Classic Motorshow 7-8.5.2016 Lahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 22.2.2016.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä oon käyny tuolla Lahdessa kerran :) ja kun kuulin kitinää muitten katkerasta palautteesta palkinnon suhteen niin tuumasin notta mitäpä sitä nyt joka vuosi ajelee edestakaisin o_O . Toki kitinä tuli osanottajilta ei järjestäjiltä! Ihan hieno tapahtumahan toi on ei siinä mitään ja on siellä meidän kerhon (Borgward) kalustoa nytkin.
     
  2. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Mepäs tultiinkin näyttelyyn höyryjunalla, niin ei ollut ongelmia pääseekö harrasteparkkiin omalla autolla.
    Tai siis siinä mielessä tosin oli, että muutama harrasteauto oli pysäköity sinne radan varteen niin, ettei juna päässyt ihan laituriin asti.
    :)
     
  3. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    eilen kuuluttivat useampaan otteeseen porukoita siirtää autojaan junan tieltä. Ilmeisesti tämä mulle kaikki/ mä ekaks ajattelu kuuluu tähän aikaan. Toki on mahdollista että jengi tulkitsi radan olevan käyttöä vailla.
     
    SamiL tykkää tästä.
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Nuo autot oli parkkeerattu radan varteen niin, että osan keula oli radan päällä, eli juna ajaessaan olisi niihin osunut. En tiedä minkälainen opastus tuossa on siinävaiheessa ollut, mutta jotenkin olettaisin, että parkkiporukalla olisi pitänut olla tieto junan saapumisesta.

    Kuvia: http://makejalava.kuvat.fi/kuvat/Lahti+CMS+2016/
     
  5. veekasi

    veekasi Gearhead

    Juu näyttely oli okee, on kalustoa laidasta laitaan, oli näyttelykuntoista ja ... vähemmän näyttelykuntoista, mutta minkäs tekee jos vanhempia käyttöautoluokan ajoneuvoja ei löydy parempia. Vaikka amerikan jenkkejä harrastaakin, niin Datsun 100A sai hyvälle tuulelle, en oo ikinä tykänny ko autosta, mut joskus sellasen kyydyssä istumaan joutuneena tuli nostalginen fiilis. Mukava nähdä "ihan tavallisiakin" autoja. Mihin ovat kaikki kadonneet, sitä voi miettiä kun seuraavan kerran avaat tonnikalapurkkia?
    Ja se ns. "liikenteen ohjaus" oli aika luokatonta, mekin 43v nuorella harrasteautolla oli lapanen pystyssä 11 jälkeen et "harrasteparkki täynnä". Sitkeenä sissinä sanoin et odotan kiertoliittymässä, näytti nimittäin kokoajan poistuvan autoja harrasteparkista.
    Odottivat "virallista vahvistusta radiosta" vaikka 5 min aikana tuli ainakin 10 autoa pois. Lopulta päästiin jo suoran päähän jossa seuraava "toimitsija" käskytti kaikki hiekkakentälle vaikka risteykseen asti näkyi tyhjiä ruutuja, ja koko ajan tuli autoja pois. "Sinne ei oteta yhtään autoa", no ei jaksettu jäädä kinaamaan ja ajettiin hiekkakentälle. Harrasteparkissa oli ainakin 17 tyhjää ruutua??? Kiitos tästä!? Joku logiikka kai tässäkin oli, se vaan ei tyhmille auennut.
    No onneksi näyttely itse oli taas kerran hyvä, ettei jäänyt pahaa makua yhden äkäisen miliisin takia.
    Pisteet 8.5, Lahti on aina pessyt ACS:n suvereenisti, niin tänkin vuonna!
    Ja kelihän oli / on aivan loistava!
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Hienoa nähdä että toi Commeri on pelastunut :) sitä kaupattiin joskus mullekkin latolöytö sivun kautta mutta kun ei silloin ollut mahdollisuutta pelastusoperaatioon :( Pääasia että on nyt liikenteessä :D
     
  7. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

  8. TwistOla

    TwistOla Gearhead

    Lauantaina tuolla tuli jälleen käytyä ja porukkaa tosiaan todella runsaasti. Ite olin paikalla joskus ysin jälkeen ja ihmettelin kun ns. pääharrasteparkki oli aivan täynnä. Tosin itse olin käyttiksellä liikenteessä, joten ohjaussekoilut jäi itseltä kokematta.

    Mutta jos parkkiohjaukseen kaivattaisiin säätöä, niin turva-/pelastussysteemi näyttäisi toimivan paremmin. Joskus puolenpäivän aikaan virittelin kameraani sisäasetuksiin siinä muurin vieressä, niin kuulin selkäni takaa oudon "moksahduksen". Samantien alkoi kuulua avunhuutoja. Käännyin salamana ja takanani makasi tantereella mies, joka oli kaatuessaan lyönyt päänsä ja verta alkoi pikkuhiljaa valua pään alta.

    Eipä mennyt montaa sekuntia, kun sellainen tumma-asuinen turvahenkilö saapui paikalle toteamaan tilannetta. Tällä turvahenkilöllä taisi olla sellainen korvanappi/mikki systeemi ja niinpä varmaan 10 s. kuluttua tuli sisätiloista ensiapuhenkilö paikalle. Tässä vaiheessa menin takaisin sisätiloihin jatkamaan, joten tilanteen jatkosta ei ole havaintoa.

    Mutta tuo kaikki tapahtui siis todella nopeasti.
     
  9. vallu67

    vallu67 Gearhead

    Itse menin -63 Buickilla alueelle n. 10.30 ja ohjasivat radan varteen, jossa
    ohjaaja näytti kuinka pitkälle ajetaan. Niin pitkälle, että vasen eturengas
    melkein reunalla. Juna-asia kävi siinä kohtaa mielessä, mutta ajattelin, että
    kai se sitten sopii, kun näin ohjeistetaan.

    Kävin sitten heti siirtämässä, kun kuulutuksen kuulin. Tuolloin tilaa oli jo
    muuallakin, eikä tuosta pahaa mieltä itselle tullut. Kyseessä ei kuitenkaan radan
    varteen pysäköijillä ollut mikään oman edun tavoittelu tai pakko saada oma auto
    parkkiin fantasia vaan kyseessä oli selvä asiasta tiedottomuus pysäköinninohjaajilta.

    Tapahtumana taas erittäin hyvä ja itseä kiinnostavaa kalustoa niin parkissa kuin
    sisälläkin. Ralliteemaa on ollut runsaasti muutenkin edellisvuosina ilman, että
    se on vielä korostetusti esillä. Ehkä ensi vuonna jotain muuta? Pysäköinninohjaaminen
    on ilmeisesti vaikea laji, kun samat pienetkin virheet pitää joka vuosi tehdä
    uudestaan.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Tiedän nuo kitisijät. Olis muutakin kerrottavaa niistä tältä vuodelta, mutta en nyt täällä viitti. Laitoin tuohon aikaisemmin jo ihan tarpeeksi.
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Näin arvelinkin asian olleen.
     
  12. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Ehdotus: Radalle/pelastustielle pysäköinnistä samat ohjeet/seuraukset ku tsadin minäminäminä-ölleröille sporakiskoille/pelastustielle parkkeeraamisesta: veturi-/spora-/pelastuskalustokuski VELVOITETTAVA siirtämään se radalle/pelastustielle parkkeerattu romu tieltä sillä työkalullaan! Ja parkkeeraaja maksaa siirrosta junalle/sporalle/pelastuskalustolle aiheutuneet vauriot! Perkeleen ääliöt!!!:mad::mad::mad::mad:
     
  13. Fileeraus

    Fileeraus 3rd gear

    Kolahtiko se juna autoon vai häh? :confused:
     
  14. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Onpas ollut Lahdessa taas monenlaista nähtävää. Suomen paras näyttely?
    Kiitoksia kuvista.

    Mikä tämän panssariauton tarina (ja tekniikka) mahtaa olla?
    [​IMG]

    Jotenkin muotoilu viittaa aikaan ennen sotia, vaikka mm. neukut ja Puola vissiin käyttivät tämän näköisiä vielä 1939-40.
     
  15. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Suomalaisten sotasaalis talvisodasta,ollut sotien jälkeen poliisin käytössä Riihimäellä,näin kerrottiin auton vierestä.
     
  16. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    ^ Vai niin, siis sinne neukkulaan jäljet johtavat.
    Tuo on siis todennäköisesti GAZ M1 alustalle rakennettu. Olikohan pellin alla Henryn lättäpää V8-40 neukkuversio?
     
  17. mörkö

    mörkö Gearhead

    Laitettu jälkeenpäin Suomessa tämä v8.
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    lauantailta kuvat

    http://jariha.kuvat.fi/kuvat/Lahti+Classic+Motor+Show+7.5.2016/

    jälleen hyvä näyttely, mennessä junalta messukeskukselle sain kyydin fiat 600:lla sen jälkeen kun olin ensin avittanu auton jälleen henkiin sytytyksen hiivuttua;) korjaus onnistui kaljatölkin avausklipsillä ja abloy avaimella kun ei siihen hätään ollu minkaanlaisia työkaluja repussa mukana :D
     
  19. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    Videokooste hienosta näyttelystä, sisältä ja ulkoa:
     
  20. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    No joo,
    Löytyyhän tuostakin tietoa;
    GAZ tehtaan tekele, tyyppi BA-20. Perustuu tosiaankin M1 henkilöautoon, mutta ilmeisesti GAZ A moottorilla, siis A-fordin 200 cid nelosella. Netti väittää, että saatiin 18 kpl sotasaaliina talvisodassa, joista ainakin 3 tuhoutui jatkosodassa. Osaa käytti poliisi sotien jälkeen, mutta suurin osa näistä luovutettiin sitten takaisin neukuille jo 1946. Tämä yksilö majailee ilmeisesti Parolassa, SA-panssarimuseossa. Karu kapine ja osa karua historiaa.
     

Kerro tästä muillekin!