Classic Motorshow 7-8.5.2016 Lahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 22.2.2016.

  1. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Classic Motorshow:n yhteydessä ajetaan jo viidennen kerran lauantaina 7.5.2016 Primulan Jengin ja Päijät-Hämeen Mobilistien yhteistyönä järjestämä matkailuajo. Kilpailu suoritetaan kokonaisuudessaan muun liikenteen joukossa yleisillä teillä normaaleja tieliikennesääntöjä noudattaen.

    Suuren suosion saavuttaneen, noin 100 km mittaisen Lahti Classic Tour Matkailuajon lähtö tapahtuu Lahden torilta, ja totuttuun tapaan ajo päättyy Lahden Messuhallin pihaan. Ajoon osallistuu noin 60 etukäteen ilmoittautunutta autokuntaa joiden ajokalusto koostuu 1950-luvun mobiileista 1980-luvun puolenvälin klassikkoautoihin. Päijät-Hämeen sopivan mutkaisille teille sijoitetun ajon osallistujat suorittavat reitillä 10 taitoja, tietoja ja tuuriakin vaativaa tehtävärastia. Kilpailun lopputulokset muodostuvat rastitehtävien pisteiden sekä kahden tasanopeuserikoiskokeen perusteella.

    Osallistujat kokoontuvat Lahden torille lauantaiaamuna noin klo 8.00 ja ajoneuvokunnat lähetetään matkaan minuutin välein alkaen klo 9.00.

    Lahti Classic Tour ajetaan Lahdesta Paimelan ja Vesivehmaan kautta Vääksyyn, Iso-Äiniön ja Pätiälän kautta Asikkalan kirkolle, josta palataan Vääksyyn ja jatketaan ruokailutauolle Vierumäen Matkakeitaalle. Vierumäelle autojen arvioidaan saapuvan klo 11 ja yleisö on tervetullutta ihailemaan kilpailun kalustoa liikenneaseman pihalle. Tauon jälkeen reitti jatkuu "vanhaa tietä" Lahteen.

    Kilpailun maali sijaitsee Lahdessa Classic Motorshow:n klassikkoajoneuvojen P-alueella Messuhallin edustalla, jonne ensimmäisten kilpailijoiden oletetaan saapuvan noin klo 12.15.
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    kyllähän se jollain on huomenna ittensä väännettävä paikalle?
     
  6. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Luonnollisesti paikalla. Kuten joka vuosi.
     
  7. sbc350

    sbc350 Gearhead

    SamiL tykkää tästä.
  8. MustangSally

    MustangSally Gearhead

  9. Mac

    Mac Gearhead

    Jotenkin tuntui, että nyt oli porukkaa vähän turhankin paljon paikalla.
    Varsinkin puolenpäivän maissa sai väenpaljoudessa pujotella tosissaan.
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hyvä näyttely, kannatti jättää käymättä american car showssa.
    Siel on varmaa ollu jono aamulla, kun puol kymmenen tuli niin oli pääparkkis harrasteautoille jo täys, sit ajattivatkin muualle. Mut, ei mitään valittamista, pelkkää positiivista koko tapahtuma. Tosiaan kun puolenpäivän aikoihin siirryttiin jo takas ulkotiloihin niin messuhalli alko olla melkosen täys.
     
    SamiL tykkää tästä.
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Hyvin toimi lipunmyynti Lahdessa. Jonossa ei ehtinyt paljoa vanhenemaan.
    Hiukan kyllä ihmetytti oman auton vieressä harrasteparkissa seisonut 2000-luvun Passat ja muut vastaavat. Oli ilmeisesti sattunut pilkkuvirhe iän suhteen. Nämä veivät taas paikkoja oikeilta harrasteautoilta. En havainnut autossa mitään esim. liikuntarajoitteisuuteen viittaavaa.
     
  12. vanilla

    vanilla Gearhead

    OK Näyttely paljon katsomista sisällä ja ulkona... Saavuttiin klo 11.30 lauantaina 1951 Cadillac Fleetwoodilla museokatsastettu, meidät ohjattiin johonkin VR ratapihan takaparkkiin nyky muovimunien joukkoon... Kuitenkin lompsiessa jalan harrasteajoneuvoparkin ohi oli siellä yli 10 kpl tyhjiä ruutuja, johon käkkyläkin ois mahtunu, lisäksi messukeskuksen pihassa oli yksittäispaikkoja ja vieressä olevalla hiekkatiellä tilaa vaikka kuinka monelle harrasteautolle... Vähän tympäs kierrellä pihalla ja katsella harrasteajoneuvojen joukossa jotain vm.2015 Siitti Leon farkkua malli tupperwaremuovi...
     
  13. Electra68

    Electra68 1st gear

    Sama meininki on muullakin, Tampereella meitä koitettiin ajattaan normi yleisöparkkiin vaikka oltiin 68 buickilla liikentessä, ja siellä harrasteparkin ruuduissa oli toyotaa ja ooppelia.
     
  14. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    Itse röyhkeänä ajoin Finnin "kakkosparkkiin " ns. röyhkeästi kun näin tyhjiä paikkoja olevan kakkos alueell Lämpölaitoksen? rinteestä...
     
  15. tähtinenjoni

    tähtinenjoni Gearhead

    Vielä mahtuis harrasteparkkiin, niin ei mene näyttelykokemus pilalle.
     
  16. karra

    karra Double Gearhead

    Pitäs vaan antaa palautetta että se liikenteen ohjausporukka on saatava ryhtiin ja kaikille radipuhelimet. Tulin paikalle klo 8 eilen siis ja W116 mersustani tarkastettiin rekisteriote, sitten sanotiin että ok. Sen jälkeen ei kukaan opastanut minua mihinkään, kolme liivihenkilöä (keltainen) käveli siellä pihalla ryhmässä ja piti melkein ajaa päälle takaapäin... no valitsin sitten itse hyvän paikan heti pääoven edessä kun ketään ei kiinnostanut opastaa. Piha oli noin 30 % täynnä siinä vaiheessa.

    Pääpiha täyttyi tasan klo 9, tuttuni ohjattiin MR-pagodallaan sinne kakkosparkkiin. Se täyttyi siinä puol kymmenen maissa kuulemma.

    Kun pääpihalta vapautuu paikkoja niin pitäs heti vietittää sinne ensimmäisille liikenteen ohjaajille asiasta. Näyttelyn lisäksi tuo piha tapahtuma on nimittäin olleelinen osa koko hommaa.

    Tapahtuma ok, mutta shown autokalusto ja -teema ei ollut ihan lähellä sydäntäni.
     
  17. karra

    karra Double Gearhead

    Nii unohtu tähän vastata että ei se näyttelykokemus pilalle mene vaan viikonloppu. Kyllä se jurppii kun on koko talven autoaan rakentanu ja monelle tämä (Lahti Classic) on se paikka jossa eka kertaa kokonnutaan kanssaharrastajien kanssa eikä pelkästään veijo esson kahvion edessä, ainakin minun mielestä. Minulla oli vielä osia mukana kavereille niin oli helppoa hakea ne siitä autolta pääoven edestä eikä tarvinnut kävellä kilometrejä edestakaisin :)
     
  18. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Oli muuten mahdottoman kätevää mennä paikalle MR-moottoripyörällä. Tänä vuonna oli aamullakin siedettävän lämpöistä, viime vuonna oli hiukan vilu parin asteen lämpötilassa ajella 50km. Alueellekin pääsi vähän ennen yhdeksää oikein sujuvasti.

    Jono oli yhdeksältäkin kun ovet avattiin maltillinen, ehkä 30 metriä ovesta ulospäin ja puolelta kun yleisöparkki oli tallennetu kameraan, ei ollut mitään jonoa enää. Siltä osin homma rullasi hienosti.

    Tosiaan liikenteenohjaajat ei olleet kovin hyvin harjoitelleet tai saaneet opastusta. Minutkin ohjattiin ensin vasempaan jonoon ja siitä taas takaisin oikealle ajamaan hallin eteen, ilman sen kummempaa opastusta. Onneksi en ollut tuolla ekaa kertaa.

    Tuollahan ei mitenkään erotella, onko moottoripyörä museoikäinen vai vm.2016. Autoilta on katseltu papereita jo kai pari-kolme vuotta, ettei keltaliivien tarvitse hallita asiaa vaan kaikilta katsotaan vuosimalli.

    Tampereella kävi kai vahinko, kun edustan yhteen parkkiväliin oli yksi ajoväylä, jossa ei ollut vahtia. Minäkin katselin että pitäisikö tuohon koukata, mutta en kerennyt kääntyä. Sitten kun ajoin päähän ja sieltä parkkista takaisin, niin siinä pikkuväylällä olikin sitten lapa pystyssä jotta ei tuolla tuonne. Mutta toista väylää olisin kerennyt paiskata auton ruutuun ja häipyä.

    Aika pianhan siellä kuulutettiin iso liuta autoja, jotka siirrettävä välittömästi.
     
  19. renezz

    renezz 1st gear

  20. valpas

    valpas Gearhead

    Oliko Datsun kilpureita siellä Teema-alueella, tai yleensäkin koko näyttelyssä? Suomessa on melkoinen määrä Datsun kilpureita.
    Jos ei ollut, niin miksiköhän?

    Hienoja kuvia olette ottaneet. On niin kuin olis ite katselemassa, vaikka en sinne nyt kerinnytkään.
     

Kerro tästä muillekin!