V8-Marketin käytöstä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Overdrive tiedotteet ja palaute', aloittaja Ylläpito, 25.2.2016.

  1. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Tällä marketin menolla sosialistisen median kanavat syrjäyttää OD:n kauppapaikan kokonaan, ja tänne ei jää kuin muutama kämäinen ilmoitus. Tää on jo nyt selkeesti nähtävissä ilmoitusten vähyytenä esim.vuoden takaiseen verrattuna. Jotain on silloin tehty päin vittua, vai ollaanko ylläpidossa edelleen sitä mieltä että vaan pikkusen ku fiilataan ni kaikki on ok? Myös paskanjauhanta eri ketjuissa näyttäisi olevan vähentynyt. Tää pelkästään perstuntumalla ilman statistiikka tietoa. Miksi mulle tulee tästä mieleen yhtä hyvä uudistus kuin aikoinaan oli erään tietyn lehden omistajavaihdoksen yhteydessä. Sen jälkeen mun tilaus kesti vuoden, ja sittemin ostanut enää satunnaisesti jotain irtonumeroita...hipuu täälläkin käynnit tällä menolla, ja siirtyminen tulee varmaan tapahtumaan muille foorumeille. Se tekee isommassa mittakaavassa hyvää mainostuloille.
     
    mikke88, xarper, 440Mag ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Samaa tunnetta on ja tuolla tallikahveilla keskustellessa laajemmaltikin samoja ajatuksia...
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Sääli ettei tämän Titanikin kurssia saa korjattua vaikka jäävuoret on jo näkyvissä...
    :(
    - Jani -
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kandee siirtyä veispuukkiin, siellä on väylät auki myyjille. Tai muihin korvaaviin formaatteihin.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Koetahan sieltä naamakirjan myyntipalstalta löytää jotain mitä näit viikko sitten siellä kaupattavan. Siis sillaisella kauppapaikalle missä oikeasti tulee paljon tavaraa myyntiin. Toimii sellaisissa pikakaupoissa mutta mielestäni enemmän hanurista kuin V8-market ikinä.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, Veispuukin sivumalli ja idea ei sovi myynti-ostohommaan isoilla volyymeilla. Mutta eipä kyllä tämä uus marketti täälläkään houkuta selaamaan, eikä enää tekemään uusia ilmoja. Tokko niitä tehtyjäkään on just kukaan lukenu.
     
  7. Keme

    Keme Gearhead

    Ei mikään ongelma, kun hakee siltä myyntisivulta sopivalla hakusanalla. Se hakutoiminto on siellä sivun oikeassa yläreunassa. Helppoa ja toimivaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tosi helppoa. Avasin kännykän Facebook sovelluksen, laitoin hakukenttään Mopar ohjaussimpukka. Sellainen löytyi hakutuloksista, ja klikkasin sitä. Avautui ko ryhmän myyntisivusto, mutta ei kyseisen ilmoituksen kohdalta vaan ensimmäisen viestin kohdalta. Nytkö sitten pitäisi alkaa selaamaan kaikkia ilmoituksia jotta löytää sen mitä hain??

    Jotenkin tuo V8-marketin hakutoiminto tuntuu helpommalta ja sielläkin voi käyttää hakusanoja...
     
  9. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Se haku on tarkoitus suorittaa siellä ryhmässä...
     
  10. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mitenkä teet sen mobiilisovelluksella??
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin haku hakusanallaha ei ole ongelma. Myytäviä tuotteita voi aina ja kaikkialla hakea hakusanoilla tai vaikka Googlella.
    Catiska käyttää samaa logiikkaa kuin ylläpito ihmetellen että mikseivät käyttäjät löydä mitä ovat etsimässä. Kirjoittavat vain haun ja sieltä se tulee.
    Olen moneen kertaan yrittänyt selittää täällä että kun OD:lla pyörivistä harrastajista suurin osa ei edes tiedä mitä hakee koska haku riippuu yleensä siitä mitä on tarjolla ja mihin hintaan. Itse kuulun myös niihin eli selaan aina ilmoituksia katsoen että jos olisi tarpeellista tarjolla.

    Esimerkki 1:
    Tämä on se toinen logiikka jolla osia ostelen:
    Jos haluan madaltaa harrasteauton Googletan vähän aikaa nettiä ja etsin parhaan hinnan eBaystä tai amerikkalaiselta sivustolta. En yleensä päädy ostamaan Suomesta koska hinnat on kovempia. Saatan kuitenkin etsiä hakusanoilla OD:lta jos vaikka löytyisi mutta yleensä ei löydy. Tämä kaikki perustuu siihen että tiedän mitä haen.

    Esimerkki 2:
    Nyt tulee se toinen vaihtoehto jota myyntipalstoilla ei oteta huomioon.
    Selailen OD:n ilmoituksia käänteisellä haulla eli ruksaan pois ne asiat jotka eivät tällä hetkellä kiinnosta kuten Eurot, Moparit, Fordit, etuvetoiset, dieselit, tms.
    (kullakin omat mieltymyksensä!)
    Vastaan tulee madallussarja autooni ja ajattelen että pitäisikö auto madaltaa. Olen madallusta miettinyt aiemmin mutta hinta on niin sopiva että päätän pistää YV:tä myyjälle ja loppujen lopuksi päädyn ostamaan sarjan. Vastaava löytö voi olla tuulilasi, vetokoukku erikoisvanteet, moottori tai mitä tahansa jota tarvitsee mutta ei tiedä että on tarjolla eikä siksi osaa sitä hakusanoilla hakea. Tällä hetkellä joutuu selaamaan paljon vääriä ilmoituksia joiden otsikot eivät edes kiinnosta mutta niitä ei saa pois hakutuloksista ilman riskiä että kiinnostavatkin otsikot häviävät.
    o_O
    - Jani -
     
  12. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei kait tuo sinun esimerkkisi ole kovinkaan vaikea saada aikaiseksi V8-marketissa. Valkkaat myytävät osat,
    merkiksi laitat GM, Chev, Ols mitä sitten haluatkaan kun Ford eikä Moparit kiinnosta.

    Ei sieltä kauheasti silloin tule Opelin osia tai diesel Avensiksen suuttimia. Moparin Hemikoneeseenkaan osia ei tuolla haulla juuri tyrkytetä mutta saat kuitankin selailla sekalaisia ilmoituksia sivu tolkulla.

    Vähemmällähän noin pääsee, yksi valinta ja pari kolme merkkiä kirjoitat. Sinun erimerkissäsi pitäisi touhuta paljon enemmän jotta saa rajattua pois ne mitä ei halua, kun yleensä niitä mitä ei halua nähdä on enemmän kuin mitä haluaa.
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Olen joka kohdassa eri mieltä ja juuri noin ylläpitokin luulee.
    Mun mielipide ei perustu pelkkään päättelyyn vaan kokemukseen siitä mitä Nettiautossa ja Nettivaraosasta löytyy koska se on todellinen tietokanta siitä mitä ihmiset myyvät.
    OD:n sisältö ei vastaa todellisuutta koska sitä ei haluta käyttää. Tilanne muuttuisi jos homma saataisiin kuntoon...

    Vielä pitää odottaa että kertominen muuttuu kysymyksiksi.
    o_O
    - Jani -
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    ei näitä helevetin yllä/allapitoja kiinnosta enää toimivuus (vessapaperihymiö) pääasia että pari virolaista mainostaa pääsivulla... mulla menee kohta käpy tähän? joudunko saatana liittymään veispuukkiin? nyt edelleen toi myyntipalsta on suuri vitsi:confused:
     
    mikke88 ja xarper tykkäävät tästä.
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Ei se veispuukkikaan mikään ihmeellinen oo toho vanhaan keskustelupalstaan verrattuna mutta kyllä siellä on vitusti enemmän ilmotuksia ainaskin kun täällä nykyään. Ja palstoja on 10 ja toinen mokoma päälle missä ilmotella.
     
  16. janiluo

    janiluo Gearhead

    Niin mun mielestä naamakirjassa myyminen todistaa vaan sen että hyvää myyntipalstaa autoharrastajille ei ole. Olen aika monen harrastajan kanssa jutellut osto-/myyntiaikeissa tämän uuden palstan aikana ja kaikki heistä jostain syystä selittavät minulla että OD:n uusi myyntipalsta on perseestä eikä siellä viitsi edes käydä...
    Tuo OD:n vanha myyntipalsta on muuten paljon parempi OD:n uudistuksen jälkeen kuin ennen eli ei OD:n päivitys ole pelkästään huonoon suuntaan mennyt...
    :rolleyes:
    - Jani -
     
  17. Mopar Madness

    Mopar Madness Gearhead

    Ei tuo ilmoituksen nosto toimi-404 not found ilmoittaa.Aika hanurista tuo myyntipalsta
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Eihän tässä uudessa myyntipalstassa edes ole "uppausnappia"?
     
    Muokattu: 8.7.2016
  19. Mopar Madness

    Mopar Madness Gearhead

    Nosta ilmoitus etusivulle painike ainakin mun versiossa löytyy.Just testasin,ei toimi vieläkään
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Luetko vanhaa versiota? Se on vissiin toiminnassa vielä hetken, ennen kun poistuu kokonaan.
     

Kerro tästä muillekin!