teiden ritarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja venakopan.kansi, 4.5.2016.

  1. venakopan.kansi

    venakopan.kansi 1st gear

    Kävipä tänään töistä tultua helsingin keskustasta kohti kotiin tuusulaan, viikin kohdalla auto vain sammui (ford thunderbird), eikä lähde käyntiin! ihmiset hämmästelee ja ohikulkevat autot ovat näreissään teiden tukosta/hidasteesta. Noh, pelti ylös ja heti osuu silmään polttoaine filsu joka on kuiva kuin ... vaikka sahara (mittari kömö, uusi hankittu ja asentamatta! )kohta pysähtyy tämä herrasmies noin 50+ ja tarjoaa apua. koputellaan ja hölskytelllään tankkia, todetaan tyhjäksi Vie prismaan hakemaan kanisteria, matkalla vaihdetaan muutama sana ja mies kertoo olevansa tällä hetkellä työtön rakennusmies joka remonto omaa asuntoa. Vie kylmä-asemalle sieltä autolle ja odottelee että auto käy ja kukkuu. Seteli raha mulla ei ollut tarjota ja tarjoan palkkiota tilisiirtoon vaivan näöstä, mutta kaveri kieltäytyy ja sanoo, on häntäkin autettu tien päällä ja jos joskus joku timpuria kaipaa niin mainosta, se riittää. Multa löytyy kaverin numero, jos on tarvetta... KIITOS.
     
    dart -66, lojo80 ja Herje tykkäävät tästä.
  2. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Tämä on just sitä mitä minäkin vanhan liiton mies kaipaan. Itsekin pyrin apua antamaan. Se tunne kun vielä tänä päivänä pyyteettömästi autetaan, auttaa jaksamaan. On vaan pahasti vähenemään päin.
     
  3. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Sama homma kävi tuossa taannoin, hyytyi harrastejenkki risteykseen. Ohikulkijat siinä suunnilleen tööttäili ja huito v*ttuun edestä. Siitä yksin työntämään autoa pois haitolta, jonkin matkaa pääsin niin paikalle pysähty amerikkalainen herrasmies ja tuupattiin porukalla auto levikkeelle.

    Noinhan se pitääkin mennä, mutta taitaa olla nykykuskit niin vieraantuneita tielle jäämisistä kun ei välitetä auttaa, tosin näkee silloin tällöin hätävilkut päällä autoja jotka on hyytynyt risteykseen tai liikennevaloihin ja tukkivat pitkäänkin liikennettä.

    Manuaalivaihteisen olen aina startilla ajanut sivuun jos mahdollista, automaatin kanssa vaikeampaa.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Hyvä että löytyy vielä "Vanhan Liiton" talkoohenkeä....tosin tuntuu kyllä että kovasti se on hupeneva luonnonvara.
    Minä,minä,minä kulttuuri vahvasti vallalla,ja muista ei niin väliä.
    Varsinkin jos sattuu olemaan vähänkin hulttion oloinen/näköinen,niin saat kyllä ihan rauhassa työnnellä autoas, tahi maata maassa jos olis vaikka sydän tiltannu kesken kaiken.
    Tämä siis huomio Suur-Helsingin alueella.Varmaan maalla tilanne vähän toinen.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Tätä minä olen harmitellut monesti. Ei sit yhtään välitetä toisista.

    Itse olen pysähtynyt jos tielle jäänyt auto. Auttanut jos voinut. Hakenu penssaa, tai hinanut johonki huoltsikalle.

    Olen vaihtanut vararenkaita.

    Virtaa antanu. Olen käynyt irrottamassa omista autoista varaosia. Jos on ollut käypiä.
    Saanut matkan jatkumaan.

    Palkkaa enkä kuluja ole pyytänyt. Jos tarjoavat, sanonu et ei en ota. Joskus sit tuputtavat oikeesti ni sanonut et kahvirahat voin ottaa. Ni käyn huoltsikalla kahvilla.

    Mutta sen sanon et tyytyväinen olo on kun saa auttaa toista.
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Liittymättä tai liittyen aiheeseen, kun naapuriapua on tullut annettua ja naapuri kysyy "mitä mä oon velkaa" oon tavannut sanoa et "kakskyt tonnia". Sitten kun sen naama menee ihmeelliseksi niin sanon että kakskymppinen muuta mitään mut jos se haluaa mun tilannetta kovasti kohentaa niin kakskyt tonnia tuntuu jo jossain. niin että maksa kakskyt tonnia tai älä mitään, valitte niistä
     
    Herje tykkää tästä.
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!