Ilmastoinnin kolme johtoinen painekytkin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja kolli22, 12.4.2016.

  1. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Auto on New Yorker -95. Ilmastoinnin kompuran magneettikytkimelle ei tuu virtaa. Kytkimen johtoon ku ajaa suoraa virtaa niin kytkin toimii ja putket alkaa kylmenemään. Pystyykö tuota kolmenapaista anturia hypyttämään millä tavalla että sais testattua onko vika varmasti siinä? Onko kellään tietoa mistä muualta kautta tuo magneettikytkimen virta kulkee? Myös kylmäaineen määrä kiinnostais... Nyt sinne on laitettu 670g...
     
  2. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Painekykimelle tulee yleensä virta jäätymissuojan kautta joka on höyrystinkennolla.
    Yleensä vika on siinä jos kylmäaineet on.
    Painekytkimen yks johto menee kompuran kelalle yks sähköflektin releen ohjaukseen(jos sellanen on) ja yks tuo virran jäätymissuojalta. Noin pääsääntöisesti...
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Muistelen että ko. autossa on AC Pressure Transducer (mikälie suomeksi) heikko kohta. Ainakin omaan 94-malliin sitä alkuperäistyyppistä ei enää saanut, vaan se piti korvata "paremmalla" ja johtosarjan liitin myös. Sain ne varaosa-autosta jääneestä johtosarjasta.
    Se antaa tietokoneelle tietoa joka puolestaan ohjaa flektien toimintaa ja kompressorin kytkintä, muistaakseni näin.
    Tämä kytkin ilmastointiputkessa syylärin alla konehuoneessa:
    http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=3917634&cc=1065383&jsn=444

    Mutta tämä oli vaan arvaus ja oma kokemus vastaavasta viasta.
     
  4. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Ja ihan oikeassa olet paitsi että Suomalaiset varaosaputkat väittää ettei alkuperäistä enää ole saatavilla vaan se kytkin/anturi on korvattava uudemmalla mallilla ja vaihdettava se liitin myös samalla. No ebay:stä ja rockauto:stakin kyllä löytyy myös se alkuperäiseen liittimeen käypä anturi, se pitää vaan osata etsiä. Miulla on jossain se varaosanumerokin jossain mutta en nyt löydä sitä...
     
  5. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Vika on siis korjattu, se oli juurikin se painekytkin tms.
    Tuosta kylmäaineen määrästä jos jollain olis jotain tietoo?
    Silloin ekan kerran kun täytettiin kompuran vaihdon jälkeen, niin saatiin menemään 670g. No hätäpäissään ilmaistiin se tyhjäksi kun käytiin anturia vaihtamaan, niin sen jälkeen ei saatu menemään enää kuin 200g. Onks näiden täyttämisessä joku jippo tms.?
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    28 ounces- R134a
     

Kerro tästä muillekin!