Uusi vakuutus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja caprice305, 21.4.2016.

  1. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ei tommosia keskittäjä- ym. alennuksia voi laskea bonuksiksi. Eiku hei! Voipas! Mun bonukset on alun toistasataa!
     
  2. Pate

    Pate Gearhead

    Oma Mercury, vm. -51 on vakuutettu Tapiolassa, koska sieltä saa osa-kaskon myös vanhaan autoon (palo-varkaus-ilkivalta). Soittelin Pop-vakuutuksen ja pyysin tarjousta, liikennevakuutus olisi pudonnut vuodessa n. 150e, mutta yli 40-v vanhoihin autoihin ei saa mitään vapaaehtoista vakuutusta(kasko/osa-kasko) heidän kauttaan.
     
  3. GMies

    GMies Gearhead

    Ei ole IF.n yksinoikeus ;), minulla oli joskus vakuutukset Pohjantähdessä ja keräsin muutaman vuoden aikana parin sentin paksuisen nipun virheellisiä laskuja, joista yksi oli minulle edullinen.
    Yhteistyö päättyi, kun ilmoittivat ko. vakuutusmaksujen valtakunnallisesti nousevan 15%, mutta minun laskussani korotus olikin 17%.
    Pyysin jokin aika sitten IF:lta tarjouksen, kun sitä ruotsalaisten firmaa niin ylistetään, mutta tarjous oli niin ylimalkainen ja hinta ei lainkaan "kartalla" , että käytänkin nykyisin vain kotimaisia yhtiöitä.
     
  4. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Eli et maksa vakuutuksista ollenkaan? Maksaakin vakuutusyhtiö sulle osuuden jota ei voi vakuutusmaksuista vähentää, eli sadasta prosentista yli menevät?
     
  5. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Omaan -56 malliseen Chevyyn sain POP:ilta tuon osakaskon.( noin kolme vuotta sitten, on edelleen voimassa) . Hinausta ei saanut silloin...kaan.
     
  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Joo. Jos käytetään tommosta logiikkaa, että muutkin alennukset kuin varsinaiset bonukset lasketaan bonuksiksi, ni sit mun bonukset on alun toistasataa prosenttia. Ei toki kaikista autoista, mut alennukset kattaa traktrorin ja yhden auton (jossa on reilusti vaan ei täydet bonukset pohjalla) liikennevakuutukset ja vähän vielä jää.

    Kiitos OP ja kiitos aivan järjetön velkapääoma.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näköjään en saanut enää laskurilla myöskään yli 40v autoihin kaskoa. Mulla on cadissa vaikka oli 41 ottohetkellä ja vieläkin.
     
  8. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Kiitos aloittajalle tästä vakuutus vihjeestä!
    Sain, suuren vaivan jälkeen, POPista puolikaskon 176,88e/vuosi 70% bonuksilla Tojo Versoon.
    Netissä ei ottanut vastaan tilausta ja puhelimessakin aluksi eivät millään olisi suostuneet "koska oli jo voimassa oleva kasko päällä" (puolta kalliimpi) mutta sanoin lopettavani kaikki vakuutukset (4) niin sitten onnistui.
    On nää kaikki yhtiöt aika pellejä.....
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    paljonko on ifis osakasko. Alan olee hinureiden vakkariasiakas ni ois ehkä hyvä olla hinauspalvelu vakuutusyhtiön piikkiin.
     
  10. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Siinäpä kysymys. Uskotko että antamillasi tiedoilla on mahdotonta edes arvioida vakuutuksen hintaa.

    Liity Autoliittoon plus-jäseneksi. Se on 105€/vuosi.
     
  11. jenkula

    jenkula Gearhead

    Jos on hinureiden armoilla niin autoliitolla on silleen että samaa vikaa ei saa olla kahta kertaa peräkkäin.Testattu on,ite piti maksaa toinen hinaus.
    Vissiin vakuutusyhtiöillä on samanlailla,en tiedä varmaksi.
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Miten ehdoton toi on esim. josson 2v vanha auto ja tietokone vikaa, eikä kukaan vastuullinen tee asialle mitään ja auto jatkaa satunnaisesti parin kuukauden välein sammuilemista, mutta 80% matka jatkuu ja käyntiin lähtemättömyys on ainoa syy miksi hinuuttaa vaikka 6kk välein, niin laskuttako ne sit siitä seuraavasta kerrasta

    Paalaushan tietysti on yks vaihtoehto, mutta jos siitä raadosta on vielä yhen logan;in verran velkaa niin ei se varmaan ole vaihtoehtona
     
  13. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Vilkaisin nopeasti Iffin kaskovakuutusehtoja. Ei ollut mainintaa tällaisesta, ja olis kummallista että vakuutuksessa olis ehtoja mitä ei mainittais vakuutusehdoissa.

    Noin muuten olen vähän huonoa mieltä siitä ettei havaittuja vikoja korjata.
     
  14. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ifis on pykälä korjaamolle. no se korjaamo on oma talli, ellei sit samast kaupungist löydy sellasta paikkaa josta löytyy osat ja korjaaja joka ees osaa korjata.
     
  15. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Hitto ku en muista oliko kyseessä If vai Lähi-Tapiola, mut reipas vuosi sitten katkes pakusta vaihdevaijeri ja matka jäi kesken. Otin taksin ja ehdin duuniin.

    Päivällä sit soittelin vakuutusyhtiöön hinauksesta ja taksikyydistä ja kaikesta. Korjaamolle ne olis halunnu sen hinauttaa, ja kysyivät minne sijaisauto toimitetaan. Olin et ööh.. anteeks mikä auto? Selvis et olisivat antaneet vuokrapakun käyttöön kunnes oma tulis korjaamolla kuntoon.

    Ehdotin sit et olisko ok jos hinattais paku omaan pihaan muutaman kymmenen kilometrin päähän ja unohdetaan vuokra-auto. Kävi vakuutusyhtiölle oikein hyvin.

    En tunne kaikkien vakuutusyhtiöiden käytäntöjä, mut omissa parissa sattumuksessani oon kyl saanu valita viedäänkö korjaamolle vai omalle pajalle. Jopa tossa viime kertaisessa vaikka matka oli moninkertaisesti pidempi ku lähimmälle korjaamolle. No se kyl varmasti vaikutti ku ei mulla ollu mitään tarvetta sijaisautolle.
     
  16. Turnn

    Turnn Gearhead

    Iffistä näköjään osakasko mukisematta vanhaankin (`68) autoon. Lisäksi vakuutuskirjassa oli että sisältää hinausvakuutuksen! Lähetin viestin että onko tosiaan noin. Ennen ei saanut kun, ööö alle 15v autoihin?
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Soitin IFiin mulkatakseni vakuutuksia, kun yksi lähti, toinen tuli tilalle, ja seisonnassa olevat muuttui.
    Nyt matkailuVanissa vakuutus 68,19€/vuosi. :D
    Corvettea ei kannattanut muuttaa "uudelle" systeemille(80%), kun vanha(75%) oli halvempi.
     

Kerro tästä muillekin!