Chrysler:n 3.5l oudosti vilkkuva öljynpainevalo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kolli22, 21.3.2016.

  1. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Olisko jollain jotain ideaa mistä suunnasta lähtisin vikaa selvittelemään. Tuossa pihassa on siis -95 Chrysleri missä on tuo 3.5l moottori keulalla. Öljynpainevalo on nyt ruvennut tekemään sitä että yön yli kun auto seisoo, niin käynnistäessä ö-pvalo palaa aika kauan ennen sammumistaan. No ajamaan kun lähtee, niin sillä pääsee 0,5-1km ja valoa alkaa vilkkumaan. Kaasun kun löysää, niin valo sammuu ja kun painaa kaasua uudelleen niin kohta se taas syttyy. Moottori kun lämpiää lähelle normaaleja lämpöjä, valo lopettaa vilkkumisen. Ongelma on siis ainoastaan kylmällä koneella. Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Imusihti tukossa? Kai siellä öljypumpussa tai suodattimen jalassa on joku venttiili, voiko se jumittaa? Olisko jollain tietoa, olisko siinä jossain helpossa paikassa mittauspistettä öljynpaineelle?
     
  2. Make500

    Make500 Gearhead

    Mahdollisuuksiahan on paljon, mutta missä kunnossa mahtaa öljyt olla? Onko öljy mahdollisesti liejuuntunutta? Chryslerin kuuvetoset kaipaa aikas tiheää öljynvaihtoa.
    Imusihti voi olla tukossa tai öljynpaineanturi viallinen ja/tai tukkiintunt öljykanava anturille.
    Jos öljy on liejuuntunutta tai täyttökorkki vaahtoutunut niin saattaa olla tukossa oleva PCV järjestelmä syynä.
     
  3. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Öljyt on ihan kirkkaat, mutta kun en tiedä mitkä öljyt siellä on, niin meinasin ne ensimmäiseksi vielä vaihtaa. Merkkikorjaamo näkyy googlen mukaan suosittavan Shell:n 5w-30. Pitänee käydä tutkimaan pystyykö tuosta tiputtamaan öljypohjan pois ilman mitään suuria talkoita...
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Vaihtasin ensin ö.p anturin. Tsekkaa vuotaako se.
     
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Aivan,vaihda se öljynpaineanturi ja tarkista sen johdotus ettei ole poikki tms.Jos olisi jotain dramaattisempaa ongelmaa kone olisi kilahtanut jo aikoja sitten.
    Näissä ei ole sitä 2.7 -koneen sludge ongelmaa.
    Laakeriongelmia on joskus mutta olisit kyllä kuullut jos kone kalisee,ja jos paineet kokonaan pois se olisi jäänyt jo tielle.
     
  6. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Joo anturin kävin jo ton Vupen postauksen jälkeen tilaamassa... Toivottavasti selviäis sillä... En kyllä itsekkään usko et mistään dramaattisesta olis kyse kun mitään ääntä ei kuulu ja lämpimänä toi toimii ihan normaalisti
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Ostat jonkun halppis mekaanisen öljynpainemittarin niin ei tarvitse arpoa vaan näkee mahdollisen painevaihtelun.
     
  8. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tämä oli mielessä seuraavana vaihtoehtona ton anturin jälkeen...
     

Kerro tästä muillekin!