Buick Roadmaster STW -95 Stroker

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Snigu, 12.2.2016.

  1. Snigu

    Snigu 1st gear

    Ja nyt kuoli optispark... Perkele...:mad:
     
  2. LPV

    LPV 3rd gear

    Minkä optin meinaat valita???
    Mulla oli joskus reilu vuosi sitten sama ongelma, opti huononi ja huononi koko ajan.
    Mä otin sitten paikalliselta hyllystä sen mikä sillä oli, kun olin PA.
    Kuitenkin esim. MSD:n tuplaten kalliimpi "parempi" sai sekä täällä että jenkeissä niin huonot arvosanat, että en viitsinyt sitä ottaa. Hyvin on tuo edullisempi ainakin tähän saakka toiminut. Ostamani oli kuitenkin ihan uusista osista tehty, eikä korjattu. Otin sen alkuperäisen Delco:n talteen varmuuden vuoksi, kun siinä on se ylistetty Mitsubishi anturi. Löysin jostain hyvät ohjeetkin, optin korjaamiseksi. Ajattelin korjata sen Delcon, jos tuo uusi alkaa takkuamaan.
     
  3. Snigu

    Snigu 1st gear

    Oli pakko ottaa MSD koska muuta ei ollut saatavilla lyhyellä varoitusajalla... Tarkoitus laittaa kuitenkin coil per cylinder systeemi tulevaisuudessa, jostain kun ois saanu Delphin niin varmaan sillä ois pärjännyt, jenkkifoorumeilla kuitenkin puhuttu että olis paras saatavilla oleva.
     
  4. LPV

    LPV 3rd gear

    Ne vissiin käyttää siinä Delphissä vielä Mitsun anturia, kun ne on toimivia.
    Taitaa muilla olla kiinalaisia antureita. MSD:kin väitti jossain parantaneensa laatua. Toivottavasti näin on. Ne MultiCoil-systeemit on tietenkin hienoja, mutta ovat myös aika kalliita olleet. Katselin sellaisiakin, silloin kun mun vanha Opti takkus... Toisaalta se mun vanha Opti kesti yli 100K mailia ja yli 20 vuotta, joka on sinänsä hyvä saavutus.
     
  5. Snigu

    Snigu 1st gear

    Ei olis tarvinnut montaa sataa laittaa lisää MSD hintaan niin olis jo saanut puolan joka tuikulle...
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi, Piti oikein katsella kooklella. Mun mielestä noiden hinnat on tulleet alas siitä kun niitä taannoin katselin. DelTeq näyttäisi aika kiinnostavalta, hintakin on "vain" $785,00 - eli €703,- http://www.delteq.com/opti_pricing.htm
    MSD Optispark on Summitilla 506,- ja tulpanjohdot 132,- -Kun tuon DelTeq:in mukana tullee uudet johdot... Eroa jää vajaa $150,- eli reilut €130,- Eikä näyttänyt edes vaikealta asentaa, kun luin ohjeen läpi.
     
  7. Snigu

    Snigu 1st gear

    Jos olisin pärjännyt pidempään ilman autoa, niin varmaan tuo sarja olis tullut. Myöhemmin täytyy päivittää...
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Vähän samaa vikaa oli mulla ja lisäksi PA... :)
    Tuo nykyinen oli heti Skinnarsilla hyllyssä, jonkun reilun pari satkuu.
    MSD olis tullut kauempaa, oli Partsista loppu ja hinta/laatu ihmetytti.
    Tuo on nyt toiminut 1.½ vuotta ihan OK. Jos se rupeaa temppuilemaan, pitää tilata tuo DelTeq. Nyt on parempi palkka... :)
     
    Snigu tykkää tästä.
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hyvinhän tää kulkee :)
     
    Snigu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!