Rambler American 2d 355sbc 1964

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Keränen, 13.3.2014.

  1. Keränen

    Keränen Gearhead

    Ei pidä polkaista jarrua :)
    [​IMG]
     
  2. Camino78

    Camino78 3rd gear

    Mistä noi etu jarrut on?
    Pitäis omaan ramblerin päivittä kans.
     
  3. Keränen

    Keränen Gearhead

    Ne on letkuineen päivineen -00 mazda 626 2.0tdi stw:stä
     
    Muokattu: 13.3.2016
    Camino78 tykkää tästä.
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    bolt on? vai adaptereilla ja muokkauksilla sovitettu? luulen että olisi muutamia muitakin amc harrastajia joita kiinnostaisi helppo jarru päivitys.. eli olisi valmis sovitepala jonka ostaa ja siihen pulttaisi nuo/jotkut jarrukilkkeet kiinni.. laita tästä infoa tuonne amccf:n puolellekin myös :)
     
  5. Keränen

    Keränen Gearhead

    Ei mene ihan heittämällä nuo jarrut. Pyörän navan kehää joutuu pari milliä sorvaamaan pienemmäksi, jotta levy mahtuu paikoilleen. Ja sitten tuo satulan kiinnityslevyn teko. Ja tietenkin pääjarrusylinterin päivittäminen levyjarruille sopivaksi. Onhan siinä vähän näpertämistä mutta sitten on kunnon jarrut :)
     
  6. Keränen

    Keränen Gearhead

    On ollu vähän kiireitä niin ei ole hirveästi joutanu tekemään. Kardaaniin vaihdoin super t-10 perästä yoken. Verrokkina th-350 yoke. Mallailin kardaania paikoilleen ja 145mm pitää lyhentää ja 2 cm jätän lootan päähän jousitusvaraa.
    [​IMG]

    Ei enää alkuperäiset 14" vanteet mahtunu paikoilleen niin hommasin nokian hakka greenit 195/60-15 eteen. Vanteet on hiekkapuhalletut ja maalatut Cragarin 320.
    [​IMG]
     
  7. guru

    guru Gearhead

    väri näyttää erittäin autoon sopivalta
     
  8. Keränen

    Keränen Gearhead

    Näyttää varmasti, mutta musta siitä tulee :D Nyt on kardaani paikoillaan ja pakoputketkin(2,5") alkaa olla loppusuoralla. Vähän tuntuu olevan liikaa klappia yoken ja vaihteiston hännän välissä, mutta eiköhän siellä ole vaihdettava holkki(?)
    [​IMG]
     
  9. Keränen

    Keränen Gearhead

    Jeah, ensiajot suoritettu! Voimaa tuntuis olevan ihan mukavasti(mitä nyt uskalsi kokeilla) ja meteliä riittää. Jarrut toimii hyvin eikä puolla. Käsijarru myös hyvä. Rattia saa tosiaan pyörittää melkosesti mutta eiköhän tuo vielä mene. Moottorin kannakkeet täytyy tukea vielä runkoon. Kone pääsee liikaa heilumaan ja aiheuttamaan tärinää. Niin ja pari lootan vaihdevivuston palikkaa on väärinpäin. Kakkonen on ykkösen paikalla ja toisinpäin. Tästä on hyvä jatkaa :)

     
    Muokattu: 8.4.2016
    bootsi tykkää tästä.
  10. Keränen

    Keränen Gearhead

    V8 + manuaali = :D
    [​IMG]
     
    Herje, Jokeri ja FuryIII '71 tykkäävät tästä.
  11. Marski

    Marski 1st gear

    Hommaahan vähän leveemmät nakit niin saattaa alkaa pitoakin löytymään, ettei tarvi sutia vaihdekaaviota läpi;)
     
    Keränen tykkää tästä.
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minulla kans ramblerin jarrut pitää päivittää,paatko sinun puh numeron mulle ni jutellaan asiasta 0400-686146
     
  13. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Kun pääsette sopuun helposta ja edullisesta jarruratkaisusta, niin laittakaa tietoa AMC-kerhon sivuillekin... Kaikki kun tuppaa keksimään aina saman pulman uudelleen...
     
  14. Keränen

    Keränen Gearhead

    Soittelen huomeniltana kun nyt vasta huomasin tuon. Laittelen sitten osalistaa tänne ja AMC:n foorumille.
     
  15. Keränen

    Keränen Gearhead

    Nyt paljastetaan valtionsalaisuuksia eli rämpylään levyjarrut.
    Nämä seuraavat on motonetin osanumeroita. Osa osista on ostettu paikallisesta vauhtiputiikista, mutta eiköhän nämä ole samat osat:

    Jarrulevyt: 22-5838
    Palat: 22-1554
    Satulat: 23-9655(v) ja 23-9656(o). Huom! mukana ei tule palikkaa johon palat kiinnitetään.
    Letkut: 23-3917

    Kiinnityslevy. Semmonen virhe tuossa on että satulan kiinnitysreikien puolestavälistä joutuu vähän hiomaan, koska jarrumännän suojakumi osuu siihen. Tais olla 3mm. Ja sitten satulan kiinnitysreiät sais olla noin 2mm sisempänä, koska palat tulee vähän levystä yli...jos haluaa täydellisen.

    [​IMG]

    Ja sitten tälläinen höyläämishomma. Siis koko matkalta 3mm pois.

    [​IMG]

    Niin ja se pari milliä pyörännavasta pois, jotta levy sopii paikoilleen.

    Olkaa hyvät!
     
    Muokattu: 14.4.2016
    Pas(i)kiainen ja bootsi tykkäävät tästä.
  16. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    erinomaista. mittapiirustuksineen. toivotaan että amccf:llä siirretään stickyksi jonnekin heti. :)
     
  17. cuda69

    cuda69 Gearhead

    noniin,jarrujen luovuttaja tais löytyä,viikonloppuna toivottavasti osia irrottaan ja maanantaina uudet levyt tilaukseen,josko vappuna liikenteessä,tosin valot ei toimi :)
     
  18. Keränen

    Keränen Gearhead

    No niin, hyvä homma. Itsellä vähän ongelmia tuon kaasarin kans. Käy pirun rikkaalla. Ei saa säädöillä aisoihin. Pitää katsoa kuinka julmat suuttimet siellä on. Otin muut jenkit liikenteeseen niin pitää jokunen päivä laitella Customia.
    [​IMG]
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vittumaisessa kulmassa aina sulla toi musse:)ei nää mikä korimalli.
     
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    komia se silti on. ja muutenkin kivan monipuolisesti merkistä toiseen on harrastekalustoa sulla.
     
    Keränen tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!