Pikkulohko dieselin tilalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Helmsman, 14.2.2016.

  1. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Varmaan tästäki aiheesta on jo topikki olemassa mutta ei ainakaan nopealla haulla löytynyt.
    Tarkoitus olisi laittaa bensakone, 350 tai 305 tommosen -86 mallin C10 pickupin nokalle 6.2 dieselin tilalle. Luulisi olevan läpihuutojuttu katsastaa vai? Tietysti neuvottelen ensin paikallisen katsurin kanssa. Jos kellä kokemusta vastaavasta niin tarinaa vaan tänne kiitos.
     
  2. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Ota katsastukseen mukaan jotain luotettavasta lähteestä hankittua tietoa millä pystyt osoittamaan että sitä sun autoa on valmistettu aikomallasi koneella ja että jarrut ja alustan osat ovat vastaavat tai paremmat.
    Ja konevaihtoehtojahan tollasessa Fifth generation 1973–1987 chevyssä on ollut aika paljon:
    250 cu in (4.1 L) I6
    292 cu in (4.8 L) I6
    262 cu in (4.3 L) V6
    305 cu in (5.0 L) V8
    350 cu in (5.7 L) V8
    400 cu in (6.6 L) V8
    454 cu in (7.4 L) V8
    350 cu in (5.7 L) Oldsmobile Diesel V8
    379 cu in (6.2 L) Detroit Diesel V8

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_C/K
     
  3. paja1

    paja1 Double Gearhead

    dx dieselin tilalle olds 350 bensakone meni muutoskatsastuksella. vm -80 scottsdaleen kyseisen muutoksen tein n.10v sitten. ei tarvinut mitään todistella eikä lappuja kaivella,ainoastaan piti esittää mistä se bensakone oli peräisin. siihen riitti rekisteri nro mistä autosta se oli otettu. tiedä sitten onko hommat muuttunut tässä välissä.
     
  4. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Pikkuhiljaa alkaa homma etenemään. Scottis on saatu talliin, nosturi viritelty, 305 olis valmiina... Palataan aiheeseen kun on jotain kerrottavaa.
     
  5. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Konehuoneesen selkeyttä ja tilaa. Kuvat ennen ja nyt.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tuostahan tulee komia. Noi lupajutskat on tiukentuneet mutta kunhan hommaat jonkinlaisen kaikenkattavan huoltokirjan niin pitäis mennä läpi. 20v sitten vaihdoin Delta 88 350 diisselin tilalle 350 bensan niin katsuri aukaisi konepellin ja kysyi mikä toi kone on ja löi kannen kiinni. Nykyään ei mene yhtä helposti. Toi G-30 vani joka on työnalla (ollut jo 3 vuotta) niin siihen vaaditaan jos jonkinlaista dokumenttiä alustan osanumeroita myöden.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Asia ei tietenkään minulle kuulu mutta mikä vika tossa turpokiulussa oli?
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kaikki ei välttämättä halua ajella nokilekalla. Vaikka ei mitään vikaa olisikaan.

    Huomattavasti laiskempi tosta tod. näköisesti kyllä tuli.:D
     
  9. max

    max Double Gearhead

    No kun kävin Camaron(-70 406 sb) kanssa leimalla,niin katsuri kysyi moottoria katsoessaan:"onko siellä nyt se moottori mikä pitääkin olla?"
    Vastaus kyllä riitti ja kuitu pantiin takas paikoilleen.
    Ei se niitä kiinnosta,kunhan auto on vaan turvallinen ja moitteeton muilta osin.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Näinhän se tuppaa menemään jos ei mikään kyrpä katsuri oo. Itellä kyllä ei oo vuosiin ees enää auottu konepeltiä mistään autosta.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ainoo ikävä juttu vaan jos pellin alla eri kone kun paperissa ja käy vahinko auton kanssa.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei siellä pellin alla tarvii käydä jos akku ja runkonumero on jossain muualla. Epäilen että käyvät silti vilkasemassa.
     
  13. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    En oo vielä purkanu diisselistä kun kannet pois. Niissä ei mitään ihmeellistä ole näkynyt. Veikkaan että joku laakeri olisi alakerrasta poikinut. Sen verran voimakasta kolketta se käydessään piti.
     
  14. Helmsman

    Helmsman Gearhead

    Ja tarkoitus on kyllä muutos katsastaa. Dieselissähän on vakiona jopa järeemmät jarrut kuin bensaversiossa. Jousetkin riittänee kun toi bensapata on kevyempi (oliko peräti 80kg ? tai jotain)
    Laatikkohan tästä antautui jo ensimmäisellä korttelin kierrolla, lisääntyneen väännön takia ilmeisesti ;)
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hyvä että joku tekee joskus näinkin päin, eikä aina pilata autoa rydäämällä sinne joku rohiseva "sepelimylly" tai "Nisu-Nasun" nokileka :cool:
     

Kerro tästä muillekin!