Postin ja Matkahuollon " parhaita" - topic

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja BRAKE DRUM, 16.9.2012.

  1. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Mailiin tulleessa osoitekortisssa on se vanhakunnon JJFI000xxxxx koodi. tän kun näyttää sivan/asiamies/nais postin tiskillä niin saa lähetettyä, jos tuo uus koodi ei jostain syystä kelpaa vaikka ois kaikki kirjaimet/numerot oikein.
     
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Siin on osunu ajat kohdalleen ja ei ole ollut itellapostia seassa hämmentämässä

    Kuriiri ajellut isonlinjan varteen joka on mennyt hki-vantaalle ja suoraan lentokoneeseen siitä belgiumiin ja ne lennot on ajoitettu minuutille, et kerkee seuraavalle reitille kyytiin ja la siellä italiassa sit mennyt lajitteluun ja ma aamupostissa jaettu korjattu ja saman illan lähtevään takaisin eli ti aamusta se on ollut suomessa ja isolla linjalla pohjoiseen josta kuriiri napannut sen päivästä ja tuonut perille

    Mulla on käsitys, et ne kontit jotka reissaa lentokoneissa on lajiteltuja eli on voinu jopa käydä niin, et se testeri on yksinään ollut siinä kuution kontissa ja kone lajittelee ne kontit.
    Sit keruu kontit puretaan käsin vieressä kulkevalle linjalle jossa on 8 lukijaa ja joka lukijan jälkeen se loota pyörähtää uudelle kantille ja tipahtaa hihnalle jolta ohjataan seuraavalle hihnalle jne jne kunnes joku pakkaa ne seuraavaan kontiin.
    Ja tää kaikki kait tapahtuu kahden lennon välissä
     
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Laitoin viimeviikolla pienen postiennakkopaketin postin kautta menemään tuohon vajaan 200km päähän.
    Eilen ostaja kyseli että olenko jo vienyt paketin postiin kun ei ole kuulunut. Onneksi oli osoitekortti tallessa, lähetystunnuksella selvisi että siellähän se paketti postissa makaa mutta postin tädit ei taas viitsineet ilmoitella siitä...

    No tänään kaveri haki paketin, ja sen jälkeen kyseli että saisiko tilinumeron niin voisi maksaa ne osat + postikulut, kun postissa vaan ojensivat paketin hänelle. Kaivelin taas osoitekortin esille, joo'o, postiennakko on ruksattu, summa on täytetty ja tilinumerokin siellä komeilee. Ja parin kilon paketista maksoin kuitenkin vajaa 15e kuluja...

    Pitääpä huomenna marssia postiin kysymään notta mitä vattua taas.

    Kun lähetätte paketteja postiennakolla, ARKISTOIKAA NE OSOITEKORTIT ja varmistakaa että rahat myös tulee. Itse olen yleensä nuo hävittänyt viimeistään siinä vaiheessa kun olen vilkaissut että paketti on noudettu, enpä hävitä enää...
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei sitten kannata tilata pikkuosisa DHL:llä... :eek:

    Tiedote

    1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.

    DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 49,60 €lähetys (sis. ALV 24 %). DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).''
     
  5. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Itsellä käyny samat sekä postissa että matkahuollossa. Onneksi ollut rehellinen ostaja niin maksut on kyllä hoitunut.

    Minkähänlainen show siitä syntyisi, jos vaikka hieman arvokkaampi ennakkolähetys luovutettaisiin vastaanottajalle ilman maksua, mutta itsellä olisi osoitelappu kuitenkin tallessa, ja vastaanottaja ei muuta kautta sitä suostuisi maksamaan ..
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Posti vastaa siitä, rahat tulee kyllä. Muistaakseni meille on käynyt niin, että Posti luovutti ottamatta rahaa, saatiin kyllä rahat Postista... Siitähän me maksetaan, että ottavat vastaanottajalta rahat, jos eivät ota, se on niiden ongelma...
     
  7. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

  8. z 28 jari

    z 28 jari Gearhead

    Onko tietoa voiko Fedex:in lähetyksen tullata itse ilman ylimääräisiä kuluja?(vrt.DHL:n nykyinen menettelytapa)
    edit:itseitselleni vastaten(ja muillekkin tiedoksi).Fedex ei veloita ylimääräistä, mikäli tullaat paketin itse.
     
    Muokattu: 3.6.2016
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nykyään veloittaa vaikka tullaisi ite, saman hinnan kiristävät.


    Mutta ite topiikkiin pikku kiroilua. Maanantaina tullattu ja vapautettu paketti ei ole vieläkään perillä. Tiistaina uspartsista tilattu paketti on postin seurannan mukaan täällä 21.11 klo 16:00:confused::mad:. Vittu siis ~200 kilometrii kestää tulla 6päivää, samassa ajassa tulee jenkkilästä rappusille paketti:mad: ja tarttisin huomenna palikat.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla oli jännä, tuli venakopat fedexin kautta mutta ei ne niistä onneks ottaneet mitään lisähintaa. Kai se riippuu mistä roikkuu, en kyllä jaksa muistaa oli maksaessa ebayssa jo import chargesit siinä maksettuna?
     
  11. oml

    oml Gearhead

    Kesällä mökille tuli ikkunatehtaalta ikkunoita rakenteilla olevaan makuuaittaan.
    Ikkunat kuljetusliike toimitti oikeaan osoitteeseen XXXtie 546 aitan nurkalle, eli homma hoitui niin kuten pitikin.
    Ikkunatehdas lähetti myöhemmin jälkitoimituksena helat postin kautta ikkunoihin ja silloin homma ei mennytkään ihan putkeen. Ensinnäkin A: meillä ei ole mökkitien varressa postilaatikkoa ja B: meillä ei ole myöskään mitään sopimusta postin kanssa postien toimittamisesta kyseiseen osoitteeseen. Postipate oli sitten ilmeisesti ihmetellyt mökkitiellä olevia postilaatikoita ja oli jättänyt paketin osoitteessa XXXtie 250 asuvan postilaatikkoon, joka sitten myöhemmin soitteli meille ihmetellen että mitähän ihmettä teidän postipaketti tekee meidän postilaatikossa?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Positiivinen yllätys, molemmat paketit tuli perille.
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Mobilistit on tainneet alkaa tulemaan perille ja ajallaan sen jälkeen, kun pistivät muovikääreeseen. On se joskus pienestä kiinni.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  14. maddis

    maddis Gearhead

    1. luokan kirje matkas liki viikon välillä Tre-Rovaniemi. Yleensä noi menneet jos ei seuraavaksi päiväksi niin viimeistään sitä seuraavaksi. Nyt ei ollut sitä pelkoa.
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Losista tuli paketti viidessä päivässä Suomeen ja Tullin ja Postin jutuissa meni kolmisen päivää. Erikoista oli tällä kertaa se että paketti on sekä USPS:n että Postin seurannan mukaan edelleen matkalla (Tullipostissa) koska Posti "hukkasi"paketin tullauksen jälkeen. Onneksi hukkasivat sen kuitenkin torstaina postilaatikkooni.
     
  16. Roadkill

    Roadkill 2nd gear

    Viimeisimmät 2 omaa kertaa rahtifirmojen kanssa:

    Iowasta paketin kulku omaan käteen kesti tasan kymmenen työpäivää.
    Suomen päässä kulki matkahuollolla lähipakettina.

    Postilla suomen sisäinen paketti kesti kädestä käteen 7 työpäivää.
     
  17. bottipoika

    bottipoika 2nd gear

    Postin paketit olen saanut yleensä parissa pvssä
    mutta nyt odottelen MHsta pakettia
    seurantatunnus kyllä näyttää että paketti on - vastaanotettu toimitettavaksi -
    ja sitä samaa se on näyttänyt jo muutaman arkipvn ajan!?!
    meinaaköhän tuo MHlto joskus tehdä tuolle pakulle muutakin kuin vastaanottaa
    ois ihan kiva että se nytkähtäs etiäkki päin liikkeelle,
    eikä vaan seisoskelis tuola väärässä päässä Suomee.
    Postin kautta mulla olisi jo tuo paketti kourassa
    Posti on mielestäni toiminut nykyisin paljon mainettaan parempi.
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Miramar Beachiltä, Floridasta 10kg paketti automaattilootan osia, USPS+Posti yhdistelmällä 10pv lähetyslippukkeen luomisesta käteen, sis. viikonloput.

    Tasan samana päivänä, en nyt muista mistä, jenkeistä kuitenkin, lähetyslipuke kirjalle. On vielä tuloillaan. DHL:n kautta.

    Ite huomannu et USPS+Posti näyttäis olevan se nopein. Ei muistakaan o kyllä paskoja kokemuksia, pl. Schenker. Järjettömät käsittelymaksut Suomen päässä lentokenttää, ja itse tullaaminen oli tehty niin vaikeeks kun vaan mahollista, siinäkin ois ollu yllättäen ihan järkyttävät palvelumaksut. Kyseessä oli vanteet mitkä kesällä ostin.
     
  19. moottori-hannu

    moottori-hannu 3rd gear

    Lähetin matkahuollon kautta marraskuussa paketin Jyväskylästä, seurannan mukaan lähti Jyväskylästä eteenpäin tasan kahden viikon päästä Helsinkiin. Kysyttäessä ihmettelivät miten mahdollista?---niinpä niin!!!!! tästä pitää vielä maksaa.
     
  20. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Kannattaa soittaa sinne MH niin laittavat sen paketin eteenpäin hetimmiten.
     

Kerro tästä muillekin!