Cadillac de Ville(:t) 1968–1976

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 16.5.2015.

  1. hot rod man

    hot rod man 3rd gear

    Haitko henriltä? Jotkut osat sopii...
     
  2. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Oma lusikka soppaan. Tuli halpuuden lumoissa hommattua -68 coupe deville ja kuten arvata saattaa niin tekemistä riittää.
    Ensimmäinen kysymys olisi kardaanista, onko se alkuperäisenä kaksiosainen? Nyt auton alla yksiosainen ja ilmeisesti trukilla nosteltu, eli kierossa on.
    Osaako joku sanoa käykö jonkun muun merkin kardaani ns. heittämällä tuonne alle?
    Entä kuinka muiden vuosimallien erinäiset osat, miten käyvät ristiin?
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oisko ollu juu. Hyvin se skulas alkusäätöjen jälkeen :cool:
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  5. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Käy ainakin sellanen banjopäinen jota vastaavan ikäset letukat käyttää. Kierre on sama kun noissa omissa letkuissa. Omaani vaihdoin sellaiset kun sattu löytymään hyllystä. Samalla ne sai järkevämpään asentoon kun nuo orkkikset.
     
  6. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Taitaapi olla tuossakin sellaset vakionopeusnivelet päissä.
    Mie viskasin omasta taka-akselin vaihdon yhteydessä ne menemään ja rakensin kahdesta varmarin kardaanista yhden sopivan.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos! Eli 7/16 banjolla ja siitä 7/16 pultti läpi.
     
  8. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Nyt kun ei kummempaa ole mielessä, niin kyselen tyhmiä. Tietääkö kukaan mikä on 70 DeVillen raideväli, takaylitys ja korkeus? Tuli eteen sellainen paperi missä tuota kysyttiin.
     
  9. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    1970 DeVille
    raideväli: 63,0”
    takaylitys: 58,0”
    kokonaiskorkeus: 54,4”
     
    cdv70 tykkää tästä.
  10. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Puuhastelen tuulasinpyyhkijöiden kimpussa. Moottorille ei tule keskinastaan virtaa. Sivuissa olevat maadoitukset toimii kun katkaisijan säädintä siirtelee eri nopeuksille. Wiperin sulakkeeseen tulee virrat päällä molempiin päihin virta. Katkaisijalle saakka sähköä ei tule. Johto poikki,,,,,, vai onko sulekkeen ja katkaisijan välissä relettä? Koitin ravistella ja puristella ovessa olevaa läpivientikumia, mutta siitä ei ollut apua.
    Pari vuotta sitten kun sähköikkunat lakkasi toimimasta viaksi paljastui oven edessä potkupahvin takana ollut rikkinäinen rele.
     
  11. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    1970 Cadillacissa pyyhkijän moottorille (ja samalla pissapojalle) tulee sähkö keltaista johtoa pitkin suoraan Wiper-sulakkeelta. Toki välillä on tulipellin 31-napainen läpivienti (napa BZ).
    Moottoria ohjataan niillä kahdella maadoituksella, jotka ilmeisesti toimivat.
    Katkaisijalle sähkö tulee moottorin ohjauspiirin (joka on moottorissa) läpi, ei muualta.

    Jos moottorin keskinastalle ei tule sähköä vaikka Wiper-sulakkeella sitä samanaikaisesti on, löytyy vikaa ainakin niiden välisestä keltaisesta johdosta. Releitä ei tälläkään välillä ole.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  12. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Kiitos JC5IEDM. Kuvittelin sulakkeelta virran tulevan kytkimelle. Mutta vastauksesi (nopea sellainen) korjasi virheeni. Siis Takaisin talliin.....:)
     
  13. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Johto poikki, mutta ei vielä selvillä kummalta puolelta tulipeltiä. Jatketaan taas kun on aikaa.
     

Kerro tästä muillekin!