Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    8 jalan lava eli 2.5 metriä on sisämitta. Tuo on t-f 727 laatikolla eli ilman ylivaihdetta, toki perävälitys on myös vastaavasti harvempi kuin ylivaihteellisissa. Meteli kopissa alkaa olla infernaalinen jo siinä kehdeksankympin nopeudessa. Ehkä kuitenkin lähestyn ongelmaa moottorinvaihdon sijasta ylivaihteen hankkimisella. Kolmella tonnilla saisi Gear Vendorsin, vähän edullisemmin ehkä ylivaihteellisen A-518 laatikon, jos jostain sattuisi löytymään. Käry tyhjäkäynnillä todennäköisesti vähenisi hommaamalla uudet useammalla pienemmällä reiällä varustetut suuttimet 450 000km ajettujen alkuperäisten kusipoikien tilalle.
     
    Muokattu: 11.4.2016
  2. Ranee

    Ranee Gearhead

    Jaahas, eli silmät katsoi kuvaa vinoon, hetken jo luulin että se olisi ollut 6 jalkainen.
    Ylivaihde tai parempi muunnin ja lattiaan äänieristettä.
    Minulla on TCS joku towing hd muunnin ja runsaasti bitumia tai vastaavaa lattiassa, maantienopeuksissa ei tarvitse radiota huudattaa ja keskustelukin onnistuu, mutikoitten jollotus kuuluu koppiin moottoria voimakkaammin.

    Toki jokainen saa harrastaa niinkuin haluaa, ei ole tarkoitus moittia, kunhan huutelen.
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Lattia, takaseinä ja ovet on topattu bitumilla ja huovalla ilman mainittavaa vaikutusta. Katto on kylläkin pellillä kun LE-mallinen pahviverhoilu putosi näkökenttään. Turbiininvaihdolla jos saisi maantienopeudessa moottorista pari-kolmesataa kierrosta pois niin luulen että auttaisi aika paljon.
     
  4. Fikke

    Fikke 1st gear

    Ehdotuksia minne Lounais-Suomessa kannattaa kiikuttaa syöttöpumppu? Alkoi nyt keväällä oireilla. Kaasu hirttää, kierrokset karkailee tai sitten sammuu ajosta, kun kone vähän lämmennyt ja samalla pieni kilkatus alkaa kuulua konehuoneesta. Missä hinnoissa pumpun remppa liikkuu?
     
  5. Jussi_sai

    Jussi_sai 1st gear

    Terve. ilmastoinnin kompura alotti piteleen semmosta meteliä et joku on vikana. enne kun ehin alkaa sopivia osia ettii ja vaihteleen nii mietin että väliaikais ratkasuks laittas lyhyemmän hihnan mikä ei käy kompuralla nii pääsis äänestä eroon.. kukkaa tehny samoin tai osaako sanoa voiko tehä jotain damagea lisää jos kompuran jättää käyttämättä?
     
  6. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Lyhyt remmi paikalleen vaan ja kovaa ajoa. :D
     
    Jussi_sai tykkää tästä.
  7. Jussi_sai

    Jussi_sai 1st gear

    ja kesällä ikkunaa auki kuumilla säillä?
     
  8. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    itse tein saman patentin joskus 4v sitten. kompuran laakeri oli tarkoitus vaihtaa kun ehtii..vielä ei ole sitä päivää tullut.

    sehän syö tehojakin! :D
     
  9. Jussi_sai

    Jussi_sai 1st gear

    nosekin vielä:p
     
  10. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Miten niin syö, onko teitän cumminssit "liian" vakioita :D:D:p
     
  11. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Mä ajoin yhden talven ilman ilmastointia, kun epäilin ac-kytkimen laakerin pitävän ääntä. Mitään damagea ei tullut. Kun viimein sain vaihdettua sen laakerin, niin sama kitinä jatkui. Kakkoskoppaisen Ac-kytkimen laakerin numero on NSK 35BD219DUK

    Viaksi paljastui Gatesin hihnankiristin, joka oli vaihdettu kesällä. Se piti ääntä pitkän hihnan kanssa, mutta lyhyen hihnan kanssa se oli hiljaa. Laiton vanhan Daycon kiristimen paikalleen niin kitinä loppui.

    Edit. Muistin väärin. Vanha kiristin oli Dayco.
     
    Muokattu: 15.4.2016
  12. jusky

    jusky Gearhead

    Samoin vaihdoin kesällä gatesin kiristimen ja n.2tkm jälkeen alko kitisemään,eikun vanha väljä takaisin. Nyt laitoin uudesta rungon ja vanhasta hihnapyörän ja suht äänetön.
     
    Muokattu: 14.4.2016
  13. Funky Man

    Funky Man 1st gear

    Mistäs tuohon danan 70 laakereita/huoltosarjaa olette hommailleet? Rupesi perän suunnilta kuulumaan reipasta kahnausta ja näkyy pinionin stefalta vähän vuotavan. Ensin epäilin tukilaakeria, mutta taitaa tulla perästä. Vielä en ole kerennyt tunkkaamaan ylös että pääsisi kuuntelemaan lähempää. Ei ainakaan jarrulta kuulosta kun jarrutus ei vaikuta ääneen mitenkään. Hassua että nyt jo rikki... :D
     
  14. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    mistäs tuollaisen paremman hihnankiristimen saa?
     
  15. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Ootteko vaihtanu uusia pultteja kampiakselin päähän ja turbiinille kun ootte vaihtanu vetolevyn ja turbiinin?
     
  16. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Vanha kiristin olikin Dayco. Tilasin uuden samanlaisen Rockautosta. Uusi kiristin on made in usa vs Gates made in korea. Pari vuotta tuo on toiminut ongelmitta.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Laakeri- ja tiivistesarja (sis. shimmejä ja värin ym) 365.00/srj. Ei varastossa, tilauskamaa...
     
  18. juuso-t

    juuso-t 1st gear

    Apuja kaivataan. Vuoden päivät ollu Dodge Rami cumminsilla ja sähköpumppu mallia. Nyt kun kevät tuli ja lumi suli niin on alkanut pahenevissa määrin kusemaan öljyä. Vuoto on paikallistettu lohkon vasemmassa kyljessä olevaan isoon lähes lohkon mittaiseen "luukkuun" jossa on paksu kumi tiiviste joka on täynnä halkeamia ja vuotaa siitä välistä. Kysynkin onko joku joutunut kyseistä tiivistettyä vaihtamaan, mihin muuhun pitää varautua, mitä joutuu purkamaan yms. Mitä tulee ottaa huomioon johtojen irroituksella, uskaltaako ottaa akun kengät irti vai alkaako ajonesto vittuilla ja pumpun putkien irroituiksista ja pitääkö niitä täyttää ym. Kiitos vastauksista ja ymmärrystä sekavaan ja vajaavaiseen kertomukseeni. Kiitos
     
  19. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Oletan, että autosi on 2gen 24V VP44 pumpulla.
    Katso Youtubesta VP-44 Install and Removal osat 1-5
    Ensimmäisestä videosta selviää mitä työkaluja tarvitsee ja mitä osia kannattaa olla.
    Ainakin imukaulan tiivisteet kannattaa olla valmiina.
    Syöttöpumpun rattaan ulosvetäjä on helppo tehdä jos ei halua ostaa valmista.
    Kun syöttöpumppu on irrotettu pääset käsiksi luukkuun.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Kaveri vaihto just rivipumpulliseen tuon tiivisteen ja oli aika työläs homma. Kaikki polttoainesuodattimen jalat ja linjat yms koneen vasemmalla puolella olevat osat joutu purkamaan pois että pääsi luukkuun kunnolla käsiksi. Uusi tiiviste liimalla kasaan ja pitää öljyt sisällä.
     

Kerro tästä muillekin!