Taka-akseliton auto pois koripenkistä, miten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja jusku1, 22.5.2016.

  1. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Apua tarvitaan...
    Auto koripenkissä, taka-akselia ei ole ja auto pitäisi pikimmiten siirtää.
    Onko hinausautoissa valmiudet tehdä tuollainen siirto?
    Taka-akseleita on toki maailma pullollaan mutta nyt ei ole aikaa...
    Eli onnistuuko tuollainen siirto?
     
  2. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Jonkunlaisen rullakonhan tohon varmaan tarvii, mikä hoitaisi sen taka-akselin tehtävän. Miten se on siihen penkkiin saatu kiinni, vai onko akseli hukattu vasta sen jälkeen?
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Mulla Camaro nostettiin pois grillistä ihan traktorikaivurilla. Pelkkä tyhjä koppa on kevyt nostella. Riippuu toki autostakin...
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Biltema tai vastaava sieltä mahdollisimman kestävät saman malliset renkaat kuin ostos kärryissä on ja lankkua tai paksua vaneria.
    Sen lankun tai vanerin pulttaa autoon kiinni ja renkaat siihen niin saa hinurin lavalle ja jos ottaa pyörivät "navat niin saa siirreltyä sivuttainkin ja pyörähtelemään pienessäkin tilassa
     
  5. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Kiitos vastauksista.
    Akseli hukattu penkkiin laiton jälkeen ja auto pitää saada pois parin päivän sisällä.
    Ei mahdollisuutta askarrella mitään siinä paikassa...
    Eikö hinureissa ole mitään mahdollisuutta nostaa perä ylös ja vetää sitten auto penkistä pois? Voisi sitten hinata vaikka niin että etupyörät maassa ja takaosa lavetilla?
     
  6. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    "Voisi sitten hinata vaikka niin että etupyörät maassa ja takaosa lavetilla?"

    Tuolla tavalla vietiin aikoinaan yksi projekti, kun oli erillisjousitus takaa revennyt irti- Hakkasi takahelmat lyttyyn.... Koppa painaa jonkin verran ja hyppii lavetilla.

    Joku taka-akseli sinne alle ja rungon taitteeseen / lattiaa vasten lankkua ja sitten pehmikettä joka väliin...

    Tein hiekkapuhallukseen ja tallin muuttoon tälläisen viritelmän...

    http://i1125.photobucket.com/albums/l590/jpihkanen/eagle/IMG_5008.jpg
     
  7. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Kahdeksan äijää talkoisiin ja takapää kantamalla kyytiin pitkien lankkujen päistä nostamalla.
     
    jusku1 tykkää tästä.
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Ongelmana tässä on se että aikaa on liian vähän virityksiin...
     
  9. Gerball

    Gerball Gearhead

    Porukalla siirrettiin pari vuotta sitten etuakseliton auto tallista toiseen. Ensin varastosta ulos, 90 asteen käännös ja sitten hinurin lavalle. Kuljetus toiselle tallille, kärry alas ja talliin sisälle. Ei paha homma olenkaan.
    Etupään alla jokunen trukkilava ja pumppukärryt.
    Kolme ukkoa siinä oli huhkimassa, yksi vinssin nappuloilla.
     
  10. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Joku kurottajakuski pitkillä trukkipiikeillä pystyy nostamaan ja kuskaamaan sen jos ei ole kovin pitkä matka.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Pystyy mutta haluaako, se on toinen juttu.:eek:
     
  12. FF62

    FF62 3rd gear

    eli mikä auto kyseessä. läinnä paino. roikkuu vartaassa eli tyhjä hylsy?
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Eiks sitä voi vetää sen vartaan kanssa hinurin/trailerin kyytiin? Tai sit laittaa vartaaseen isot pöyrät taakse ja eteen perävaunun vetopää. Mä oon käyttäny molempia tapoja.
     

Kerro tästä muillekin!