Motonet PRKL!!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Naumasto, 19.3.2013.

  1. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Motonetistä saa laatukamaa kun osaa pytää
    -Esim. pyydän varaosamyyjältä tiivisteen X. Ohjeeksi että Scantehc tai Sweden ei käy mutta jos löytyy vaikka Elmring tai Victor reinz niin antaa tulla, hinta on sama.
    +Ja mikä parasta, useimmiten olen poistunut merkki osan kanssa liikkeestä

    Mitä tulee varaosamyyjän osaamiseen.
    -Hyllyssä on tuhansia, ellei jopa kymmeniä tuhansia osia
    -Kukaan ei voi olla kaikkien merkkien, kaikkien osien, kaikkien valmistajien asiantuntia
    +Tässä kohti pallo on asiakkaalla. Kannattaa selailla MotoNetin sivut läpi (yllättävän toimivat) kirjata tuotenumero ylös ja ottaa se mallikappale tiskille mukaan

    Itse olen asioinut Jyväskylän MotoNetissä ehkäpä kaikkien varaosamyyjien kanssa? ja ainakin nämä osaavat tuoda pyydetyt tuotteet korkealuokkaisen asiakaspalvelun saattelemana.
    Täydet pisteet heille
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin tietty tuo osamyyjien osaamattomuus voi johtua tosta että ei kukaan voi hallita noin suurta määrää tietoa. Sen vuoksi itte käyn mieluummin erityisesti hankaloitten osien kanssa jossain erikoistuneessa liikkeessä.

    Jenkkiosat on hyvä esimerkki siitä miten erikoistuminen näkyy osaamisessa positiivisesti kun tunnetaan oma ala parhaasti. Motonetissä taas kaikkien pitäs tietää kaikkesta kaiken jollon kukaan ei lopulta tiiä mistään mitään.

    Mun mielestäni asiakkaan tehtäviin ei kuulu tietää kun auton vuosmalli, malli ja merkki jollon myyjä hoitaa loput, tulee parkkipaikalle vaikka kattomaan että mikä malli mun autoon sopii jos mahdollista ja myy sen perusteella oikeen osan. Asiakas saa olla tyhmä, myyjä ei. Kohtelias myyjä millä ei loppujen lopuksi ole tietoa mistään ei tuo mitään lisäarvoa mun ostoksiini jollon voi tilata osat netistä lähipostiin todennäkösesti halvemmalla mitä motonetistä saisi tai mitä siellä käyminen kokonaisuudessaan maksaisi. Saan samat kohteliaisuudet sähköpostiini kun olen tilauksen tehnyt.
     
    Muokattu: 21.5.2016
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Enempi on US-Parts mokia tehnyt kuin Motonet osia ostettaessa... Ja se "palvelu" ei sitä tiettyjen myyjien taholta ole ko putkassa.

    Olenkin siirtynyt SWT:n asiakkaaksi kun lähempänäkin ja siellä homma toimii ja se kiukutteleva "asiakaspalvelijakin" on poistunut tiskin takaa:)
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä yhdessäkään varaosaliikkeessä olla erehtymättömiä, merkkiliikkeistäkin tulee joskus väärin valmistenumerosta huolimatta... yli 30 vee kokemuksella kummaltakin puolelta tiskiä...
     
  5. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Joo vaikka on se 15 vuotta kokemusta niin MALLI joukos pitää mennä. Menny niin vaikeaksi tämä nykyautojen varaosa hommat. Voi olla ennen tai jälkee kesken vuotta eri osat.
     
  6. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Trade parts lähettelee vetolevyä ny toista viikkoo. Us partsista tuli kuitenki muutamassa päivässä.
     
  7. jenkula

    jenkula Gearhead

    Kyllä itse autonsa huoltavan/korjaavan täytyy tietää mikä/minkälainen osa mihinkin kohtaan tarvitaan,jos ei tiedä niin sitä varten on korjaamot.Motonetti on ihan kelpo paikka osan hankintaan,joskin hinnakas nettikauppaan verrattuna.Ostan itse osia mistä millonkin,kiireen,saatavuuden tms perusteella.
     
  8. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

    Ei se aina helppoa ole oikean osan saanti. Ei ollut aikaa eikä intoa emännän 307 Pösöön vetoniveltä vaihtaa, vein tutulle korjaamolle. No eihän tilattu nivel sopinut. Korjaaja selvitteli asiaa viideltä suurimmalta tukkurilta ja samanlaista osaa tarjottiin. Maahantuojalta vasta selvisi, että oli tuttu ongelma, eikä vetoniveltä oo saatavissa, vaan pitää vaihtaa koko vetoakseli. Eipä tuokaan varaosamyyjän vika ollut, hän myy sitä minkä tietokone näyttää kyseiseen pirssiin sopivan.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Enemmän syytä taitaa olla siinä henkilössä joka ne osat sinne tietokantaan naputtelee, erikoisinta on, että kyseinen henkilö varmasti tekee sitä leipänsä eteen niin ei sitten viitti tehdä sitä kunnolla

    Ja yks mikä ärsyttää motonetin sivuissa on se että suurin osa esineiden kuvailusta on ulkoistettu asiakkaille jotka viitsisi arvostella tai kertoa tuotteesta

    Esim. joku erikoisempi työkalu vaikka ilmastointiputken krymppäin kuvauksena lukee "putken rypytin" ja pihdit kuvassa ilman minkään laista viitettä pihtien kokoon tai käyttötarkoitukseen

    Meinasin et toihan on näppärä laites et saa pakoputket supistettua, mutta youtube kertoi ettei ihan siitä ollut kyse : /
     
  10. nikkezz

    nikkezz 1st gear

    Motonet prkl... Nyt tällee parikuukautta motonetin varaosatiskiltä toimintaa katelleena voin todeta, että paras on jos asiakkaalla on itsellä osanumero mukana tai malli mukana. Meinaan sitä vaihtoehtoa löytyy siihen yhteen automalliin parhaimmillaa 3-5 erilaista. Ja merkkejä, kun tosiaan on ihan muutama niin ei millään voi tietää mitkä jarrupalat sopii juuri sinun 1.6 206 peogeottiin. Virheitä sattuu kaikille eikä siitä ihan kauheita herneitä kannata vetää jos sattuu tulemaan väärä osa, sillä mikään ei pilaa päivää paremmin kuin räyhäävä asiakas.
     
  11. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Tietääkseni ennätys osavaihtoehdoissa on Fiat 127, ysisatasella moottorilla ja siihen virranjakajan kansi... Muistelisin, että italiaanojen jäljiltä vaihtoehtoja oli 13 ja Seatin myötä 1 lisää... Kun kysyin, minkä merkkinen jakaja, niin 99% vastaus oli "bobina", mikä on italiaa ja tarkoittaa puolaa...

    Toinen hyvä esimerkki oli Talbot Horizon, en nyt muista vuosimallia, mutta etujarrupaloja oli 9 erillaista vaihtuen keskellä vuotta... Että on se varaosamyyjän elämä (ollut) helppoa :)
     

Kerro tästä muillekin!