ACS 2016

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 12.2.2016.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jep jep, tutulta kuulostaa TAAS...kuvat katseltuani päätös oli helppo, säästän rahat ja käytän ne mieluummin bensoihin Tampereen välille kuukauden päästä ;)
     
    G20 tykkää tästä.
  2. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Samaan päätökseen tuli meijän perhe, säästettiin rahat käymättömyydellä ja sen sijaan varattiin hotelli Seinäjoelta parin viikon päähän kun siellä on erittäin laadukas näyttely
     
  3. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Viekää niitä autoja näytille sinne, sittehän niitä on. Ei noi tuning autoja kattomaan menevät nillitä lippujen hinnoista ja paskasta näyttelystä. Hyvä näyttely oli ja käyn myös ensivuonna katsomassa.
     
    jknR, pinola, jusku1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mun piti mennä mut iski kuume.

    Mielestäni pitäis vaihtaa jo nimi tuolle näyttelylle... Esim joku rakennetut autot tai jotain?..... Enkä ny kettuiluna sano. Vaan aikas vähä alkaa olemaan noita jenkkejä muutaku kisa vehkeitä. Sit on muitstaki rakennettu kisa vehkeitä. Tekis erikseen Amerikan car show ja erikseen tämmöisen seka auto show'n
     
    SamiL tykkää tästä.
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Sittenhän se on linjassa tuon V8-marketin kanssa.
    Alan pikkuhiljaa ymmärtää ettei ajan henkeä voi muuttaa ja demokratia jyrää...
    :(
    - Jani -
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kokonaisuutena keskihyvä näyttely, parasta oli lajityyppien runsas kirjo. Puritaanit rutisee kun eivät pidä minään mitään joka on alle 40v wanhaa rautaa... itseä ei kovin paljoa kiinnostanut suuri euroautoarsenaali mutta ilahduttava yllätys oli kohtuulliset desibelit. Kasista tuttu eldo ja käkkyläkerhon ja f-bodykerhon osastot jäi sattuneista syistä parhaiten mieleen. Hätkähdyttäviä laitteita oli vähemmän, mutta maukkaasti tehtyjä enemmistö. Pidän sitä hyvänä kehityksenä
     
  7. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mopo-osasto vaikutti kuvien perusteella oikein mielenkiintoiselta! Onhan noissa toki jo vähän liikaa keulimista (!?) ja hifistelyä varsinkin maalauksissa, mutta oli myös ideaa.

    Ihanko tosissaan joku toivo tehdasasuisia matching numbers muskeliautoja? Eikö ne ole jo aika hyvin nähty, joka näyttelyssä ja lehdessä.
     
    impala67 tykkää tästä.
  8. 1320

    1320 Gearhead

    Mä olen varmaan jotenkin outo, mutta mun mielestä näyttely oli hyvä kuten niin monena aikaisempanakin vuonna. Kahtena päivänä olin paikalla ja huomenna täytyy suunnata taas nokka kohti Messukeskusta ja aikahan kuluu tuolla varsin nopeasti. Rodeja ja Customeita olis saanut olla mun makuun ehkä hieman enemmän, mutta muuten tykkäsin kovasti.

    Kuten ennenkin, niin ainoa jossa ei oikein viihtynyt oli se tuninkihalli vaikka siellä pari ihan kohtuuhienoa Harleyta olikin.

    Ja jos kilpureita oli jonkun mielestä liikaa, niin olenkohan mä kävellyt sitten silmät kiinni tuolla, ei niitä nimittäin montaa ollut (Siis ACS puolella, siellä jytäosastolla niitä jotain spinninkihärveleitä varmaan oli enemmän).

    Ja ensi vuonna olen taas satavarmasti paikalla.:cool:
     
    Fileeraus ja pinola tykkäävät tästä.
  9. KajS

    KajS Gearhead

    Tuota Macho Grandea mekin, poika ja mä kierrettiin ja ihmeteltiin, olihan se tuttu internetin ihmemaasta. Loistava vuoden ympäristöteko hakea tuo kotiin. Kasipulttinen alusta ja takaveto! Järkipeli!!!

    Ja vielä hinnoista. Jos näyttelyn elämä vaatii 28 €/persoona ja 12 €/kulkupeli, niin se on ookoo. Voithan sä mennä repimään seteleitä prisman parkkipaikalle, muttei siellä ole sitä Cheetahia tai putkirunko ratabemaria...eikä sitä pystybassobändii soittamassa Call Me The Breeze.

    Edelleen: hyvä näyttely. Kierrettiin sitä selvin päin neljä tuntia ja sitten roadkill-hengessä Slanttivanilla westernswing soiden takas ykköstien väärään päähän.
     
  10. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eilen käytiin ja tuossa muutama kuvatus: http://makejalava.kuvat.fi/kuvat/ACS+2016/

    Jotenkin vaisu mielikuva jäi, mutta saattaa tietysti olla täysin oma vika.
    Faktahan ymmärrettävästi on, ettei kolmeen näyttelyyn (ACS, HRRS, Lahti) vaan yksinkertaisesti riitä jokaiseen ennen näkemätöntä kalustoa, vaan siellä pakostikin on muista näyttelyistä sekä tapahtumista tuttuja laitteita.
    Sama koskee pyöräpuolta.
    Orgismuskeleihin pätee sama kuin rodeihin ja kustomeihin = paljon on ollut näytillä, mutta ainahan niitä on kiva katsella.
    Se, mihin olisi selkeästi voinut mielestäni panostaa enemmän, oli osastojen somistus.
    Hyvässä seurassa päivä kului kuitenkin oikein mukavasti, joten ei valittamista. 7 euron lonkerokin muovituopista maistui ihan hyvin :D
    Luultavasti ensi vuonnakin suunnistetaan paikalla käymään.
     
    jusku1 ja Ponu65 tykkäävät tästä.
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Kymmenisen vuotta taitaa olla kun edellisen kerran kävin ennen tätä kertaa. Silti tuntui,että kaikki on jo nähty. No sain ostettua straippimaalia ja siveltimiä, mikä oikeastaan oli perimmäinen syy kampeutua paikalle.

    Yritin maksaa parkkia automaattiin heti sisään mennessä kuten kehotettiin toimimaan. Automaatti näytti että "ei maksua" ja lipukkeessa luki 0.00€. Muut siinä kyllä näyttivät joutuvan kaivamaan kuvetta. Lippukassan kohdalla ajattelin ääneen että parkki on ilmeisesti ilmainen. Ei kuulemma ole ja voi maksaa tähän, maksettuani täti näytti vielä että tuohon kohtaan lippua tulostui viivakoodi mikä avaa puomin ulos pyrkiessä. V...t avannut.

    Ehkä kymmen vuoden kuluttua taas jo seuraavan kerran.
     
  12. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

  13. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Juu, oli aika HEMI-voittoinen kattaus... tykkään!
     
  14. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Kiitos taas viidestä hienosta kuvasta :)
     
  15. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    Suomen kokoisessa maassa ei näitä tapahtumia liikaa aiheesta kiinnostuneille ole joten paikalla on tullut aktiivisesti käytyä vaikka ei mitään huikeita ahaa elämyksiä ole muutamaan vuoteen enää syntynyt
     
  16. Ovaali

    Ovaali 3rd gear

    Tänää tuli käytyä näyttelyssä ja kyllä jotenkin laimeahko tunne jäi tapahtumasta. Ehkä odotukset vain ovat kovemmat aina edellisen vuoden tapahtuman jäljiltä -- pitäs olla jotain mahtavampaa.... normaalisti valokuvia tulee otettua satakunta nyt kertyi vain 30 kpl ehkä sekin kertoo jotain.
    Vähän sääliksi kävi niitä kaunokaisia siellä kilpailussa kun haastattelija/juontaja pyysi katsomoa antamaan aplodit -- katsomossa ei ollut ketään -- aiemmin oli tuning halli siinä naapurissa ainakin väkeä vaelteli enemmän silläkin puolella.
    Kyllähän se kieltämättä hieman sapettaa kun maksaa perheen liput+ parkki + narikat => 93,50 Eur (+ parin tunnin ajomatkat menentullen) ja poistuu kolmen tunnin päästä näyttelystä "tyhjin käsin"......
     
  17. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Oleppas taas hyvä !
    :D
     
    jusku1 tykkää tästä.
  18. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  19. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Kyllähän tuosta hiukan vaisu fiilis jäi, etenkin jos vertaa viime vuoden sangen hyvään näyttelyyn. FHRA on ottanut selvästi suurta yleisöä kosiskelevan linjan, eihän tuo sillä tavalla ole harrastajan näyttely kuten Tampere tai Lahti on. Ihan liikaa samoja autoja joita on ollut ennenkin, samaten kerhojen harteille on liikaakin laitettu vastuuta joten näyttelyssä on turhan paljon sellaistakin kalustoa jonka paikka ehkei olisi isossa näyttelyssä. Mitään varsinaisia floppeja ei toki ollut kuten takavuosina.

    Tuuninki ja muut eurohärvelit ovat jo tunkeutuneet päähalliinkin amerikan autoilta tilaa viemään. Ferrarit ja "mamuhuijariprinssinfoliomersu" sun muut olisi joutaneet sinne jumputijumputien seuraan. Tasoon nähden lipun hinta ja parkki alkaa olemaan ihan liikaa 28+12€ ennen kuin pääsee edes halliin sisälle, joten sille odottaisi saavansa enemmänkin vastinetta.

    Mitä aiemmin ketjussa kirjoitettiin "maakuntien rodeista tai customeista" ynnä muista niin mikäli höpinät pitävät kutinsa ettei FHRA maksa näyttelyyn autoaan tuovalle majoitusta, sapuskaa eikä kilometrikorvausta niin aika harva viitsii lähteä kauempaa omalla kustannuksellaan pääsiäistä Helsinkiin viettämään näyttelyn merkeissä. Nykyään kun ei ole mitään järkevää palkintoluokkaakaan vaan Top 10 arvonta niin eipä siinä voi edes verrata oman työnsä tuloksia muihin. Jos Tampereelta esimerkiksi saa pystin mukaansa niin tietää että taso on kova joka luokassa niin sitä voi jo arvostaakin. Nyt kun People Choice äänestyskin on muutettu sähköiseen muotoon niin on melkoista hakuammuntaa että ketä senkin pystin saa.

    No jotain positiivistakin pitää sanoa, Hudson taisi kolahtaa eniten, ´55 Stude oli myös harvinaista herkkua. Muutenkin ´50-lukulaisia oli poikkeuksellisen hyvin, Saksalaisten kalusto oli mielenkiintoista, erityisesti Cheetah. Kilpureista Uho-Juhon Mustang ja ex-Panuma Swinger, Hemi SS-Dart. Customeissa oli parikin hyvää esimerkkiä että neliovisestakin saa hienon, Suomi-rodeista ´37 Dodge erottui hyvin. Tunaroitujen puoleltakin muutama pisti silmään positiivisesti, etenkin se keskeneräinen putkirunkoratabemari oli todella hienoa työnjälkeä. Muskeli tarjonta jätti aika kylmäksi eli enemmän saisi olla.
     
  20. jaketin

    jaketin Gearhead

    Kuinka moni huomasi,että se "sama" halli on kaksi eri hallia, väliseinä on vaan nostettu ylös ? parantaisiko se asiaa, jos seinät laskettaisi alas ja kujettaisiin pikkuovista halliin ?
    Tämä pääsiäinen on se huonoin mahdollinen ajankohta rakentelun kannalta. Moni auto vielä tässä vaiheessa kesken. Esimerkiksi Tampereen näyttelyssä mahdollisesti nähdään jonkin verran uutta, juuri valmistunutta kalustoa. Kuukausi lisä aikaa auttaa tässäkin asiassa.
    Toinen asia mikä hankaloittaa autojen saapumisia muualta suomesta, on sääolo suhteet. Kaikilla ei ole mahdollisuutta traileri yms vastaavaan kyytiin.
    Aika moni auto on vielä harrastajan itsensä värkkäämä, usein omalla palkkatyöllä ansaitulla rahalla tehtyjä. Joillakin työmäärä on ollut valtava, paljon aikaa vienyt ajanjakso. Itse kun on noita autoja värkännyt, niin sitä kummasti arvostaa toisten kätten töitä..
     
    pinola ja jorkki107 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!