Camaro V6:nen V8:ksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja JuusoR, 26.5.2016.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu voihan niin tehdä mutta hyöty on kyseenalainen jos tietokonetta, suuttimia jne ei päivitetä isommalle pannulle.
    Mulla on ollut -85 comero kaasarilla ja on vieläkin pussihousutusta odottava hylsy jossa 173cid kaasarikone, ei g-body.
    Ja saahan näihin laittaa vaikkapa buikin 231cid turbopannun 200r4 plootalla kun sellainenkin kuuluu näitten vakiokoneisiin. Tossa -89 konehuone.
    [​IMG]
     
  2. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Kait sinne voi laitta toisen lastun ? Ja tiedä sitten onko isommille suuttimille tarvetta, koneiden tehoerohan on vain 25hv(135 vs 160 hv). Bensanpainettahan voi aina nostaa hieman, ECU kyllä säätää seoksen oikeaksi happitunnistimen avulla ala- ja keskikierroksilla, ja sitten kun laitetaan poljin pohjaan, korotettu paine syöttää tarvittavan lisämäärän. Mutta pointtini oli se että kone sopii suoraan vanhan tilalle mikä säästää vaivaa ja kustannuksia, sillä tekniikan vaihto ei mielestäni ole taloudellisesti kannattava kun valmiiksi kasilla varustettuja autoja kuitenkin löytyy suht edullisesti. Ja noita Buickin turbokoneitahan kasvaa puissa, ei muuta kun poimii ilmaiseksi. :)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Montako haluut? Saat puh numeron josta voi tiedustella, tosin ei ihan ilmaatteex irtoa vissiin.
    Noita puikin koneita on myös sellasia jotka sopii tohon "pikku"seiskasataseen suoraan.
     
  4. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tarkkoja jos ollaan niin ei se turbopannu ole ollut Camarossa, se oli TransAm juhlamallissa, TTA:ssa. No sama alustahan se toki on.
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse käsitin ton niin, että oispa...

    Jos muutan tuosta lauseesta vain yhden kirjaimen, niin varmaan sunkin mielestä.;)

    "-77 ja vanhemmat.. eipä tarvis päästöistä murehtia :)"
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ahhaaaa!! Tuohon on tullut tietämättäni muutos. No sitten tuon ikäiseen camaroon saa istuttaa kasin kutosen tilalle kun viitsii etujouset ja koneen korvakkeet vaihtaa, niin ja vaihtelaatikko menee vaihtoon myöskin. Muuten ei ole alustoissa liiemmin eroja vaikka tosin suurin osa 350 koneisista tuli tehtaalta levyjarrut kummassakin päässä.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Jos omistaa kutoskoneisen 3g Camaron, niin ainoa oikea ratkaisu on laittaa sinne V8.
    Mitä tehokkaampi, sitä parempi. Vaihdettavassa koneessa saa olla vakiona 294hv paperilla, niin riittää pelkkä muutoskatsastus. Ja sen jälkeen voi alkaa virittämään.
     
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ja jos ei bensiinin kulutus vielä kutosella ole riittävä niin V8:lla se on enemmän kuin riittävä.
    Kokemuksen mukaan kutoskoneinen auto viihtyy paljon enemmän ajossa liikenteessä kuin kasikoneinen tallinkoriste.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No onhan se tärkeempi että liikennevalojen välillä kiihtyy kovemmin kuin riisiraketit vs että samalla bensamäärällä ajaa viikon!!
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Päinvastoin! Kyllä paljon mielummin ja enemmän ajan sillä V8 kun jollain vajaalla moottorilla.

    Jos haluu jollain Priuksella ajella ni kai se on jokasen oma juttu, mukavuudesta kun joutuu maksamaan.
     
  11. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    Juu,eikä normiajossa v6 ja 305 tpi:llä juur kulutuseroa ole.
     
  12. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    ? eikös päästöraja tarvii edelleen olla sama,mikä sillä autolla alunperin?
    eli 89 v6 voi olla vähäpäästönen(katilla) hc100 jne,tai ei hc600jne ilman kattia.koneen vaihdon jälkeen täytyy olla sama.
    sehän ei mikään ongelma,v8 tpi,tbi:t menee tiukempiin katilla ja hc600
    arvoihin ilman kattia.
     
  13. Roc

    Roc Gearhead

    Hyvä pointti. Camaroon siis kannattaa vaihtaa joku 1.4 diesel, menee tosi vähällä aineella.
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi oliskin uus innovaatio kun täältä löytyy jo nissuttimen ja jototan ~3litran rieseleillä näitäkin:cool:.
     

Kerro tästä muillekin!