peltityökalut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja El C, 12.3.2016.

  1. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kattelin videon loppuun niin tollasen kun hommaa talliin niin ei mitään muuta tartte kuin sikkikoneen ja epäilen, et tohon löytyy jotkut leuat sikkaustenkin tekoon
     
  2. Kine

    Kine 3rd gear

    Häätyskö alkaa viritteleen kimppatilausta Eckoldille, ainakin kolme kiinnostunutta. Vois saada jo muutaman tontun rabattia sekä käytönopastusta tehtaalla.

    Minullakin kävi silmään tuo runkoaisan vääntäminen. Ei tohtis enää rhs:stä leikellä ja liimailla.

    ..mut sit heräsin kävin laskee kissan pihalle.
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Se on tuo työkalujen lainaaminen samanlaista kuin lainais tyttöystäväänsä tai betonimyllyä. Takas kun saat, niin on satsit sisällä. Itse jos lainaan jotain laitetta, niin pitää olla synergiaa. Eli pitää saada vastapalvelusta.
     
  4. mpg55

    mpg55 2nd gear

    :p Tuo on just niin totta, siis jos yleensä saat takasin, ainakaan itte väkisin hakematta.

    Työkaluista muuten, olisko pieni plasmaleikkuri kätevä tollasen vähän paksumman pellin leikkelyyn? Halpoja nuo pikku kiinanplasmat.
     
  5. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Joo, tommosen kun hommaa mun talliin, niin ei sinne sitten mitään muuta enää mahdukaan, no eipä taitais tuon hommaamisen jälkeen enää rahaa auton pitoon jäädäkään :p
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Helkkari, oon unohtanu oikeestaan kokonaan tuon kiinankoneessa olevan plasmaleikkurun.
    Nyt, kun paineilmaverkosto on kunnossa, niin pitää varmaan laittaa jatkuvasti verkoon kytketyksi, että on nopee ottaa käyttöön.

    Katselin kerran videon, jossa kaveri taivutteli käsin pellin reunaa sikkikoneen rullien välissä. Siksi minulla on hidas sikkikone jalkapolkimella eniten käytössä pellin muokkaamisessa. Suorilla rullilla (joissa toisen keskiössä on pallonivel), saa tehtyä vasarajäljen silotuksia, ja jopa pientä venytystäkin. Sormia ei sais jättää väliin.....
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Toraforssilla oli myynnissä 500e plasma,puikko,tig;iä mut ny taitaa olla 700e versiota

    Ois kiinnostavaa tietää et tekeekö noilla 500e kiinan koneilla mitään, vai onko kalliimmissa ilmaa hinnassa


    Mites oisko isommasta sikkikoneesta englannin pyörän sijaiseksi?
     
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Mikä ettei, pienissä kappaleissa, mutta väli on aika pieni yleensä, eli ei kovin kaarevaa pysty.
    Aikaa kuluu, jos on hidasvälitteinen, ja moottorilla.
    Englannin pyörälläkin se on melkosta hinkkaamista edes takasin. Hidasta hommaa.
     
  9. olssi88

    olssi88 1st gear

    Löytyykö kokemusta Toraforssin sähkösikistä? olisi moinen aparaatti hankintalistalla. Samoin Novalle tullut syvä kutistin / venytin, lieneekö toimiva laitos?
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Englannin pyörälle alkais olla tarvetta, niin ajattelin rakennella sen itse.
    Nuo edulliset englannin pyörät näyttää rungoltaan aika kevyeltä ja vahvemmin rakennetut on aika hintavia käyttömäärään nähden.
    Siinä voisi olla tee se itse asentajalle saumaa rakentaa itse vahvarakenteinen runko ja hankkia jopa työpalkka samalla.:)
    Kyselen kokemuksia rullasarjoista? Kumpi on käytännöllisempi 2 tuumaa vai 3 tuumaa leveät rullat. Jos jollain on ylimääräistä rullasarjaa, saa tarjota.
     
  11. SMP

    SMP 1st gear

  12. -tl-

    -tl- Gearhead

    Kyllähän tonnilla tekee vaikka umpirautaisen rungon, uudet rullat saa reilulla parilla sadalla...
     
  13. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Ehkä tekee ehkä ei. Jos ei ehkä laske omalle työlle, roudaamisille ja maalaukselle ym mitään. Mitä minä olen huomannut tuollaiset "sivu"rakentelut ovat pois siitä todellisesta harrastamisesta. Ostin hallin 2006 autoharrastusta varten, no nyt pääsääntöisesti olenkin harrastanut tuota hallia ja autot ovat jääneet vähemmälle. Menikö joku vikaan? Valmiilla koneilla pääset itse asiaan heti.
     
  14. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Ostaa kerralla kunnollista ja keskittyy auton rakentamiseen tai sitten parantelee halpiksia niinkuin tossa linkin videossa.
    Ylimääräistä aikaa kun on, niin voi tehdä vaikka puuhommia... :)


     

Kerro tästä muillekin!