Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Saattaa olla et just ehkä se viikko on ollut ilman ongelmia. Tosin moottorin kanssa ei ole ollut murheita jos ei pikkusta nestevuotoa lasketa. Voimansiirto on kylla aiheuttanut ennenaikaista vanhenemista.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kaverilla jäi aikoinaan kissan viimeiseksi lämmittelyksi kylmänä talviaamuna mennä makoilemaan Hiacen flektin luokse tuulitunneliin.:(
    Vähän oli huonosti startannut, mutta ei itse muuta huomannut.
    Lumi oli ollut aika punaista lähdön jälkeen.
     
  3. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Onneks en oo ainut huonotuurinen 6.5td:n omistaja :D
    4 vuotta ja
    -PDM,dampperipyörä,ohjaustehostimenpumppu,hydrobuusteri,sylinterikannet,moniurahihnoja 3kpl,alipainepumppu hajos,laturinhiilet,hehkut,hehkunrele,virtalukonpohja,lämppärin etuvastus2kpl,lämppärinmoottori,etukardaanin ristikot,alapallot, ylä pallot ja toinen 2kertaa,raidetangonpäitä, kallistuksenvakaan koiranluut 4kpl,ylätukivarren puslat molemmin puolin, etujarrusatula tiivisteet toinenpuoli, etujarrupalat, takajarrukengät, tuulilasi, ovenkahvat sisäpuolen kumpikin,kampuran stefa 2 kpl, jakopäänketju, 2016: venttiilinnostajat 17kpl, kannet käytetty irti, vähän käytetyt marine suuttimet, 1viikon toiminu putkeen ettei paukuttanu kertaakaan.
    Jotain jäi varmaan puuttumaan listalta :D

    Alkaa riittämään pikkuhiljaa gmc:n remontointi. Tosin konehuone on tullut tutuksi :D Osaan koht silmät kiinni purkaa venttiilikoneistot esiin :D

    Lisätään listaan etuiskarit,2kpl öpantureita, lämpötilaanturi mittarille
     
    Muokattu: 7.4.2016
    jake81 tykkää tästä.
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Meillä on ollut vaan laatikko, jakolaatikko, laatikko, laatikko ja laatikko.
     
    smgt tykkää tästä.
  5. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Teikäläisen kissa on näköjään päässyt hiirien makuun;)
     
  6. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Ai nii. Laatikon solenoidit vaihdettu.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Monta noista osista on ihan luonnollisestikkin jo vaihtokunnossa?Mä kun katson tota listaa niin aika monet.Täytyy spittareilla kulkea jos valittaa että jarrupaloja kuluu.
     
  8. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Huonoa tuuria että kaikki nuo 4 vuoden sisään kaikki. Ensimmäisen kahden vuoden sisään aika paljon osia joutunu vaihtaa. Ja kaikki ei niin kuluvia osia pitäis olla.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Paljos autossa kilsoja?Nää nyt on varmaan hiukka kovemassa ajossa kuin jotkut hundai diu diut..Ja aika paljon tolla listalla tosiaan on kuluvia ja yleisesti vaihdettavia osia,tosin onhan siellä ikävempiäkin kulueriä.
     
  10. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    451000km Kuluvia osia suurin osa mutta ihmetyttää osien kestävyys. Koiranluut alta kaksvuotta. Toinen meni poikki. Toinen yläpallo kestäny vuottakaan. vaikka rasvattava. Lämppärin etuvastus jokunen kuukaus.
    2012 huhtikussa ostin auton. Heti ekana pdm. heinäkuussa kannentiivisteet antautui. Pikkuhiljaa sit muut osat joutunu vaihtamaan, Mut mikä lie sit normi vaihtoväli esim raidetangon päillä tai jarruhilppeillä.

    Ymmärrän että kuluvia osia suurin osa mutta kaikki 4 vuoden sisään :D Ja ostaessa ei ollu kummoista huoltohistoriaa tiedossa.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä noita koiranluita menee joka merkissä.?missä näissä on?menee helvetisti noissa eurokinnereissä.Pallonivelet on kulutustavaraa ym .Ja jos ei huoltohistoriaa niin kaikki on voineet olla alkuperäisiäkin.No navat on näitten yksi ongelmkohta,ite oon ostanut yleensä halvinta,en tiedä sitten kulutuskestävyydestä kalleimpiin.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kirjoitusvirheet jallun piikkiin:D
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo kylläpä tää 6,5td seikkailu saapi tämän jälkeen riittää mulle,palaan maasturiosastollakin takasin bensavehkeisiin. Uudempikoppanen 5,3 vortec tahoe/subbari. On tehoa kokoa näköä ja saa vaimokin ajella b-kortilla, ja on vähä saatanan paljon parempi tekniikka kun näissä diisselituhnuissa,kulutuskin litroina sama. Tossa vanhemmassa kopassa isoine dieseleineen on tietysti oma miehekkyytensä mutta sääli että on noin..... no,paska.
     
  14. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Miulla on noita napoja ollu halvempia ja kalliimpia. Ei oo tuntunu olevan kauheesti eroja.
    Lähinnä tuurissaan kuin äkkiä menee. :)

    Suurin osa tarvikenivelistä on ihan kuraa. Mie en oo neljän vuoden ja 150 tuhannen kilsan aikana vaihtanu ku raidetangonpään.
    Niveliä rasvaan aina öljynvaihdon yhteydessä eli 5000 mailin välein.
     
  15. lt50

    lt50 2nd gear

    Itsellä Subu lähti maailmalle seitsemän vuoden jälkeen. Suurempia ongelmia sillä ei ollut, varsinkaan kun ottaa huomioon, että pulkalla oli ikää toistakymmentä vuotta jo ostettaessa.
    Laatikko jouduttiin remppaamaan kerran, startti meni kerran vuodessa, laturit parin vuoden välein. PDM vaihdettiin heti ostettaessa, AC kompura ja hilppeet kertaalleen, vain yksi pallonivel (tykkäsin rasvata) koko aikana. Muuten tuohon meni öljyä, suodattimia, rasvaa, jarrupaloja ja totta kai iloisia iltoja pohjolan hallissa. Kohtuu mukava käyttis, turhan iso vain, kun muksut lähti maailmalla, nykyinen pikku Alfa pitää huolen ettei Subua tule ikävä.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mäkin olin ennen jenkkiharrastusta alfa-mies,eipä se ihan huoleton ole sekään...oli 156 2,5 v6:nen. No eipä tuota kannata näihin verrata muutenkaan,mulla ei taas ole sitä alfaa ikävä ollenkaan.
     
  17. jake81

    jake81 Gearhead

    Mulla on useampia jenkki gm:iä ollut ja yhdessäkään ei ole ollut laatikon kanssa mitään murhetta ennenkun tuli toi perkeleen sähköhäristin.
     
  18. JP-350

    JP-350 Gearhead

    On näitten uudempien gm:ien ja vanhempien välillä kyllä joku ero...eilen kun käytin ponua katsastuksessa niin oli isäukon kanssa puhetta että eihän siinä nyt mitään vikaa voi olla kun se on vasta kohta 30 vuotta vanha. Ei yhtään kulumisen takia uusittua alustan osaa,ei uusittu jarrulevyjä,en edes paloja ole vaihtanu 8 vuoteen enkä tiedä kuinka kauan ne on ollu jo siellä ennen mua. Toki auto on rakentelun kohde ja sillätavalla ei edes viitti verrata perusautoihin,mutta jos miettii noita perusosia niin on ne kyllä siinä ikuisia.
     
  19. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Moro,

    Katsellut avolavaa käyttöpeliksi ja mielellään kuorkiksi rekisteröitynä, jos otetaan yhteenvetoa 6.5 td:stä niin onko pääsääntöisesti ongelmat polttoainepuolella ja muuten kohtuu luja moottori? Vai tekeekö palveluksen itselleen jos katselee suosiolla duramaxia? Nuo uudemmat on vain niin erikoisesti hinnoiteltu, toinen pyytää 01" 12ke ja toinen 22ke. Budjetti olisi siinä 12-14ke
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jos on rahoja,niin duramax.
     

Kerro tästä muillekin!