G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. maddis

    maddis Gearhead

    Itse tuota tihkujuttua tutkin viime syksynä ja täällä siihen postailtiinkin hyviä linkkejä sen tutkimiseen/korjailuun.

    Muistaakseni itselläkin jossain kohden tihku teki tuota, että kävi kokoajan, mutta siellä moottorissa oli mielestäni jotku kärjet likaiset tms.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, säädöllähän noi pyyhkijät sai kivasti menemään piiloon :)

    Jossain kohtaa pitää tutkia tota tihkun toimimattomuutta.
     
  3. pataatti

    pataatti Gearhead

    Tilaanteet muuttuu... Kun saan säädätetyksi kaasarin ja leimattua olssin,nii sitten sen saa joku ostaa pois...
     
  4. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jassoo.. löytyikö joku upee unelmaaarreauto joka on saatava ja tästä tuli tarpeeton?
     
  5. pataatti

    pataatti Gearhead

    Vähän just noin. Kivahan tuo osmosiili on,mutta tahtonut aina vanhempaa autoa. Tuon olssin ostin ku alko olee liian kova polte ajamaan ja kynnet ei riittänyt just siihen mitä halusin. Tällä pääsin amerikan autoiluun sisään ja harjoittelemaan.
     
  6. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    jeph. samassa jamassa itsekin hieman. millainen vanhempi peli on nyt sitten tulossa jos kehtoo kysyä?
     
  7. pataatti

    pataatti Gearhead

    Chevy bel air 60 4d
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    G-bodyn myymisestä puheenollen, nettiautossa myynnissä '81 Cutlass ISOlohkolla. Noit ei taida montaa olla, olisko munkin pitäny työntää omaani takas isoloho :D
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ihme että on saanut tuolla 455sella kilpiin.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On noita kolme näkynyt tässä neljän vuoden sisään isolla lohkolla ja kaikki eri autoja. Varmasti mukava patti tohon koppaan.
     
  11. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    cutlass työnnetty ulos talvisäilöstä. käyntiinkin sain. ja hieman käänneltyä pihassa. mutta auto ei jaksa käydä tyhjäkäynnillä. pakko pitää käynnissä kaasupolkimella. ehjänä ja hyvin käyvänä sen sinne ajoin 5-6kk sitten. alkoi hieman ottamaan päähän joten päätin lopettaa ajoissa. katsotaan ens viikolla uudestaan mitä sen kanssa tekee.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Quadrajet?
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    eikun vanha kulunut holley tuplapumppu.. josta ryyppykin poistettu.

    bensan seassa piti olla stabilointi ainettakin.. mutta varmaahan se ei ole toimiiko se. joten kokeilen tyhjentää tankista bensaa pois ens kerralla ja lisätä tuoretta bensaa tilalle. jos vaikka auttaisi.

    rikastin hieman seostakin varmuuden vuoksi (puolen kierrosta) mutta ei tuntunut auttavan. pitää vähän ruuvata tyhjäkäyntiruuviakin kokeeksi isommalle seuraavalla kerralla kun menen sen auton viereen.

    jos eivät auta. niin voi olla että tulee tuon kaasarin vaihtamisoperaatio hyvinkin pikaisella tahdilla aloitettua. (speed demon mulla onkin jo odottamassa.. piti vaan rauhassa joskus kesällä kattella koska sitä alkaa vaihtamaan.. holley kun toimi vielä jotenkuten viime vuonnakin.)
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mittään en tehnynnä mutta nysse toimi ihan hyvi tänää ku kokeilin. ajelinkin pätkän sillä ja tietenki sit huamena yritettää mennä sillä ruisinkiin tääl poris.

    ---
    ja varalle ostamani takavalot oon purkanut osiin ja maalaillut sisäpuolelta "heijastimet" nyt valkoisella. (pitäisi olla siis kirkkaammat kuin ennen, olivat himmeen harmaat)

    ulkopuolellekin hieman suttasin mattamustaa naarmujen ja ohimaalattujen kohtien peitoksi.

    pitää etsiä jostain kaupasta pätkä 35% tms tummennuskalvoa jos vaikka saisi takavalojen sävytystä hieman kokeiltua niillä.

    paikallisessa motonetissa oli tarjolla vain sitä kalliimpaa tavaraa. halpis kalvosta puuttui juuri nää vähemmän tummentavat. ja kun en tarvi kuin muutaman kymmenen sentin pätkän niin ei tod kiinnostanut ostaa 3 m rullaa ja maksaa 24e tästä kokeilusta (kympin halvempi halpiskalvorulla riittäisi)
     
  15. Mopar Madness

    Mopar Madness Gearhead

    Ostakkee(tai vaihtakkee) multa poikkeen tuo avatarissa näkyvä Cutlass Coupe Salon Brougham(442 Hurst clone,heh heh).Oldsin 350 (vm 69) ja Th200 4R ja 10 pultti perä.Camaron 15 vanteet.Hurstin shifteri,peltisarjat,ym.Just leimattu.Muuten ok mut pakki hävis(varmaan pakin pakan huulitiiviste).Tuntuu että just nyt ei napostele alkaa laittaa niin joutas pois.Ei ilmainen mut ei varmaan kalliskaan.
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On ne, ei voi muuta sanoa.
    [​IMG]
     
    cutlass cruiser, Pas(i)kiainen ja G20 tykkäävät tästä.
  17. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    On ne kyllä. komioi.
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    ei oo ihan helpoksi tuota takapolttimoidenkaan vaihtoa ajateltu tässä cutlassissa. monta perkelettä ja pienempää manausta tarvittiin että pääsin polttimoihin käsiksi.. koko takavalo on otettava pois että saa polttimoita vaihdettua. kiinni neljällä sellasella pehmeestä pellistä tehdyllä prikkamutterilla. valojen ruuvit jotain erikoiskierteisiä (eetei voi vakio muttereitakaan laittaa tilalle).. ja ne peltimutterien kulmat on aiemmilla kerroilla väännelty huonoksi. ja niiden päälle ruiskittu joku massa ei yhtään auttanut.

    ja yhden huonosti toimineen polttimon vaihdoin kanssa samalla. (polttimon lasi osa heilui lähes irrallaan, ja irti otettaess murenikin täysin palasiksi) muutkin oisin vaihtanut mutta kun tuntui että ne uudet 21/5w polttimot jotka itsellä oli toimivat väärinperin. eli kun laitoin paikalleen niin parkki valo olikin se 21w osuus ja jarru 5w. onneksi romulaatikosta löysin vanhan 21/5w polttimon joka toimi niinkuin piti sen murusina pois otetun tilalla.

    kuskinpuolella muuten oli saksalaisia motorcraftin 21/5w polttimoita.. apukuskinpuolella onkin kai amerikasta saakka olleet 1157 polttimot yhä paikallaan. kun olivat ihan messinkisiäkin vielä.

    niin juu.. takavalot vaihdoin hieman ehjempiin. (kiitti pasikiaiselle joka ne myi) olin niitä hieman juu entraillut jo aiemmin. maalailin naarmuja peittoon ja heijastinpinnat maalannut valkoisiksi. sen lisäksi liimailin ikkunantummennuskalvoa niiden päälle kokeeksi. löysin halpaa tummennuskalvoa puuilosta. mutta olisi kyllä pitänyt ottaa vain 50% tummentavaa eikä tuota 35%. ne näes tulivat hieman liian tummiksi minusta. ja ei se kalvo mitenkään kauhean hyvin ottanut kiinnikkään.

    tosin..eihän tollanen ikkunakalvo kauaa tuossa ulkopuolella kai kestäkkään. (sehän on tarkotettu ikkunan sisäpuolelle suojaan.. nyt on sekä väärin perin ja että ulkopuolella) eli puretaan pois ja tehdään uusiksi sitten kun alkaa häiritsemään tavalla tai toisella. -naarmuuntuu, kuplii, liian tumma jne.-
     
  19. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Neliovisessa ainakin onnistuin vaihtaan sillain et otti kromit vidduun, sit sieltä umpion alareunasta ne 2 rautaklipsiä pois, ja nostaen sieltä, niin se itse lasi lähti siitä tieltä pois ja tavallaan ulkokautta vaihdat sen polttimon.

    Ja hyvä et sait niistä mun myymistä takavaloista vielä entrattua soivat :)



    Oli muuten yks päivä ameriikkaa kerrakseen, olin hakemas 403sta koneistamolta, niin hanko-mäntsälätiellä tuli ihan samanlainen Cutlass vastaan millä olin itsekin liikkeellä, en edes tajunnu morottaa, kun olin niin järkyttynyt :D
     

Kerro tästä muillekin!