Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. tonska

    tonska Gearhead

    Venttiilinvarran kumit löytyi itseltä hyllystä, toki vasta sen jälkeen, kun sain uudet jo hommattua. :D Pumppukin löytyi, kiitokset antti m.

    Nyt olis p7100 aiheinen kysymys. Mikä ero on pumppujen nokka-akseleissa vm. 94-95 vs. uudemmat? Vai onko niissä eroja? Jostakin jäänyt tuollainen mieleen, mutta mieli voi tehdä tepposia. Muut erot varmaan on lähinnä dv:t ja plate.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    no ei vakiokuosissa mutta trimmatuissa kyllä. Samat vivut ja lattaraudat sopii ristiin 70luvulta 48re saakka.
     
  3. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    eturummussa vakio määrä jousia. ja kick vipu on toi vakio 5.0 vipu.eturummun välys oli 7 levyllä 2mm. vähän joutu sorvaamaan painelevyyn lukkorenkaalle tilaa jotta sai välyksen kohdalle.etupannan vivut on vaihdettu jo heavyduty malleihin. otin kaikki high performance osat tohon lootaan mitä jn trading vain pysty toimittamaan.

    tällähetkellä näyttää siltä et joutuu ottaan venttiili koneiston pois ja tekemään paineilma testin etupakoille ja servoille.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    5.0 aiheuttaa paljon ongelmia tollasilla paineilla, mut yleensä 2-3 vaihdossa vauhti loppuu taikka tavallaan jarruttaa. Välys on ihan ok, paineilmatestissä aina vähän falskaa mutta voihan sillä isomman vuodon nähdä.

    Hihg performanssi osista jos puhutaan niin 7 levyä ei oikein kauheen moni amerikan joe edes käytä, 6 paksua vakiolevyä kuulemma on parempi ku 7 punasta ohutta. Kestää kai paremmin lämpöä. Mut ei tietysti varmaan puhuta mistään 1000hp vehkeestä :D
     
  5. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    no ei ny sentäs. siihen 600hp kieppeille yritetään virittää :)
     
  6. simu_l

    simu_l Gearhead

    Vieläkö se dodge osien myynti topicci on hengissä, en löyvä...

    Prkl, särin takavalon :mad:
     
  7. Ranee

    Ranee Gearhead

  8. simu_l

    simu_l Gearhead

    Kiitän.

    Väärästä paikkaa etin :oops:
     
  9. jarkkoo

    jarkkoo 1st gear

    Potikka on säädetty aika tarkalleen 2v, kuten "ohjeista" ymmärsin. Lukko vetää n. 80km/h nopeudessa päälle ja tosiaan jos vedättää niin aikamoinen nykäsy on, tuntuu vaan pahalta voimansiirron kannalta. Kaasu pohjassa en ole kyllä kokeillut, juurikin tuosta syystä, että mitä silloin tapahtuu, kolmosella (O/D Off) ei lukko mene päälle jos reilummin vedättää, toimiiko nelosella samoin?

    Mikä sen vaijerin funktio siis on, ja miten se pitäisi säätää? Mulla on se vastake sille kuorelle / säätökappale ilmeisesti rikki tahi puuttuu kokonaan.
     
  10. Matiask

    Matiask 1st gear

    Tässä nyt pitempään ollu jo dodge kuumetta ja eikai siihen muu auta ku dodge laittaa. En nyt tiiä onko tämä juuri oikea paikka mutta kysympä kuitenki. Nämä nyt ilmeisesti peruslujia vehkeitä on, lähinnä tuo laatikko huolettaa mitä niistä on lukenu.. Kuinka saa varautua remontointiin n 200 tml ajetuissa vehkeissä? Laatikon kestävyys nyt tietenki johtuu aika lailla käyttäjästä mutta joko seki alkaa olla loppu nuilla metreillä? Vakiota lähinnä katsonu ihan vain tuon kestävyyden kannalta. Yks mielenkiintoinen myynnistä löytyis, auto on vain 750 kilsan päässä niin ei kehtaa sekuvain lähteä katsomaan. Joten viellä hunteerataan.. Siinä viellä linkki ramista mikä olis nyt kiikarissa. http://www.nettiauto.com/dodge/ram-2500/7854964
     
  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Askit kestää ku et aina pole nappi lattiasssa. Jos taas haluat jotain lastu juttuja, niinku miä, ni sitte visiin pitää laittaa looraan jotain voimaosia. Tällä foorumilla lienee useita "oikeita" neuvoja.
     
  12. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte oon ajanu 200000 mailia duunatulla askilla, ja hyvin pelaa.
     
  13. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Silon tällön vaan leikittää:)
     
  14. jaapuikko

    jaapuikko 3rd gear

    Tuossahan on 48RE-laatikko. Pitäisi olla parempi kuin edeltäjänsä. Mulla vaihdettu kyseiseen isompi öljypohja ja lisätty yksi lauhdutin lämpeämistä vähentämään. Edeltäjäni oli ilmeisesti ajanut kärry perässä Suomea päästä päähän.. Minulla ollut nyt 4vuotta ja ei ongelmia. n.400hp/ 1000nm.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Vaijerin funktio on säätää laatikon paineita ja vaihtokohtia. Tarkista että vaijeri liikkuu hyvin kaikissa kaasun asennoissa. Se vetää sellasta vipua siellä toosan kyljessä, kun kaasu on pohjassa niin vivunkin pitäisi olla. Joku tarkempikin ohje varmaan löytyy googlella.
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Ne kestää joskus 200tkm joskus 500tkm riippuen käytöstä. Vakio moottorilla oikeinkin hyvin menestyy.
    3gen ei oikeastaan tarvi mitään lisäjäähyä toosalle pienissä suomi kärryissä jos alkuperäiset on kunnossa. Se alkuperäinen on aika massiivinen. Alkuperäisessä lauhduttimessa on sisäinen termostaatti yläkulmassa. Käsin voi kokeilla toiminnan pidemmän ajon jälkeen, termarin toimiessa koko jäähdytin on lämmin, jos ei toimi niin vain yläputki on kuuma.
     
    jaapuikko tykkää tästä.
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Hitto teidän lauhduttimien kanssa, se on jäähdytin....;);)
     
    jaapuikko ja smgt tykkäävät tästä.
  18. Matiask

    Matiask 1st gear

    Kylläkyllä.. Tuo nyt vaikuttaa aivan asialliselta, ite aika rauhallinen kuski ainaki ollut tähän asti. :D Tarkotus sillä olis metsässä kulkea ja talvella tulee tuota kelkkaa veettyä perässä jonkin verran. Muuten ihan käyttöautoksi tulossa..
     
  19. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Tässä joskus 1000? sivua sitten keskusteltiin siitä, että kannattaako turbosta otta "Silencer ring" pois vai jättää paikalleen. Nyt olen sitä mielipuolta että kannattaa ottaa pois.
    Tässä pari päivää on kuulunut sellainen hento kilinä kun konetta sammuttaa. Vähän tuo mieleen kurlahdukset jotka lähtee ilmastoinnista mutta heleämmät. Onneksi ei käynyt pahemmin kun että turbon keskimutteri on ottanut vähän osumaa mutta siivikko ei yhtään. Sekä vaimennusrengas että lukkorengas "kelluivat" vapaana tubon imusiivikon edessä kun otin imuilmaputken pois. En ymmärrä miten ovat lähteneet irti. Viime huollossa olivat ainakin kiinni.

    [​IMG][​IMG]
     
  20. jusky

    jusky Gearhead

    Samoin, eilen otin pois ringin, kun oli irti. Se oli jo toinen kerta. Veikkaan että lähtee silloin kun löysää täysiltä ahdoilta kaasun ja turbo sakkaa tai jotain.

    Saetkae miten olet saanut ahtamaan noin paljo (4.6bar?). Oma ei ahda kuin 45psi eli n.3.2 bar vaikka sama ahdin ilman porttia ja westonin tekemät +175hv ruutat ja tuo edge.
     

Kerro tästä muillekin!