2gen Camaro virtalukko ei käänny lock asentoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja pecu_83, 11.4.2016.

  1. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Haulla en varsinaisesti löytänyt apua ongelmaani. Vaihdoin 1975 vm Camaroon virtalukon projektivaiheessa (sähköt oli tässä vaiheessa kokonaan vetämättä). Uusi lukko toimi hyvin kun testailin sitä, kaikki asennot löytyi ja myös lukkoasento, jolloin avaimen sai pois. Sen jälkeen avain onkin ollut paikoillaan, kunnes sain auton käyntikuntoon. Nyt virtalukkoa ei saakaan käännettyä lock asentoon, eikä avainkaan irtoa virtalukosta.

    Onko tämän ikäisissä autoissa virtalukossa, jokin sähköinen jekku että avaimen saa pois vain n- tai p- vaihteella? Itselleni kun tuli manuaali ja sähkösarja on Jegsin puolivalmisteesta itse kytketty, niin eipä tullut mieleenikään kytkeä sitä neutral switchiä, eikös sen pitäisi vaikuttaa vaan ettei starttaa vaihde päällä?

    Vai onko tuolta sitten vain jotain mekaanisesti rikki?
     
  2. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Laatikolta pitäisi tulla varsi, joka pyörittää sitä ratin ympärillä olevaa suojusta. Siitä on yhteys virtalukkoon ja vaijerilla mittariston näyttöön. Ilmeisesti jossain tuossa tankon nivelissä välystä, niin ei kohdista oikein.
    Vaihde parkille ja kokeile käsin pyöräyttää sitä ratin suojusta vastapäivään.

    Edit: tuo siis automaatille ja sulla olikin manuaali, eli puuttuuko nuo tangot sieltä. no silti kokeile pyöräyttää tuota suojusta, jos se avain irtoaisi...
     
  3. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Kiitos! Tuostahan se oli kiinni. Auto tuli mulle rullaavana ja itse muutin sen manuaalille niin en tajunnut tuota.
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Sama ongelma, monaco 904 loota.
    Toiminut normaalisti, tänä aamuna olin vaihtaa autojen paikkaa, et lähen ooppelilla ja illalla keskityn tän kaasarin kimppuun. Normaalisti kaikki okoo, sain peruutettua Dotsin pihan perälle, ei avaimesta sammukkaan, eli ei mee 0 asentoon.
    Aikasemmin kyllä onnistunut vaihde päällä sammuttaa avaimesta, eli oisko virtalukko? Saako sitä mitenkään pois kun avain on siinä, tai muita mukavia neuvvoja!?
     
  5. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    mulla oli 904 & rattikarahkal joskus jotain ton suuntasta ongelmaa
    avitti ku sääteli sieltä auton pohjan alta sitä lootan vaihteen valinta vivustoo
     
  6. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ja joo miulla myös ratista vaihteet!
    Nii tarkennuksena, ei avaimesta käänny, kuin stratti asentoon ja sieltä takas virrat päällä asentoon, eli ei siis takas päin yhtään, kun nyt en muista, oliko tossa ees välillä virrat pois, ja sit se nolla asento millä avain lähtee pois!?
    Jos vivuissa häikkää, tekeekö myös tuon ettei sammu?
     
    Muokattu: 25.3.2017
  7. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    pirskuta ku en enää muista oikein tuota omaa tapaustani
    mulla oli muistaakseen toisin päin toi ongelma
    eli ei suostunu starttaa avaimel enne ku oli säädetty tota lootan alus vipua

    edit lisäys: avain mul lähti ratista aina hyvin pois, ku virtalukko tuli avaimen mukana:D
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!