Ford Taurus 3.0 2001 kokemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja onneton, 17.4.2016.

  1. onneton

    onneton Gearhead

    Moro,emäntä haluaisi ostaa kyseisen auton.Lähinnä tyyppivikoja,käyttökokemuksia kaipailen.
     
  2. onneton

    onneton Gearhead

    Uppia
     
  3. Juppee

    Juppee Gearhead

    Moro,
    About 17 vuotta tuli ajeltua Tauruksella (´89), ja Rouva ajeli about 10 vuotta omallaan (`97).
    Molempiin tein laatikon uusiksi, eli vaihdelaatikko on se akilleen kantapää näissä vehkeissä. Laatikon saa kyllä kuntoon ja kestämään mutta vaatii vähän muutoksia. Gil Younger ja TransGo (http://www.transgo.com/GilYounger.html) on hyvä paikka hankkia romut ja ohjeet laatikon modaukselle. 2001 mallissa on varmaankin AX4N laatikko sähköisellä ylivaihteella.
    Toiseksi tyyppiviaksi sanotaan kansipaffeja ja mutta mulla ei ollut mitään ongelmaa kummassakaan Tauruksessa. `89 oli "perinteinen" 3.0 rauta V6, ja `97 oli 3.0 SHO V6.
    uudemmassa oli kaikki sähköhimmelit ja se olikin lopulta syy kun laitettiin hyvin palvellu Taurus kierrätykseen, eli sähköt rupes oikuttelemaan ihan kunnolla... Milloin aukeili ikkunat itsekseen ja milloin ei saanu valoja sammuksiin muuta ku irroittamalla akkukaapelin :)

    Mutta kaikenkaikkiaan loistava käyttis, äärimmäisen mukava ajettava ja suht pieniruokainenkin. Jos osaat itse roplata autoja niin suosittelen. Jos et osaa itse tehdä näille mitään niin pysy erossa :) Varaosat Suomessa hyvin saatavilla mutta hintavia, Rockauto.com ainakin aiemmin oli todella halpa vaikka maksoi rahdit ja verot...

    Ja lopuksi KVG, eli googlettamalla löytyy enemmän ku tarpeeksi tietoa Tauruksen tyyppivioista..
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Eikös tuo ole melkein samanlainen kuin V6 Mondeo?
     

Kerro tästä muillekin!