ford 302 ja AOD kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja GMKEKE, 29.4.2016.

  1. GMKEKE

    GMKEKE 1st gear

    Tuli hommattua LTD foorti josta olisi tarkoitus tekniikka laittaa vanhempaan -60 luvun koppaan. Niin tuo LTD:hän onkin 2.piste ruisku koneella. Niin pystyykö sen helposti muuttamaan kaasari vehkeeks ja tarviiko tuo AOD laatikko jotain ohjauksia tuolta ruiskulta, eculta tai jostain?
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    1. Joo
    2. Ei

    Korjatkoon/tarkentakoot muut sit? Pitäis itekkin joskus upottaa tommonen AOD tonne, mutta ei taida ihan vielä vuoden sisällä tapahtua.
     
  3. mika.p

    mika.p Gearhead

    Aod ei tarvitse muutakuin kaksi vaijeria (kaasuläpältä ja shifteri), ei sähköä eikä edes alipainetta.
    On tarkka tuosta kaasun asennosta mutta taitaa löytyä kittejä jolla saadaan toimivaksi kaasarin kanssa, suosittelen tosin pitämään sen ruiskun.
     
  4. GMKEKE

    GMKEKE 1st gear

    Arvelin että muuttaisin kaasariksi koska haluaisin mahdollisimman yksinkertaiseksi tekniikan. On niin paljon kaikkea härpäkettä tuossa vehkeessä ja toiseks tuossa on joku mystinen vika(luulisin et ruiskussa) kun toisinaan pyörii ihan tasaseen ja sit rupee yhen kaks ontumaan käynti ja sammuu, sekä huonosti käynnistyy yleensä.
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Eikö se oo vaan ruiskuvehkeet vittuun ja kaasari, imusarja ja uus jakaja tilalle = soiva motti, eikä turhaa härpäkettä konehuoneessa.
     
  6. GMKEKE

    GMKEKE 1st gear

    Juu tämmönenhän se mun suunnitelma oiski. Käykö tuohon alkuperäiseen imariin mikään kaasari suoraan tai edes välilaipalla? Itellä ois kyl yks 600 holley mikä oli chevyssä ni sen varmaan sais tuohon jos hommais neljä reikäsen imarin?
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllähän se pitäis käydä melkeinpä mihin vaan halpaan aftermarket imusarjaan. Joku halpa dual plane vaan sinne kiinni, ei maksa maltaita.
     
  8. mika.p

    mika.p Gearhead

    Joskus muutin yhden 5.7tbi koneen kaasariksi juuri tuollainen ajatus mielessä, ja kyllä muuten kadutti! siinä mun ruisku vehkeessä oli kans vikaa joka olisi ollut aika helppo selvittää varsinkin kun täällä niin moni on paininut noiden vehkeiden kanssa. Pari anturia ja uusi kaasuvaijeri niin olisi toiminut kuin ihmismieli mut ei niin ei, tyhmä kun olin.
    Voimaa en saanut yhtään lisää ja kone huoneen siisteys ei muuttunut yhtään koska tuollainen 2piste ruisku on aika siisti paketti.

    Niin ja se mikä nyt ei ole niin tärkeää on se että polttoaineen kulutus kasvoi mutta kyllä se toimi kuitenkin jotenkin.

    Aod laatikkoon kannattaa sitten paneutua ennenkuin laitat kiinni. Pari parannusta on helppo tehdä kun on irti eikä ole kalliita.
    Oman aod laatikon remppasin ja ihan ok laatikko se on jos pari parannusta tekee.
    Mihin käyttöön tekniikka on tulossa?
     
  9. mika.p

    mika.p Gearhead

    Tähänkin löydetään syy/oire kun haetaan vaan. Helppoja halpoja laitteita huoltaa ja pitää.
     
  10. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kyllä käy suoraan kaasari kii siihen imariin. Laitoin joskus.

    Saa sen virranjakajanki pelamaan. Bensiini pumpun joutuu laittamaan
     
  11. mika.p

    mika.p Gearhead

    Helpoin on kun siirrät kaiken vanhasta nii ei tule aod kanssa ongelmia... ja se ruisku on oikeesti hyvä! jos et aio laittaa jotenkin rankkaa nokkaa :(
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla tuli auton(Mercury Colony Park) mukana tuohon imariin suoraan passaava 2-kurkkuinen kaasari. Oli ilmeisesti ollu jollain aiemmalla omistajalla aikomus se siihen istuttaa.:eek:
    Se oli jo imariin ruuvattu kiinnikin ja näkyi AOD:n tankokin istuvan heittämällä paikalleen.

    Kyllähän tuo suihkukone mukavasti pelaa kunnossa ollesaan, mutta tuntuu olevan vähän huonosti taustatukea EEC-IV:n kanssa johonkin GM TBI:hin verrattuna. Musta ruiskuautoa ei kannata kaasarille muuttaa, jos ei ole aikomus tehdä enemmänkin muutoksia. Just tuo nokan vaihto on sellanen. Menee alipaineet sekasin ja ruikun ohjaus ei pysy mukana. On aiheesta jo kokemusta yhden TBI 350:n kanssa. Sen muutin kaasarille.

    Jos tuntuu että ruiskun sielunelämään et halua paneutua ja kaasaria halajat, niin otan mieluusti vaihdossa sulta ylijäävät ruiskuhilppeet.. :) Ja saattaisi siinä LTD:ssä olla jotain muutakin mikä käy Merccuriin.
     
  13. GMKEKE

    GMKEKE 1st gear

    Nimen omaan kun en ole ikinä noista ruiskuista innostunut niin ei nyttenkään ole innostusta ruveta sen sielun elämään paneutumaan. Ja kun myyjä sano tuon olevan kaasari peli, mut eipä ollutkaan.. Mut nyt tänä aamuna tuntu pelaavan kun laskin liiat öljyt koneesta pois(Perkele kun olikin se kaks öljyproppua koneessa!!) ja vaihdoin puolan johdon entisessä kun päät oli ruosteessa. Mutta silti haluiasin muuttaa tuon edelleen kaasariksi ja eihän siinä sun kaasarissa ole mitään sähköhärpäkkeitä? Ja jos sulla on tietoa kyseisestä tekniikasta niin mikähän on kun vaihdeloota vaihtaa nätisti mutta toisinaan loppuu veto menee niinkuin vapaalle ja sen jälkeen kun käyttää P:llä ja ehkä jollain muulla vaihteellakin niin sit taas pelaa?
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    @artsiracing vois o
    Laatikossa liian vähän öljyä? Tai suodatin paskanen/tukossa?
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuossa kasarissa ei ole kun sähköryypyn mokkula. Jos ei siitäkään tykkää, niin vaihtaa vaijerikäyttöseksi.

    Mulle ei vielä tuon AODn sielunelämä ole avautunut, kun ei ole tarvinnut sen kanssa taistella.o_O Pistä kysymys tuonne loota-puolelle, niin varmaan löytyy apuja. Selkeä loota ongelmahan tuo kuitenkin on.
     
  16. fairlane 66

    fairlane 66 3rd gear

    Offtopikkia mutta ajattelin nyt lainata ketjua kun aloittajalla on ruiskun kanssa samaa vikaa niin.....
    Auto on 1988 Ford Country Squire,tekniikka 302 kasipiste ruisku,ajosta sammui ykskaks sitä ennen kone "töksähteli" eli kovia rykäisyjä pintakaasulla ajaessa kaupunki nopeudessa?
    Sammumisen jälkeen(sammui keskelle risteystä:mad:...)kun yritti käynnistellä niin röpötti todella pahasti tuntui käyvän selkeästi vajailla ja kun kaasua yritti tarjota niin ei vastannut kaasuun/ottanut kierroksia?vaan röpötti vielä pahemmin ja muutama metri etiäpäin kun pääsi nilkuttaen niin sammui eikä enään hörähtänyt?15-30min kun antoi olla tekemättä mitään niin käynnistyi nätisti eikä röpöttänyt,otti kierroksiakin niinkuin kuuluukin ja taas noin 5min käytön(tyhjäkäynnillä) jälkeen sammui eikä sen jälkeen suostunut käynnistymään,taas sama 15-30min venailua niin taas kävi nätisti(tyhjäkäynnillä)mutta sammui 5min käyttelyn jälkeen.....
    Sen verran tuota testailin että kun käyttelin tuota paikoillaan monien sammumisien jälkeen pidin kierroksia 2500-3000rpm paikkeilla sen 5min niin sammui ykskaks kuin avaimesta....eikä käynnistynyt tämänkään jälkeen vaan taas venailua 15-30min...
    Mikä mahtaa vaivata....????
    Ennen tätä episodia muutama päivä aikaisemmin vaihdoin:
    Tulpat(densot)
    tulpanjohdot+puolanjohto(motorcraft)
    Puola(motorcraft)
    Jakajan koppa+pyörijä(motorcraft)
    Jakajan kyljessä oleva boxi(motorcraft,akku oli irti vaihtaessa tätä).
    + yhden alipaine letkun(kova muovi?)korjasin tuosta kun oli halki.

    Joku varmaan on perehtynyt näihin(erityisesti fordin?)ruikuihin niin osaa sanoa missä vikaa?
     
  17. GMKEKE

    GMKEKE 1st gear

    Oli ilmeisesti liian vähän. Lisäsin 3,5dl ja käynnissä ollessa on nyt alimmassa pisteessä kylmillä öljyillä ja sen jälkeen on pelannut. Mut kun ei noista foortin tikuista ota selvää missä ne öljypinnat pitäis olla kun on noita pisteitä ja viivoja noissa? Sama koneen tikussa ensin on safe alue ja siitä ylempänä on piste niin onko siinä pisteen kohalla yläraja?
     
  18. juk1

    juk1 3rd gear

    Laitoitko sen ICM:n ja jakajan väliin sen tahnan mikä tulee uuden mukana tais olla jotain lämpöä johtavaa tahnaa.? Virranjakajan pickup coilia et ilmeisesti vaihtanuit vielä?
     
  19. fairlane 66

    fairlane 66 3rd gear

    Ei muistaakseni ollut tuossa icm:n pahvilootassa muuta kuin itse boxi...?mitään tahnaa ei ollut?virranjakajan pickup coilia en vaihtanut mutta hyllyssä kyllä on tuokin.
    Voisko olla uuspuola mikä temppuilee?ennen noita uusia hilppeitä kone rykäisi(kovia rykäisyjä pintakaasulla) samalla lailla kyllä...
    Taitaa olla varatolla tallessa toi icm boxin laatikko,täytynee vielä tarkastaa oliko tuossa mitään asennus tahnaa mukana.

    Kävi kyllä mielessä että bensapumppu(orkkis sähkönen,tankissa)voisi olla myös mutta pihisee eli toimii silläkin hetkellä kun kone sammuu itsestään.
     
  20. juk1

    juk1 3rd gear

    Kyllä se enemmän sytkäpuolelle viittaa. Mulla oli ongelma yhes vaihees et toi icm "ylikuumeni ja sit rupes temppuileen". icm:n ja jakajanrungon välis oli hapettumaa. Se pickup coili kannattaa kyl kans vaihtaa on vaan ihan perseestä kun muistaakseni sen koko jakajan joutuu purkamaan palasiks.

    Onks se sun autos muuten missä päin hollolaa? Voisin tulla ehkä vilkaseen sitä tos joku päivä?
    Pistä yv:tä jos tuntuu et tarviit apuja sen kans.
     

Kerro tästä muillekin!