G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. pataatti

    pataatti Gearhead

    Jouduin avartamaan etujousien aukkoja runkopalkista että mahtuu halpiais pussit laajenemaan ottamatta mihkään kiinni. Parempi laatuisilla pusseilla ei olisi tarvinnut. Iskarit siirto meneillään ja meinas tulla ongelma että ottaa iskari vanteeseen kiinni. Osia hetken pyöriteltyäni sain tyydyttävän tuloksen ja nyt mahtuu olemaan kun rajoittaa ihan vähän renkaiden kääntymistä. Topparia siirtää vajaan sentin.
     
  2. pataatti

    pataatti Gearhead

    Alkais olee kokolailla valmista. Sain autonkin ajettua nosturilta ulos.Tuli oikeen kivan näkönen. Kuvia ei just ole kun unohtu kuvauslaite kotiin. Vielä iskerin kiinnikkeitä hitsatessa ajattelemattomuuttani sain runkopalkin sisällä menevän painelinjan sulatettua poikki. Onneksi olin jättänyt linjaan riittävästi ylimääräistä ja ei tullut suurta vahinkoa. Jos joku tarvii noita rautajousia,niin ne saa pois kanto hintaan. Pinnavanteetkin tuli maalaamosta. En ollut täysin tyytyväinen väriin. Katsoo ny miltä ne näyttää alla kun saa ensviikolla kumit niille päälle.
     
  3. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mitä kokoa ne pinnavanteet ovat? 13"?

    ja olivatko ne rautajouset vakiomallisia vai jotakin jälkiasennus versioita?
     
  4. pataatti

    pataatti Gearhead

    http://aijaa.com/jWYYjz

    Vanteet on ilmeisesti Luxorin valmistamat 7"x14" ja arviolta mitattuna ET on-66. Mukavasti vanteissa kolme pulttijakoa. 5x4.5" 5x4.75" ja 5x5"

    Vanteet mulle tullessaan oli tosi karussa kunnossa. Ja tietysti kaikki keskikupit kadonneet. Leikattiin laserilla uudet keskikupit ja prässillä painoin keskeltä vähän kohoumaa että ei ollu ihan suorat platat. Vähän muotoa.

    Kuvassa väri ei pääse oikeuksiinsa. Näyttää paremmalta livenä vaikka ei ollu just sitä mitä hain. Voi olla että maalautan uudestaan ne kromin väriseksi . Päälle tulee Vitourin 185/65/14 valkosivurenkaat

    Rautajouset on aivan täysin orginaalit katkomattomat ja ajettu noin 55 tuhatta mailia.
     
  5. pataatti

    pataatti Gearhead

    Nyt sain vihdoin Osmosiilin ulos hallista ja ajoin ekat metrit. Ajusta huomattavasti mukavamman oloinen kun rauta jousilla.

    http://aijaa.com/0sLPhA

    Siinä Bling Bling renkain.

    Toi pinnavanne kokeilu ei nyt mennyt ihan odotusten mukaan. Väri on ihan väärä ja ei oikeen osu muutenkaan mun silmään. Ja Vanteet on niin levittävät että ei voi laskea niin alas kun isoilla renkailla kun ottaa kaareen kiinni. Voipi olla että pinnarenkaat lähtee kiertoon.

    http://aijaa.com/TLxucw
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    on noi aluvanteetkin mun asteikolla kokonsa puolesta blingblingiä, mutta hienot retromalliset ja hieman yllättäen näyttää ihan ok "uuteenkin" autoon.

    pinnavanteet ei oikeen sovi munkaan silmääni, vanteet ja auto ovat erikseen hienot,
    mutta yhdistelmä ei jotenkin toimi,
    mutta ei sun kannata mun mielipiteestäni piitata,
    ittellehän näitä rakennellaan.

    kertoile ihmeessä lisää jousituksesta kun saat lisää ajokilometrejä, itteekin pikkasen kiehtonut ajatus.

    PS: ite en yleensä myy ns. orkkisosia jos rakentelen, jos koslan joskus myyn niin kamutan ne mukaan, uus omistaja saa entisöidä koslan jos tykkää, tai hävittää sit ite ne osat,
    no jollain jousilla nyt ei olekaan niin väliä kun ne on tavallaan kulutusosaa.
     
    Muokattu: 31.3.2016
  7. pataatti

    pataatti Gearhead

    Mulla on 14" Outlaw kopiot tuolla,mutta saisvat olla edes 15" että ruuvais alle.

    Ehkä pinnavanteissa toinen väri helpottais. Nyt ei vaan osu. Itseppä värin valitsin. Auto ja renkaat vaan ei tällä kertaa osu yhteen. Voi olla että koitan vanteisiin toista väriä ja mahdollisesti spinnereitä keskilätkiin. Toisaalta noilla toisilla renkailla saa auton laskettua matalemmaksi,ett ajatus laittaa pieniä renkaita alle ja ei saa matalemmalle luo risti riidan.
    Ajatuksena on jo käynyt hommata vaikka 17" renkaat. Katotaan mitä aika tuo tullessaan.

    Sen verran pystyn jo sanomaan tuosta pussituksesta,että kannattaa satsata vähän parempi laatuisiin pusseihin. Turpoavat vähemmän ja näin vähentävät esim työtä asentaessa. Edestä jouduin kalvamaan runkoa että mahtuu pussit turpoamaan.

    Suurimmalti minäkin vaihdetut osat säästän,mutta jousia nyt tuskin kukaan enää tuohon vaihtaa rautaisiin,kun muutostyöt on tehty. Ja eikä tää enää ole helpoin entisöidäkkään kun niin paljon on jo auton elämisen aikana muutettu.
     
  8. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hyvältä näyttää molemmilla vanteilla.. mutta joo ehkä värisävy on väärä. eivät ole kullan värisiä vaikka sitä kai hait? auttaisikohan että maalaisi osan vanteista eriväriseksi?

    joskus itsekin yritin saada eräitä osia maalatuksi kultaisiksi, mutta huomasin että on muuten aika vaikea löytää "oikean" sävyistä kultaväriä.. tai siis sellaista kuin sen minusta pitäisi olla. osa oli tuollaisen värisiä kun vanteesi, osa oli hieman liian punaisia eli kuparimaisia.

    lopulta väsyin ja maalasin ne kiiltävän kuparin väriseksi. eivätkä koskaan edes kerinneet autoon kun joku ne nähtyään maksoi ihan liian paljon niistä joten oli pakko myydä. hmm.. ne kyl oli ihan kivoja.. mä tykkään kuparin sävystä. täytyykin miettiä josko olisi jotain jota maalata sellaiseksi taas. hahah.

    --------
    tällä hetkellä on mietinnässä miten nuo takavalot saisi vaikka hieman tummennettua. voisi näyttää kivalta hieman tummempana. mullahan on nyt varaosa pari olemassa, niin olisi mahdollista hieman tuunata toisia. esim niitä huonommassa kunnossa olevia (kummat ne nyt sitten ovatkaan.)

    mutta oikeastaan haluaisin että olisi mahdollista kuitenkin poistaa se tummennus tarvittaessa.. joten lakka ja musta väri seos pitänee unohtaa. ja vht nightshade:kin on tainnut muuttua suomessa ja euroopassa laittomaksi.

    mitäs muita tummennus vaihtoehtoja on?

    plastidippi mustaus, ei oo ihan halpaa sekään. koska pitää sekä dippi ja joku kiiltodippi purkki ostaa.ja en oikein ole tykännyt niillä tehdyistä tummennuksista jokka oon nähnyt. ovat olleet liian mustaksi tehtyjä. ehkä tyylin vaatimuksena (tuning autoja olleet). niin tummista linsseistä ei nuo vakio polttimot kai edes hehku läpi tarpeeksi.

    tummennuskalvo siis kai ainoa vaihtoehto.. vai?

    toisaalta, minä ja tummennuskalvot emme ole koskaan tulleet toimeen keskenämme. ehkä niiden laatu on tässä 15v jälkeen parantunut mutta aikoinaan useamman kokeilun tein ja kaikki onnistui yhtä hyvin.. eli revittiin pois ikkunoista ja valoista joko heti tai seuraavana päivänä viimeistään.

    ...kylläkin tilanne on luultavasti että niitä lamppujen linssejä pitäisi kai kuitenkin hieman korjata.. esim saada niitä hiushalkeamia jne täytettyä/piilotettua, joten voi olla pakkokin maalata jollain kirkaslakan ja punaisen seoksella tai candypunaisella tms että saa punaisemmaksi linssejä.. ja jos siihen joutuu, niin samallahan siihen voisi sotkea mustaakin tai jotain muuta tummentamaan sävyä hieman.

    ----
    mitähän kaikkea osaa vielä pitäisi ostaa jos tuota demon kaasutinta yrittää asentaa tässä keväällä. bensa suodatin nyt ainakin.. entäs joku kaasuvaijerin kiinnike? täytyisikö vielä ottaa uusi yleismallinen kaasuvaijerikin? ja jostain täytyisi löytää sellanen dropped base ilmanpuhdistinkotelon pohja. tuo edelbrock elite ei taida sopia siihen päälle suoraan.

    ajatuksena/toiveissa olisi että auto ajetaan paikalle yhdellä kaasarilla ja pois toisen kanssa. eli kaikki tarvittavat osat olisivat jo mukana mennessä.
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Eipä oo aikoihin tullu tännekkään näpyteltyä mittään.. Menneen talven ohjelmassa oli uusi 350 Goodwrench wanhan 305:sen tilalle ja laatikolle huoltoa ja Hai:n alumiiniöljypohja. Näin:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Toistaiseksi kaikki toimii hienosti ja suunnitelmissa kauden avaus ensi lauantaina Lahti Cruisingin merkeissä.
     
  10. G20

    G20 Gearhead

    Ainiin, wanha 305cid oli .030" ylikoossa niinkuin pitikin eli 310cid ja miedolla Crane Cams #113901 nenällä. Sylinterit on oikeinkin siistit ja alakerta pitäsi olla laakeroitu remontin yhteydessä, ainakin kaikki pitänyt kutinsa mitä kerrottu ja uudet pakkasroput on ympäri konetta. Tästä saattaisin jopa luopua jos joku kiinnostuu. Siis ehjä asiallinen alakerta ja 14014416 kannet irtonaisina, nää kai ei pitäs olla ihan paskat kannet vaikka 305:sesta ovatkin.
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jaa että ihan uusi isompi kone laitettu. kulkupuoli siis paranee automaattisesti. :)

    missä hinnoissa ne nykyään pyörii nuo goodwrenchit?

    -------
    ja sivuhuomiona.. käyttiksen vanteita kun kokeilin ekaa kertaa elämässäni maalailla kumimaalilla.. maston rubber comp:illa.. luulin spray pullon korkin olevan jotenkin esimerkkinä värisävystä.. mutta eipä ole. ei ainakaan metallin harmaa sävyssä.

    purkinkorkki oli kivasti hieman tummemman harmaa/hopea kuin mitä yleisesti on vannehopeana.. erinomaista. otan sellaisia.. sopii auton harmaisiin sävyihin siis hyvin. mutta ei.. ulos tuleva väri onkin enemmän siniseen vivahtava grafitin harmaa minun silmiini. eikä mitään metallin harmaata. helvetti tommosta.

    ja lisäksi.. eka spraypurkki teki ihan nättiä jälkeä.. toinen räki ja roiski (maston kilikali suuttimien ominaisuus kai tämä.. joku toimii joku ei?) neljä viis kerrosta niihin vedin. eli luulisi tarpeeksi olevan. jotenkin ihmeen tahmanen pinta siihen jäi noin niinkuin vuorokauden talon sisällä kuivumisenkin jälkeen.. pölysillä käsillä kun otti kiinni (renkaita vaihtaessa alle) niin hiton rumasti tarttui lika kiinni. vähänkin jos osui tai raapaisi ristikkoavain kumimaaliin niin heti lohkesi pintaan naarmu. ei oikeen luottamusta herättävä pinnoite siis. katotaan kestääkö yhtään käytössä. tuskin.

    en uudestaan noita kokeile. en ainakaan mastonia osta.
     
  12. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Noniin nyt tarttis saada vähän apua tohon 229 v6 kasaukseen, eli koneesta joskus aikoja sitten poistettu toiminnasta tuo pakosarjalämmityskierto??? yms muu saastehommat, nytte kun kone on käyty läpi, niin ei noista purkukuvista ihan kaikki selviä :D

    Eli nuo on molemmat tulpattu? miksi ja mihin tuosta on alkujaan mennyt alipaineletkut?
    [​IMG]
    Entä mihin ilmansuodattimen päältä lähtevä alipaineletku on mennyt? eli tuo

    [​IMG]

    Sitte minkä tämän johto hässäkkä mahtaa olla? ei näyttänyt olevan missään kiinni?

    [​IMG]

    Sitte vielä viimeinen, otin jakajan kannen irti ja tuommoinen osa tippui jostain tohon koneen päälle jakajasta? osaatteko sanoa mistä kohtaa?
    [​IMG]

    Toivottavasti saa kuvista edes jotain selvää:D:D
     
  13. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko se jakajan kannen hiili? Ainakin tuon ylemmän kuvan mukaan kannesta se puuttuu tuosta keskeltä.
     
  14. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Juu se itellä kävi mielessä, kun näyttää olevan ainut paikka mihin sopii, mutta pitääkö tossa olla joku jousi?
     
  15. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo, jousi pitäis olla tietääkseni.
     
  16. menu*

    menu* Gearhead

  17. Plymouth\/

    Plymouth\/ 1st gear

    Ja epäilen että ei käy mikä tahansa jousi?

    Nonii, mutta mitä tuo mötikkä ohjaa mikä on jakajan ja kaasarin välissä? Meno tulpattu niinkuin tuo kaasarin lähtökin. Eli vaikuttaako nuo käyntiin tai seoksiin?
     
  18. pataatti

    pataatti Gearhead

    Tänään ajettu ensimmäiset kilometrit liikenteessä taka-akselin puslien vaihdon ja pussituksen jäljiltä. On kun toinen auto. Todella jämäkkä eikä ollenkaan enää laivamainen kyyti.
    Lauantaina lahden cruisingissa olis tarkoitus käydä.
     
  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  20. menu*

    menu* Gearhead

    Hommaa uusi jakajankansi, nuo kaikki muut on "lisävarusteita". Imuilman esilämmitys on tietysti plussaa jos ajat talvella.
    Mötikkä on EGR-venttiili, jos et halua "museomielessä" pitää sitä paikallaan, tee peitelevy tilalle. Systeemin entisöimisessä en näe järkeä. Katot vaan ettei jää alipainevuotoja mihinkään.
     

Kerro tästä muillekin!