Jarrutehostin - vähemmän tehostusta miten?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja xarper, 26.5.2016.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tuli Astrosta varastettua jarrutehostin Fairlaneen ja nyt taitaa vähän herkähköt jarrut olla.

    Pääsylinteri on -67/68 Mustang. Edessä on nelimäntäset levyjarrut -67 Mustang ja takana rummut.
    En kerennyt kun tossa parkkipaikalla pikkasen testailla mutta tuntus tehostavan enemmän kun tarpeeks toi chevyn tehostin nyt, millähän sitä kantsis vähän rajottaa?

    Vissiin kaikkuu johtuu vipusuhteesta mikä taitaa foordissa olla paljon enemmän kun astrossa oli. Saiskohan tuota vähän rajotettua ottamalla alipaine jostain imusarjan reiästä tjsp kun dual plane? Ei tulis niin kova alipaine sille tehostimelle täten vrt. tohon kaasarin reikään?

    Auto siis -67 Fairlane kun täällä ei näy enää allekirjotuksetkaan...
     
    Muokattu: 26.5.2016
  2. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites ois sopiva jousi polkimeen, eli tulisi vähemmän painettua
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Auttaskohan kuristaa sitä tehostimen alipaineletkua?
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Mietin joo kanssa mutta veikkaisin että ei? ehkä? Se varmaan imee sen saman alipaineen sinne tehostimeen silti, vaan hitaammin ehkä? Arvailan vaan tosin.
     
  5. Duett

    Duett Gearhead

    Mä laitoin Amazoniin 240-Vollen jarrutehostimen ja oli samaa pulmaa. Letkun kuristaminen aiheutti vain poljinvoiman kasvamisen pumpattaessa: ekalla polkaisulla tuppasi vetämään eturattaat lukkoon.
    Läksin pihalta kadulle ja motarille asti, ja enää eivät pyörät lukittuneetkaan niin herkästi vaan jarrut olivat sopivan "jenkkimäisen" keveät. Nyt kelpaa mammankin ajella Amalla :)
    Kokeile siis sinäkin seuraavaksi nopeampaa rataa....
     
    xarper tykkää tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Pitääpäs käyvä huomenna ajaa enemmän kun metri eteen ja taakse ja testaa.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Tjooh eihän se niin paha ollukkaan kun kävi ajelee, onhan ne herkät mutta ei ole kyllä semmonen on/off fiilis kun parkkiksella on. Eli mennään tällä siis!
     

Kerro tästä muillekin!