Boggerssit laittomat kadulle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja katsastusonperseestä, 4.5.2016.

  1. Moro! Tossa kun taas vaihteeksi raaputeltiin poliisisedän kanssa kilpiä irti mörkömaasturista niin tokaisi ettei renkaista löydy merkkiä tieliikenteeseen hyväksymisestä. Onko Boggerssit tieliikenteeseen lailliset vai mitensenytoli :) :)??
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos niistä Dot leima löytyy, niin eikös ne lailliset pitäs olla. edellyttäen että on leimattu sille rengaskoolle.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ja että auto on riittävän vanha. En nyt muista missä meni raja dotille riittävyydessä, jossain -74 paikkeilla se kait oli. Sitä rajaa uudemmissa autoissa pitää olla E-hyväksytyt. Tosin moniko vallesmanni tuon tietää... Mutta itse se kannattaa tietää jos ajaa pelkästään dot-hyväksytyillä (kuten minä).
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Johan on kummallisia poliiseja siellä. Oliko syynä juuri renkaat vai jotain muuta?
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Jos ne renkaat oli suuremmat kuin otteessa? Kyllä niissä pitäis olla DOT-merkintä ja silloin kelpaavat ainaki 1993 asti ja jos auto ei ole EY tyyppihyväksytty niin ~2005 asti
     
  6. Liian isot ja liian korkee, sama virsi jo 15 vuotta :) -84 eli dot riittänee.. ja sehän näytti renkaasta löytyvän.

    S#*##**nan direktiivit on kyllä hanurista +/- 2" maasturin renkaassa...
     
    dodgeman tykkää tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Missäs päin tälläsiä kyrpiä kyttiä löytyy? Osaa välttää...
     
  8. Jkl. Oli jotenkin tutun näköinen virkamies ja tajusin kotiinpäästyä että koneistin kyseiselle herralle vanteet puol vuotta sitten. Prkl kun en siinä heti älynny :) No, on niitä jotka ymmärtävät harrasteautoilua ja niitä jotka eivät. Ja niitä jotka saavat jatkossa apua omiin romuihin ja niitä jotka eivät...

    Työtäänhän tuo vain teki mutta nämä direktiivit olisi aika laittaa uusiksi. Esim samaan tapaan kun kauppoihin saatiin vapaat aukioloajat...
     
    Muokattu: 5.5.2016
    xarper tykkää tästä.
  9. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Vastahan ne pykälät uusittiin :)
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tossa on hyvä esimerkki mitä tulee kunnei ole isot renkaat sallittuja

    Oon ennenkin sanonut, että pitäis olla melkein vapaa renkaiden koko ja jarrut pitää riittää sen kokoisille renkaille kuin leimattu on

    Jos tahtoo isoo gummia niin eiköhän 22,5" vanteen sisälle mahdu jo melkosen brembot, niin luulisi et tyssää kun käsketään
     
  11. maddis

    maddis Gearhead

    Vaan kun maastureissa se vannekoko ei mene tuon rengaskoon mukaan. Mullakin oli Rangessa 34" renkaat, mutta vanne oli vain 15". Kas kun maastossa on hyötyä siitä, että se kumi pääsee elämään.

    Ja harva kuitenkaan niitä jarruja päivittelee jos rengaskoko kasvaa. Kuvittelevat vain, että tehon kasvun myötä niitä jarruja pitäs päivitellä eivätkä ota huomioon mitä kaikkea se rengaskoon kasvatus tekee.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla on Blazessa otteessa ja alla 39x18,5 x15 matti ja tepot ja totta on se että jarrut puolittu teholtaan noilla kummeilla.
    Vanteet on kuin kaffikupit 15x12 , isompaa levyä ei saa sopimaan. Hydrobuusti paransi tehoa jonkin verran mut ymmärrän ton rajotuksen
     

Kerro tästä muillekin!