976 keskustelua.

    Voisi tietysti tota rajausta ehkä muuttaa -65-76 kun eikö ne ole aika lailla samanlaisia?

    Mulla kanssa noi tuplaristikot. Vaihdoin ristikoita tohon mun autooni vuosia sitten ja otin myös sen keskityskuulan korjaussarjan missä tuli uus kuula. Ilmeisesti se kuula mikä mun kardaanissa on ei ollutkaan irrotettavaa mallia ja se vähän tuli mäiskittyä huonoksi :poff: :mad: Ei kuitenkaan kyytiin vaikuttanut mitenkään.

    Eikö se -74 ole se kaikkein isoin vuosmalli? Onko sulla vielä kovat puristukset vai matalat?

    Mulla vei toi oma 18 litraa sadalla melkeinpä aina. Jakopää oli paskana mikä nyt selvis kun avasin koneen ja varmaan kaasarinkin pohjatulpat vuotaa törkeesti kun mulla oli niitä kuumakäynnistysongelmia kun ei startti meinannut jaksaa pyörittää. En tullut mitanneeksi koskaan omasta 0-100 aikoja, laiskalta se nyt tuntuu kun toi deltta 307 koneella tuntuu kiihtyvän paremmin mutta ei niitä sillon osannut verrata kun toi cadillac eka jenkki ei ennen kokemuksia oikeen mistään amerikkalaisesta. Se vääntö oli jotain käsittämätöntä sillon koeajolla 96 saabbiin ja Toyota Carina 2 tottuneena :eek: Uuh kun ton sais kuntoon ja vois taas kuunnella NOP-Rock kasetilta Got a Cad, got a cad, got a cadillac car.... :D


    Joku ameriikan Cädilläc-guru kirjotti että 500 ja 472 ero on siinä että jos 472 tarttee puol kaasua kun kiihdyttää niin 500 kulkee 1/4 kaasulla.
     
  11. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Cadillac de Ville:)t) 1965–1976

    Muokkasin otsikkoa :rotfl:

    Mulla juu matalat puristelut mutta 75-76 oli vielä vähemmän tehoja.

    Vakiona suorituskykyerot oli kai aika pienet 70s vs saastepatit. Virityskäytössä sitten helpottuu kun noilla mun isoilla 120cc kansilla pitää kikkailla.

    Eli männät pitää olla sopivat, korkeepuristeiset ei käy.


    Pitäs näillä oldsi jäähä ja kunnolla jos ei siinä oo konetta kutiteltu.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    E: nyt vuosimalliin mahtuu 472-500 koneiset ettei ihan mopon koneita tänne :rotfl: vitsi vitsi.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu ei niissä hirveitä suorituskykyeroa ole noissa peruskoneissa vaikka numerot kertookin muuta. Oli varmaan silti 60 luvulla niitä street hemejä yms. oikeasti tehokkaitakin autoja.

    Olds menee 0-100 12 sekunnissa, cadillacin pitäs mennä vajaassa 10 sekunnissa. Tosin cädilläc painaakin 2100, olds 1800. Oldsin etuna on lukkoperä niin ei lyö tyhjää kun cadillac sutii
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos mullakin tuo 2300-2400kg lotja meni 8.9 niin eiköhän sullakin pitäs mennä. Kyllä se kirkasee rengas kun polkasee muttei sentään mulla ainakaan sudi :D jos siis kuivasta asfaltista puhe.


    Mut on noissa 472/500 hyvät potentiaalit. Moni ajanut jenkkilässä 13/14s aikoja suht vähäsin teoin 70-80luvun kopilla. 14 alkunen ois jo ihan jees tän kokoluokan pelille.


    Postit ja tullit vaan saakeli maksaa niiin nokkasetille tulee helposti päälle 500€ hintaa ja se vasta alkua... Peltisarjojakin kehuttu mutta niissä vähänkin järkihintasissa keskilähtö eli ei sovi.

    Vakio imari sentään ihan jees eikä kuulemma maksa vaivaa vaihtaa edeliin. Sitten ei a/c kompurakaan käy ja pellin alle jää nafti tila.



    Jos keväällä uskaltais repiä ton kamalaks menneen "vinyyli"katon veks.
     
  16. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    ;)Jäitä hattuun äijät. Ei mitään räpiseviä peltisarjoja ja ylikorkeita nokkia, vaan cruisailua äänettömän tyylikkäästi.:)
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Riippuu lähtökohdasta. Tuo oma 69 avo on sen verran linttaantunut ettei oikein oo järkeä saattaa sitä enää äärettömän siistiin kuosiin.
    Joskus jos aika, raha ja inspiraatio kohtaa tuon auton kohdalla niin otan kiulun pöydälle ja koitan vähän sitä härnätä. :)
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kumit katuun.
     
  19. hot rod man

    hot rod man 3rd gear

    Mulla on -73 coupe de ville.. tiedä sit ottaisko kesäks ajoon... sit löytyy purettu 4d saman ikänen..
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Katos perkele!

    Ootko samaa Säkylän sakkia jolta hain cutlassin toissakesänä?

    Miten mahto 73 osat sopia 74 kun ulkokuori ainakin muuttu?
     

Kerro tästä muillekin!