Pitkät USA 6V akut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja tinareki, 14.4.2016.

  1. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Onko noita "3EH"-koodin pitkiä 6V akkuja saatavilla Suomesta? Mistä ja mihin hintaan?

    [​IMG]
    Näitähän on ainakin esim 40 ja 50-lukuisissa GM autoissa. pit. 20", lev 4", kork. 9-10".

    Jenkeistä niitä löytyy sekä autotarvike, että maatalous/rautakaupoista (yleinen myös traktorien akkuna)

    http://www.tractorsupply.com/tsc/product/exide-heavy-duty-farm-battery-f3eh

    http://www.napaonline.com/napa/en/p/NBE7248

    Ongelma vain taitaa olla, että jenkeissä akut myydään valmiiksi hapotettuina ja sellaisia rahtarit eivät oikein suostu kuljettamaan merten yli, ei laivoissa eikä lentorahtina varsinkaan...

    Vai olenko väärässä - Saako jenkeistä akkuja kuivana, malliin Biltema "hapota itse"?
     
  2. ElReino

    ElReino 1st gear

    ..jos ei tarvetta aivan museokuosiin autoo fixata niin... mulla OPTIMA 6V meni buickin "akkupetiin" vailla isoja tuskia. Tarvittaessa saa tilalle edelleen pitkän wanhan akun. Optima jaksaa hyvin veivata Buickin käyntiin. Kerran pääsi sippaamaan totaalisesti kun unohtu virrat yöksi päälle. Yrittelin itse sitä saada virkoomaan kunnes luovutin. Akkuliikkeessä hemmot latailivat pari vuorokautta ja 10eguu ottivat..taas pelaa kuin Buick!
     
  3. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    Akkumestari Ylöjärvi,pitäs löytyä tuolta tilaan kaikki 6v akut itselleni.
     
  4. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Reino,
    Tarkoititko tällaista 50Ah red top käynnistys OPtimaa?
    [​IMG]
     
  5. ElReino

    ElReino 1st gear

    Nyt itse reissussa ja Buick vielä tallissa mutta joo-tuollaista kantelin akkuliikkeeseen viime loppukesänä. Noitahan on puna/kelta-kantisia..itse en eroja tiedä mutta mulla toi punainen pelittänyt hyvin. Mitään ylimääräisiä sähkövatkuttimia ei Buickissa ole. Tiedä sitten oisko keltakantinen jonkun mielestä parempi? Mutta oli väri mikä tahansa niin ilmeisesti eivät tykkää jos aivan tyhjäksi pääsevät. Kuuluuko noi sitten sarjaan/rinnan jos 2kpl ja 6V?..meinaan luulen että tommosen pitkän mustan petiin Optimat mahtuis. Kätevä&kevyt akku!
     
  6. makaro

    makaro 1st gear

Kerro tästä muillekin!